Вино в кегах — це еволюція закладу: як українська компанія просуває новий формат споживання - PostEat

пошук

Вино в кегах — це еволюція закладу: як українська компанія просуває новий формат споживання
Торгова Група Шандрук відома тим, що свого часу розпочала «революцію регіональних пивзаводів» в Україні. Сьогодні у засновника компанії Ігоря Шандрука та партнера Сергія Марчука нова ціль — популяризувати в Україні італійські ігристі і тихі вина в кегах. «Це наступний, технологічний етап споживання», — стверджують новатори.

Ми зустрілись з Ігорем та Сергієм у ресторані Carpaccio на Софіївській, де вже продається італійське ігристе вино у кегах від компанії Serena Wines, провідного виробника просеко. Перш ніж почати розмову пробуємо біле ігристе вино з кеги — знаходимо аромати яблук, груш, цитрусових та фруктовий смак. Одразу згадуємо, чому доступні італійські ігристі вина такі популярні у світі — вони мають яскравий зрозумілий смак та бульбашки, які асоціюються зі святом.
Створювати нову нішу цікавіше ніж просто заробляти.
Ігор Шандрук розповідає, що йому цікавий новий формат споживання ігристого вина — у кегах. «Зрозумів, що отримую набагато більше драйву, популяризуючи новий продукт та створюючи нову нішу, ніж просто заробляючи гроші. Так було на початку 2010-х років, коли на пивний ринок України вийшли регіональні броварні. Відчуття особистої причетності до «пивної революції» в Україні було тоді навіть важливіше заробітку», — розповідає засновник Торгової Групи.
У 2019 році винарня Serena Wines реалізувала 23,7 млн пляшок вина, 627 тис. сталевих кег з вином і 31 тис. пластикових.
Ідею італійських вин у кегах Ігорю подав його партнер Сергій Марчук. Сергій давно мав пропозицію про співпрацю в Україні від відомої винної компанії Serena Wines з Італії. Розпочати спільний бізнес партнери вирішили у 2019 році, — «Serena Wines — компанія з довгою історією, де вином займається вже п'яте покоління сім'ї Серена. Винарня виробляє тихі сухі вина і просеко категорій DOC та DOCG. Вона першою у світі вивела на ринок ігристе вино у сталевих кегах у 1987 році. У 2012 році Serena Wines почала розлив вина у пластикові кеги. Якщо у світі цей формат вже набув популярності, то для України він відносно новий».
Бліц з представником Serena Wines Нікола Піовесана (Nicola Piovesana)

● Serena Wines почала розлив вина у кеги у 1987 році. Ми побачили великий успіх пива у кегах і інвестували у такий формат для вина.

● З першого дня Serena Wines була лідером ринку, а у 2012 році компанія почала експортувати вино у пластикових кегах.

● Сьогодні винах в кегах — це 50% всього виробництва вина Serena Wines.

● Ігристе вино Serena Wines виготовлене в межах стилю ігристих вин нашого регіону. Це якісне, питке і універсальне вино.
Популярність вина зростає завдяки жінкам та винній культурі, яку українці привезли з подорожей.
В основі ігристого вина у кегах той же сорт винограду, що і в просеко — глера. Він росте у Венето, де виникло просеко.
Сергій завжди був поцінювачем італійських вин і давно мріяв про те, щоб українці почали пити якісні вина. На тлі того, що український ринок пива і міцного алкоголю суттєво не змінився, останнім часом в Україні розпочався значний ріст споживання вина. «Українці подорожували світом і разом із враженнями привезли з собою нову культуру споживання — винну. До того ж сьогодні у світі жінки стали споживачем №1 на алкогольному винному ринку. Їм подобаються ігристі, ароматні, низькоалкогольні білі та рожеві вина, коктейлі на основі ігристих вин, як всім відомий Spritz. Ми зреагували на ці зміни», — розповідає бізнесмен.

Зміни споживацьких вподобань в Україні відкрили перспективи й для італійських вин у кегах. Згідно із законами Італії та ЄС «просеко» можуть називатись лише вина, що вироблені виноробнями, які належать до Консорціумів Виробників Просеко, та ще й розлиті у скляні пляшки. Ігристі вина у кегах, що вироблені цими ж виноробнями на основі того ж самого сорту винограду глера, за законом можуть називатися «сухі ігристі вина».

«Ігристе вино в кегах відповідає очікуванням більшості гостей від легкого, зрозумілого і доступного італійського ігристого вина, і ті, хто подорожував Італією, чули про просеко та куштували його», — вважає Сергій Марчук. – «Сучасний споживач, що лише починає відкривати для себе світ вина, замовляє не улюблену марку вина якогось року, а «ігристе вино з Італії».

Людина чекає, що це вино стане супроводом цікавої бесіди чи парою для їжі, буде приємним, прохолодним і ігристим, — «Згодом такий споживач може й перейти на більш вишукане і дороге вино. Але завжди буде попит і на якісне ігристе вино з кеги».

Найбільше вино у кегах від Serena Wines продається в Італії, Німеччині, Великій Британії, США, Бразилії.
«Вино у кегах — це наступний, технологічний рівень споживання та сервісу для клієнтів закладу», — впевнені партнери. Ігор Шандрук розповідає, що для продажу пива та вина у пляшках потрібне холодильне обладнання, енергія і час для охолодження напоїв. А формат продажу вина у кегах значною мірою полегшує життя ресторатору та бартендеру — замість холодильників вино моментально охолоджується трубкою, через яку подається у келих.

«Кегу можна поставити у будь-якому закладі, де вже стоять крани для продажу пива. Або ми встановлюємо додаткове обладнання. Це економить місце для зберігання пляшок, енергію для охолодження вина та час для відкриття пляшки й розливу. Та й не створює проблеми з цілою пляшкою, що відкрита для одного коктейлю… Це зручно і вигідно», — розповідає Ігор.
Цільова аудиторія широка — студентська і демократична та старша і вимогливіша.
Підприємці роблять ставку не лише на заклади, де є великий потік людей. Після відкриття кеги вино зберігає аромат і ігристість 40-60 днів, —«Кега містить 24 літри ігристого вина. Якщо поділити цей об'єм на 40 днів, то отримаємо 600 мл на день. Це менше однієї пляшки. А деякі наші клієнти продають 24 л на день». Партнери додають, що зараз рожеве ігристе від Serena Wines продається у закладі Naprosecco Oyster & Co, а біле ігристе нещодавно з'явилось і у Localist Cafe біля Андріївського узвозу. «Це приклад різних аудиторій — студентська і демократична та старша і вимогливіша — але обидві однаково добре сприйняли наш продукт».
Восени 2020 року в Лондоні ігристе вино в кегах Più Fizz від Serena Wines отримало «срібло» від дегустаторів журналів The Drink Business та The Spirit Business.
Бізнесмени розповідають, що нижча ціна кегових вин у порівнянні з пляшковим пояснюється економією на пляшках, етикетках, пакуванні і транспортуванні. Близько 147 гривень коштує для ресторатора літр сухого білого ігристого вина Piu` Fizz та 159 гривень коштує літр рожевого вина Rabosello на базі локального сорту рабозо з Венето. «Знизити вартість допомагає і прямий імпорт вина з Італії в Україну. Але ми не робимо головний акцент на ціні, є й доступніші пропозиції — ми конкуруємо якістю. Цієї осені біле ігристе вино у кегах Piu` Fizz отримало «срібло» на сліпій дегустації журналів The Drink Business та The Spirit Business. Це єдине вино у кегах на конкурсі. Інші були пляшковими винами», — каже Марчук.
"Робимо акцент не на ціні, а на якості. Хоча й ціна у нас дуже приваблива".
Зараз Торгова Група Шандрук розвиває мережу дистрибюторів у регіонах. Головною відмінністю продажу вина у кегах від продажу у пляшках партнери називають сервіс. «Ми підключаємо клієнтів, надаємо обладнання, якщо треба і регулярно перевіряємо системи, щоб вино мало стабільну якість. Пластикові кеги повертати не потрібно. Вони підлягають повторній переробці або їх можна використовувати для побутових потреб. Замовлення вина можливо й від однієї кеги. Для всіх, хто цікавиться вином з кег влаштовуємо дегустацію — на всі 100% впевнені у продукті», — каже Ігор Шандрук.

«До речі, — додає Сергій Марчук, — за тиждень, 3-5 листопаду цього року, ми беремо участь у міжнародній виставці Wine&Spirits Ukraine у Міжнародному Виставковому Центрі на Лівобережній. Запрошуємо всіх бажаючих прийти і скуштувати наші італійські кегові ігристі вина».
Left
Right
Матеріал підготовлено за підтримки Торгова Група Шандрук

Текст:
PostEat / Артем Кузьменчук
Фото: PostEat / Дар'я Ярош