Дніпряни обрали смак свого міста - PostEat

пошук

Дніпряни обрали смак свого міста
12-09-2023 0 559


Київ асоціюється з київським тортом, Полтава – з галушками, Львів – з шоколадом та кавою. Це те, що обов’язково куштують гості, беруть із собою на подарунок. Який гостинець асоціюється з Дніпром? Над цим питанням замислювалася команда дніпровського заводу MOVA під час подорожей. Так з’явилася ідея створити смак рідного міста – пиво «Дніпро». Обирали всією громадою. До реалізації ідеї долучилися дніпровські історики, дизайнери й художники. Новий символ Дніпра став подарунком громаді до Дня міста. 

У MOVA відразу вирішили, що обирати «той самий смак» мають містяни. Шляхом дегустації та чесного голосування. Але постало питання: «З чого обирати?». Зрештою завод відтворив смак дніпровського пива трьох різних епох: катеринославської, радянської та сучасної. Один з них мав стати новим символом Дніпра.

У пошуках рецептури

Рецепти відтворювали за матеріалами з історичних архівів. На той час MOVA будувала справжню пивну екосистему – завод, ресторан та музей. Останній створювали у співпраці з історичним музеєм Дніпра та істориком Юрієм Фанигіним. Разом підіймали архіви історії пивоваріння регіону.

«Ми зібрали багато матеріалу для музею, який органічно поділився на епохи. В цій концепції побудували свій музей і згодом відтворили смаки різних епох. Це стало основою для створення й сучасного смаку пива Дніпра», – згадує Наталія Маслюк, директор з експорту MOVA.

Одночасно виробники почали перемовини з командою Dnipro design та головним художником міста Сергієм Білим – розробниками дизайн-коду міста. Креативники підтримали ідею та пів року працювали над дизайном пляшки й етикетки.

«Я не міг відмовитися, тому що люблю Дніпро і люблю цей напій. Амбітний проєкт став певним викликом, адже символ, продукт міста має бути якісним, смачним, яким можна пишатися. Тому над дизайном заморочилися, розробили понад 10 варіантів. В основу заклали фірмовий стиль міста, його айдентику. Зобразили це у хвилях та синіх відтінках», – відзначає Сергій Білий.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Скуштувати історію на смак 

Найскладнішим етапом став процес відтворення пива катеринославської та радянської епох. Знайти старовинні рецептури й просто зварити за ними напій неможливо.

«Нам знадобилося багато часу. Треба було вивчити історію: яка сировина використовувалася, нюанси бродіння. Ми мали максимально наблизити умови виготовлення до тих, які були раніше», – розповідає Борис Гільдін, директор виробництва MOVA.  

Відтворювали напій не тільки за списком інгредієнтів, а й за описом смаку, кольору, аромату з історичних джерел катеринославського періоду. Щоб створити рецептуру радянських часів, команда вирушила на «Пиво-безалкогольний комбінат «Дніпро» надихнутись атмосферою старого заводу. 

«Я розробляв рецептуру напою, який би нагадував той, що пили понад 100 років тому. З радянським простіше, адже воно мало одну яскраву рису: додавання великої кількості ячменю замість солоду, щоб здешевити продукт. Основні інгредієнти пива: солод, хміль, вода та дріжджі. Солод – це оброблений за спеціальною технологією ячмінь. В радянських ГОСТах було прописано: окрім солоду додавати несоложений ячмінь та кукурудзу. А от сучасний смак робили з відбірної сировини та з дотриманням найменших нюансів технології. Вийшов багатий та чистий смак», – розповідає Богдан Точка, головний пивовар MOVA.

Вирішальна дегустація

Всі смаки виготовили в одному стилі – світлий лагер, але з відмінностями в рецептурі, складниках і технології. Процес тривав майже 2 місяці. Коли все було готово, дніпрян запросили на безкоштовну сліпу дегустацію. Команда анонсувала її на всіх можливих майданчиках.

На території заводу встановили намети з різними варіантами смаків. Жоден з дегустаторів не знав, де який напій. Вони ставили галочки в бюлетенях, які потім кидали у прозору, опломбовану скриньку. Для команди було дуже важливо зберегти неупередженість і чесність.

Загалом в голосуванні взяли участь понад 1500 дніпрян різного віку, статі та соціального статусу. Люди дуже серйозно віднеслись до вибору, в кожному просинався дегустатор.

Зрештою смаком Дніпра став світлий лагер за сучасною рецептурою, який спеціально розробили на пивоварні. Тепер місто має власну візитівку, до створення якої доклали зусилля самі дніпровці!

Фото надані заводом MOVA

Читайте також: 

Відомий бартендер Сімоне Капорале їде в росію підтримати барну спільноту

Жінка літає понад 300 км, щоб забрати їжу на виніс

На аукціоні продали сир за рекордну суму

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi