пошук
Влад Войчук
Автор
пошук
Влад Войчук
Автор
На випадок ситуації, коли гості безпідставно відмовляються оплачувати рахунок, адміністрації закладу не завадить знати правовий алгоритм дій, які можна вчиняти для захисту своїх прав на випадок, якщо прямого конфлікту не уникнути. Про це повідомляє Національна ресторанна асоціація України (скорочено — НРАУ).
Кроки, описані нижче, можна вважати «крайніми заходами» до порушника. Тому, у НРАУ рекомендують перед будь-якими активними діями спокійно роз’яснити гостю потенційні наслідки його дій. Можливо, це спонукатиме його уникнути конфлікту.
Зверніть увагу, що примусово утримувати гостя, вимагати в нього документи заклад не має права. Такі дії персоналу можуть бути розцінені як адміністративне / кримінальне правопорушення.
Основна мета: встановити осіб – порушників. Відповідні повноваження є саме у представників правоохоронних органів, тим більше, що на період воєнного стану усі повинні мати при собі документ, що посвідчує особу, а якщо такий документ відсутній – поліція може затримати особу для її встановлення. Якщо ж порушник залишив заклад – до поліції можна передати фото/відеоматеріали (якщо вони наявні) для розшуку особи.
Судова практика підтверджує можливість притягнення таких гостей до адміністративної відповідальності за ст. 173 КУпАП, а саме дії, що порушують громадський порядок і спокій громадян. Працівники поліції мають право скласти протокол про таке порушення. Притягатиме до відповідальності порушника суд.
При цьому, завдання адміністрації ресторану:
Ресторан як потерпіла особа може звернутися до поліції з усним чи письмовим запитом та довідатись інформацію про порушника (якщо працівники її не записали під час виклику). У НРАУ рекомендують просити копію протоколу про адміністративне правопорушення, в якому мають бути зафіксовані паспортні дані та місце проживання. Ці відомості потрібні для подальшого відшкодування можливих понесених збитків в судовому порядку (правильного зазначення відповідача по справі).
Притягнення порушника до адміністративної відповідальності не матиме наслідком відшкодування будь-яких збитків закладу. Якщо питання саме грошового відшкодування є для Вас принциповим і залишається неврегульованим, його можна досягнути в судовому порядку.
Перш за все потрібно підготувати позовну заяву та подати її до суду за місцем проживання порушника (тому слід здобути інформацію про порушника як вказано вище). До заяви потрібно долучити усі наявні у Вас відомості про обставини порушення (рахунок за справи та напої, матеріали з поліції, постанову суду про притягнення до відповідальності порушника, фото- та відеоматеріали).
Цивільні справи щодо стягнення до 268 400 грн суд ймовірно розглядатиме в спрощеному порядку, що означає швидший судовий процес.
При цьому, заклад може розраховувати не лише на відшкодування суми за рахунком, а й нарахованих на цю суму інфляційних втрат, 3% річних, а також судових витрат – сплаченого судового збору та витрат на послуги адвоката, пов’язаних із судовою справою.
Порушник може відшкодувати суму в добровільному порядку і після ухвалення судом рішення, а якщо від такого відмовився – в примусовому (через державного або приватного виконавця). Органи виконання рішень можуть списати суму з будь-яких банківських рахунків боржника, вимагати в роботодавця боржника перерахувати суму із заробітної плати або ж задовольнити вимоги, продавши будь-яке майно порушника.
Читайте також:
Heinz випустила кетчуп з етикеткою-трафаретом для тату
Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.
Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:
Коментарi