Смачні історії жіночого підприємництва: жіноче лідерство - PostEat

пошук

Смачні історії жіночого підприємництва: жіноче лідерство
За статистикою, жіноче підприємництво у всьому світі більше представлене у секторах освіти, надання послуг та обслуговування, готельно-ресторанному бізнесі тощо. Чоловіки займаються бізнесом у більш капіталомістких секторах, де необхідні великі інвестиційні вкладення або застосування STEM-технологій, як то машинобудування, ІТ-технології, металообробка та сільське господарство. Цьому сприяє і виховання, і суспільний вплив, і вибір професії, і підтримка, і стереотипи. Але наразі не про вкорінені стереотипи…
Гастро-, ресторанно- та фермерська сфери та бізнеси мають своїх зірок і саме про них виконавча директорка Українського центру сприяння інвестиціям та торгівлі Ірина Титарчук розповість у спецпроєкті «Смачні історії жіночого підприємництва», тим самим демонструючи, що займаючись улюбленою справою можна бути успішним навіть в традиційно «жіночих» бізнесах, не відчуваючи при цьому будь-яку потребу довести щось чи змінити діяльність, щоб побороти статистику. Поштовхом до започаткування такого спецпроєкту слугувало знайомство із багатьма успішними жінками, власницями чи керівницями бізнесів, в рамках проєкту Women Biz Camp, що проводився протягом року Громадською організацією «Український центр сприяння інвестиціям та торгівлі» за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України».
"В Україні є успішні бізнеси якими керують жінки і про це варто говорити та підтримувати розвиток жіночого підприємництва, адже це може бути ефективним способом підвищення темпів економічного зростання, створення нових робочих місць та рівності доходів", - відмічає Ірина Титарчук.
Вести бізнес в Україні – challenge, і 219 учасниць кемпу довели, що можуть брати на себе відповідальність, вести діяльність в складних умовах і приймати важкі рішення в періоди форс-мажорних обставин, як сталося під час пандемії. З руйнуванням індустрії громадського харчування, онлайн-послуги «від ферми до споживача» стають все більш актуальними та затребуваними. Для деяких зарубіжних компаній, наприклад, Ninjacart, рішення, що підтримують локальні ланцюжки поставок і регіональну продовольчу безпеку стали проривними. За таким же принципом під час карантину почала свою діяльність бізнес ініціатива «Вітамінна Коробка». Анна Морозова та Наталія Гордейчук, засновниці бренду, працюють із фермерами та виробниками України, формуючи їх продукцію у спеціальний бокс та доставляючи його до споживача. Тут і свіжа зелень, салати, пастила, олія, гриби і фрукти. Все запаковано згідно європейських норм та виготовлено із дотримання стандартів якості і вимог сертифікації.

Вітамінна коробка
"Вітамінна коробка – це найкращі готові вітамінні бокси на тиждень для великих та маленьких родин; безкоштовна адресна доставка день у день; спільна справа Українських фермерів та виробників, щоб в кожному домі на столі були свіжі українські овочі, ягоди, фрукти, зелень та інші смачні і корисні продукти та товари. Вітамінна коробка об'єднали локальних виробників овочів, аспарагусу, ягід, фруктів, олії, меду, пастили, навіть смачнючого м'яса та багатьох супутніх товарів аби споживачі могли в кілька кліків замовити Вітамінну коробку та насолоджуватися затишними родинними обідами і вечерями", - зазначає виробник.
Вітамінна коробка
Наповнення Вітамінної коробки змінюється через 10-12 днів і залежить від наявності сезонної української фермерської продукції. Поставки різної продукції відбуваються щоденно. Тому, все що є в коробці - свіже та смачне. Доставка продукції відбувається в день замовлення aбо на замовлену вами дату.
Left
Right
Позитивним є також досвід колаборацій в цій ініціативі. Одним із постачальників «Вітамінної Коробки» є інша учасниця Women Biz Camp Петренко Олена, яка виробляє пастилу різних смаків (ягідних і овочевих) під маркою «Смак Ок». Підприємницькою діяльністю займаються усією родиною та реалізовують свою продукцію переважно через соціальні мережі. Бізнес розпочався з однієї невеликої сушарки, яку подарував чоловік на народження дитини. А першим продуктом, який використовувався для виготовлення цукатів, став гарбуз, оскільки в той рік був урожай саме на нього. Після того, як почали активно сушити ягоди та фрукти, Олено зрозуміла, що варто спробувати приготувати пастилу – придбавши для цього більшу сушарку. Сьогодні на виробництві використовується вже 3 великих сушарки та будується новий цех для них. Найбільш ексклюзивним продуктом є висушені шматочками кавуни, оскільки це дуже кропітка та тривала робота – посадити, виростити та висушити кавуни, які мають в собі 90% вологи. Сировину, якої не вистачає для виробництва, Олена купує у місцевих селян – таким чином, розвиваючи власну справу, підтримує діяльність інших українців.
Смак Ок
"Смак Ок - це корисні смаколики, пастила без цукру з фруктів, також овочева пастила для гурманів, цукати, слайси та багато іншого", - зазначає виробник.
Left
Right
Більш серйозне виробництво із професійним обладнанням та поставками в супермаркети має Маргарита Мартинова, співзасновниця виробництва соусів Mr. Caramba. Батьки Маргарити завжди смачно готували і робили різну консервацію, в тому числі і соуси, яких не зустрінеш на поличках в супермаркетах. Тоді вона й запропонувала спробувати виростити унікальні сорти перцю чилі і приготувати з них соус. Реалізація виготовленої продукції починалася з виставок та фестивалів, на яких власники крамничок та еко-магазинів знайомились з продуктом та пропонували поставити його у них на поличках. Спочатку найбільшим партнером була Еко-Лавка, але, як виявилось, формат магазину не зовсім підходив для продукту. Згодом підприємниця зрозуміла, що соус є ідеальним доповненням до м'ясних страв, і тоді почався розвиток у цьому напрямку. Сьогодні продукцію можна знайти у таких магазинах, як Лавки Традицій у Сільпо, М'ясторії, Ріжки та Ніжки, М'ясо від Шефа, М'ясний рай, М'ясоїд. Також підприємство розробляє соуси під замовлення для магазинів м'ясної мережі. Хочемо звернути увагу, що бізнес є офіційно оформленим, має в наявності сертифікати якості та готується до розширення каналів збуту за рахунок експорту.
Mr. Caramba
"Mr. Caramba - це домашні соуси, які є результатом еволюціїї від насіння і до готового продукта. Всі овочі і ягоди для соусів вирощуються на городі біля будинку без хімікатів, а тільки з увагою та любов'ю. Ви можете вибрати соус Caramba на будь-який смак: до сиру, до м'яса, до риби або до вашої авторської страви. Ми впевнені, що саме овочі та ягоди вирощені з любов'ю і надають нашим соусам особливого,неповторного, справжнього смаку", - зазаначає виробник.
Left
Right
Ці та наступні кейси описані в проєкті «Смачні історії жіночого підприємництва» доводять, що жінки – успішні підприємниці, їх здатність об'єднуватись та кооперуватись в складні часи вигідно впливає на всі аспекти ведення бізнесу від ідеї до його рентабельності.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.