“Унітазний сомельє”, хайп на ураїнському вині та чому варто поважати українського виробника - PostEat

пошук

“Унітазний сомельє”, хайп на ураїнському вині та чому варто поважати українського виробника
09-04-2025 0 563


Кілька днів тому Аліна Пухальська, авторка винного блогу, викликала справжній резонанс, коли у своєму відео вилила вино Primo Secco від українського виробника SHABO в унітаз.

Це викликало хвилю непорозуміння серед професіоналів винної галузі та любителів вина. Деякі винні експерти, зокрема, Анна Евгенія Янченко, Сергій Клімов та інші сомельє, прокоментували цю історію. Якщо коротко вони зійшлись на думці, що робити подібний контент не професійною і зневажливою до всього процесу виноробства, особливо в умовах війни.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Ось, що сказала про ситуацію Анна Евгенія Янченко

«Винним експертам — справжнім, практикам, які обирають вина, і чиї рішення впливають на розвиток винної галузі — доводиться виливати багато вин. Іноді — до прикрого багато. Іноді — навіть не тому, що вина погані, а тому що зіпсуються.
Але це ніколи не робиться в унітаз. Унітаз — хіба для того, щоб злити залишки з відерець з дегустацій.
Вино — ніколи.
Ні-ко-ли.
Чому? Бо вино — це не просто рідина.
Це кров цивілізації. Символ культури, ритуалу, зв’язку з землею і людьми.
Його роблять люди. Виноград вирощують люди. Мінімальна повага до процесу — обов’язкова

А конкретно це вино — яке на відео булькає в унітазі — зроблено в Україні. Під час війни. Його могли робити люди, які щойно повернулись із фронту. Виноград могли збирати мами, чиї сини воюють. І, найімовірніше, саме так і було.

Демонструвати принизливу зневагу до продукту, робити шоу-приниження а-ля: “Фу, яке жахливе вино! Зараз я його виллю в унітаз. А ви посмійтесь, дивіться як булькає.” Це, як на мене, демонструвати відсутність освіти — не лише професійної, а наче навіть середньої». 

Чому це важливо

Це не просто історія про винну дегустацію чи критику вина. Це — питання про повагу до праці людей, які створюють ці продукти. І стосується не лише вина, але й культурних та соціальних аспектів, що стоять за виробництвом кожної пляшки.

Primo Secco створений людьми, в нього вкладено дуже багато роботи — сил, терпіння, надії, а ще йомовірно ці люди були на фронті, пережили важкі часи, але попри все, вони чесно і віддано робили свою справу. І хоча сам продукт теоретично може мати дефекти або міг не підійти до смаку, те, як була подана критика, обурило багатьох.

Але проблема не тільки у виливанні вина. Претензія до Аліни Пухальської ще й тому, як експертка намагається привернути увагу на хайпі, використовуючи шоу-ефект. Критика вина — це нормально, але коли мова йде про намагання отримати популярність, принижуючи роботу виноробів та всіх, хто причетний до цього процесу, це вже питання моралі. Так, принаймні, вважають багато винних професіоналів України.

Сергій Клімов також прокоментував ситуацію: 

«На днях українське вино від SHABO одна дівчина, яка називає себе сомельє вилила в унітаз, нібито воно настільки гидотне, що не заслуговує ні на що більше. При чому зроблено це було настільки зневажливо, наче дівчина зневажає все українське вино.
І тут можна дуже довго говорити про етику, підтримку власного продукту в військовий час, назву вина (мене також бісить псевдо Італія та псевдо Грузія в назвах українських вин, але це тема окремого відео), але на мою думку професійність має бути завжди на першому місці. Хайпувати на обмані — погана стратегія.
Вся професійна спільнота на стороні виноробні. Я особисто неодноразово брав вино з цієї лінійки (Primo Secco лімітована колекція Тельті Курук) на дегустації, де воно отримувало дуже схвальні оцінки гостей.
Записав відео огляд двох вин із цієї лінійки і розібрав, в чому між ними різниця. Також пояснив, чому не можна виливати українське вина в унітаз, що ж означає надпис «європейські сорти винограду» на етикетках українських вин і багато іншого».

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Професійність на першому місці

Винна спільнота не зрозуміла такий підхід до винної критики. Дмитро Саприкін, сомельє та винний експерт, підкреслив, що уся галузь має бути відповідальною. Професіонали повинні мати принципи, не грати на хайпі, а працювати на розвиток культури.

«Якщо у вас є хоч крапля самоповаги, якщо ви любите вино, яке виробляєте, якщо ви дійсно підтримуєте українське вино — перестаньте підтримувати таких «експертів», тому що у таких людей, як Аліна нема принципів, сьогодні вона візьме гроші від вас, а завтра вил’є ваше вино в унітаз. “Унітазні сомельє”, “винні експерти на хайпі” мають піти з винної карти нашої країни», — прокоментував  Саприкін.

Питання також стосується назви вина — багато хто обурюється через «псевдоіталійські» назви українських вин. Це окрема дискусія, але навіть з цієї точки зору, варто пам’ятати, що це продукт, який виробляють українці для українців, і ми повинні підтримувати та захищати своїх виробників.

Варто відзначити, що Аліна  також прокоментувала цю ситуацію, відповіла на всі коментарі, записавши відео, в якому зокрема, зазначила що:

«Багато людей мене підтримали в прагненні сказати, що українське вино не може називатись запозиченою назвою. Інші сприйняли це як зневагу до українського продукту. І, перш за все, я хотіла б перепросити у всіх , кого ранило виливання вина в унітаз.

Я ніколи не мала на меті принизити українсьго виробника, адже я знаю як сладно працювати в умовах війни. Однак я жорстко заперечую всі закиди, мовляв, я не люблю бюджетне вино, я не люблю українське вино або тому подібні коментарі.

Хочу лагідно нагадати всім своїм улюбленим хетерам з винного світу , що у своїх соцмережах я безкоштовно рекомендувала та рекламувала безліч українського вина. А саме на 1 454 357 переглядів. Сотні тисяч збережень на моіх відео у тік ток під рейтингом українських вин, під відео про просто українські вина, про мої рекомендації, про все те, у чому ви мене так яскраво звинувачуєте. Справжній якісний український крафт, знає як я прихильна до всього, що вони роблять. …

Я не даю жодного права нікому пліткувати про мене, намагатися збирати хайп на моєму імені, використовувати мій контент. Я чесна сомелье і говорю те, що думаю, мамагаюся привити якісну культуру споживання українського вина українцям. Але якшо когось образила моя манера, я щиро перепрошую і вибачаюсь перед вами. Якісни український продукт прекрасний, ярозповідала і буду розповідати про це. А щодо бюджетних вин, чекайте на нову підбірку у моєму тік ток».

Висновки 

Те, що сталося, — це не просто скандал навколо пляшки вина. Це знак того, що в Україні все ще багато питань до розвитку культури виноробства, зокрема, до того, як ми ставимося до власного продукту і як цінуємо працю виноробів.

Повага до процесу та людей, які створюють продукти, — це не просто етикет, це основа для розвитку нашої галузі.

І якщо ми хочемо, щоб українське вино стало популярним і на міжнародному ринку, треба змінювати ставлення до нього на всіх рівнях: від виробників до людей, які працюють з цим вином та споживають це вино — сомелье, винні експерти та, власне, ми, споживачі.

Що скажете, друзі? 

Фото: Анна Евгенія Янченко

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi