пошук
Влад Войчук
Автор
пошук
Влад Войчук
Автор
«Київська перепічка», «Піца Везувіо» та кондитерка Kalyna десятиліттями «стоять» на одному місці, але це свідомий вибір їхніх власників. При цьому бізнес залишається успішним. У Forbes вирішили розібратись, як їм це вдається.
«Київська перепічка», яка з 1982 року продає сосиски в тісті у Києві на вулиці Богдана Хмельницького, майже не змінилась: одна точка продажу, один продукт. У Forbes додають, що в меню з’явилася хіба що Coca-Cola. За ці роки «Київська перепічка» перетворилася на культове місце та одну з гастровізитівок столиці, її згадують користувачі туристичних онлайн-ресурсів TripAdvisor та Foursquare.
До віконця з перепічкою майже завжди черга, попри засилля фастфуду в центрі столиці.
«Перепічка» – далеко не єдиний приклад компаній, які відмовилися від зростання та експансії, але десятиліттями успішно працюють.
У 1995 році в Києві почала роботу італійська кондитерська з українською назвою Kalyna. Її власник – відомий бізнесмен Михайло Бродський, який відкрив заклад, щоб було куди запрошувати італійських партнерів по меблевому бізнесу Veneto. Аби не було соромно перед іноземними гостями, Бродський особисто контролював якість їжі та сервісу в Kalyna. Кондитерська надовго стала в Києві синонімом тортів та тістечок на замовлення.
Бродський розповів Forbes, що спочатку думав масштабувати бізнес, але не дійшли руки – став нардепом, пішов в опозицію до тодішнього президента Леоніда Кучми. Коли політичні вихори вляглися, підприємець передумав.
«Це невеликі заробітки, – каже Бродський, – але Kalyna – це не стільки про прибуток, скільки про відчуття задоволення від того, що життя прекрасне».
Наразі кондитерською управляє один із трьох синів бізнесмена.
Схожа філософія й у Мирона Спольського. Він власник легендарної «Піци Везувіо», яка працює на вулиці Рейтарській у Києві з 1995 року. Рецептуру деяких піц Спольський не змінює вже 30 років. Він вважає це фішкою закладу і пишається тим, що клієнти, повертаючись після перерви, радіють смаку, такому ж самому, як і 10–15 років тому.
У Forbes додають, що у Kalyna теж дотримуються перевірених рецептів. Бродський розповідає, як його невістка спробувала осучаснити склад торта «Наполеон», що готується за рецептом бабусі бізнесмена. Каже, клієнтам не сподобалося, і вони поскаржилися Бродському. Перевірений варіант повернули.
«Люди не хочуть нічого змінювати у своєму житті, якщо це їм подобається», – пояснює він. Частина десертного меню у 2023-му в Kalyna така ж сама, як і в 1995-му.
Фото Антон Забєльський для Forbes Ukraine
Читайте також:
McDonald’s повернув у меню українські бургери
Чи можливо привчити дитину до здорового харчування?
Виторг Bacardi в росії зріс до $314 млн за рік попри обіцянку покинути російський ринок
Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.
Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Коментарi