У НРАУ розповіли, що робити, коли гості безпідставно відмовляються оплачувати рахунок - PostEat

пошук

У НРАУ розповіли, що робити, коли гості безпідставно відмовляються оплачувати рахунок
06-12-2023 0 232


На випадок ситуації, коли гості безпідставно відмовляються оплачувати рахунок, адміністрації закладу не завадить знати правовий алгоритм дій, які можна вчиняти для захисту своїх прав на випадок, якщо прямого конфлікту не уникнути. Про це повідомляє Національна ресторанна асоціація України (скорочено — НРАУ).

  1. Роз’яснити гостю потенційні наслідки його безпідставної відмови оплатити рахунок. 

Кроки, описані нижче, можна вважати «крайніми заходами» до порушника. Тому, у НРАУ рекомендують перед будь-якими активними діями спокійно роз’яснити гостю потенційні наслідки його дій. Можливо, це спонукатиме його уникнути конфлікту. 

Зверніть увагу, що примусово утримувати гостя, вимагати в нього документи заклад не має права. Такі дії персоналу можуть бути розцінені як адміністративне / кримінальне правопорушення. 

  1. Викликаємо поліцію.

Основна мета: встановити осіб – порушників. Відповідні повноваження є саме у представників правоохоронних органів, тим більше, що на період воєнного стану усі повинні мати при собі документ, що посвідчує особу, а якщо такий документ відсутній – поліція може затримати особу для її встановлення. Якщо ж порушник залишив заклад – до поліції можна передати фото/відеоматеріали (якщо вони наявні) для розшуку особи. 

Судова практика підтверджує можливість притягнення таких гостей до адміністративної відповідальності за ст. 173 КУпАП, а саме дії, що порушують громадський порядок і спокій громадян. Працівники поліції мають право скласти протокол про таке порушення. Притягатиме до відповідальності порушника суд. 

При цьому, завдання адміністрації ресторану: 

  • надати працівникам поліції пояснення щодо порушення та попросити зафіксувати статус потерпілого для суб’єкта господарювання; 
  • власними засобами зафіксувати всі обставини (фото, відео) та зберегти документи (неоплачений рахунок). 
  1. Отримати в поліції контактні дані порушника. 

Ресторан як потерпіла особа може звернутися до поліції з усним чи письмовим запитом та довідатись інформацію про порушника (якщо працівники її не записали під час виклику). У НРАУ рекомендують просити копію протоколу про адміністративне правопорушення, в якому мають бути зафіксовані паспортні дані та місце проживання. Ці відомості потрібні для подальшого відшкодування можливих понесених збитків в судовому порядку (правильного зазначення відповідача по справі). 

  1. Звернутися до суду з позовом про стягнення коштів. 

Притягнення порушника до адміністративної відповідальності не матиме наслідком відшкодування будь-яких збитків закладу. Якщо питання саме грошового відшкодування є для Вас принциповим і залишається неврегульованим, його можна досягнути в судовому порядку. 

Перш за все потрібно підготувати позовну заяву та подати її до суду за місцем проживання порушника (тому слід здобути інформацію про порушника як вказано вище). До заяви потрібно долучити усі наявні у Вас відомості про обставини порушення (рахунок за справи та напої, матеріали з поліції, постанову суду про притягнення до відповідальності порушника, фото- та відеоматеріали). 

Цивільні справи щодо стягнення до 268 400 грн суд ймовірно розглядатиме в спрощеному порядку, що означає швидший судовий процес. 

При цьому, заклад може розраховувати не лише на відшкодування суми за рахунком, а й нарахованих на цю суму інфляційних втрат, 3% річних, а також судових витрат – сплаченого судового збору та витрат на послуги адвоката, пов’язаних із судовою справою. 

  1. Виконати рішення та стягнути гроші. 

Порушник може відшкодувати суму в добровільному порядку і після ухвалення судом рішення, а якщо від такого відмовився – в примусовому (через державного або приватного виконавця). Органи виконання рішень можуть списати суму з будь-яких банківських рахунків боржника, вимагати в роботодавця боржника перерахувати суму із заробітної плати або ж задовольнити вимоги, продавши будь-яке майно порушника.

Читайте також:

Сьомий випуск другого сезону подкасту «Реве та стогне ресторатор». У гостях — Степан Цуцман, співзасновник барів Loggerhead, HRAM та компанії BAREX

Відбувся Mind WinTech Summit 2023 – конференція про управління змінами бізнесу та технології Перемоги

Heinz випустила кетчуп з етикеткою-трафаретом для тату

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi