Смачні історії жіночого підприємництва: бізнес в регіонах - PostEat

пошук

Смачні історії жіночого підприємництва: бізнес в регіонах
Бізнес в регіонах – це, як правило, суб'єкти малого і середнього підприємництва, діяльність яких орієнтована, в першу чергу, на місцевий ринок і залежить від умов, які створюються для їх існування на місцевому рівні, адже це є одним з найважливіших факторів вирішення соціально-економічних проблем регіонів. Малий і середній бізнес охоплює найрізноманітніші види економічної діяльності, маючи при цьому значні конкурентні переваги порівняно з великим бізнесом: їх продукція часто є більш якісною і не потребує значних капіталовкладень. В рамках спільного з Women In спецпроєкту «Смачні історії жіночого підприємництва» Ірина Титарчук знайомить з бізнесами випускниць Women Biz Camp в регіонах.
Дар'я Люшнєва, крафтова кав'ярня Winni coffeshop, Чернігів
Одним з прикладів регіонального бізнесу є історія Дар'ї Люшнєвої, засновниці крафтової кав'ярні Winni coffeshop у Чернігові. Рішення про відкриття власної справи було прийняте під впливом батька – він завжди любив каву і вважав за перспективну нішу ресторанний бізнес. Будучи ветеринаром за освітою, Дар'я не піддавалася на "агітацію". Але одного дня батько покликав її у квартиру, яку здав в оренду лізинговій компанії, і заявив, що тут буде кав'ярня.

На початку, умовами ведення бізнесу був розподіл обов'язків – Дар'я мала відповідати за операційну діяльність (баристу), а все інше батько брав на себе. Проте через 2-3 місяці підприємниці довелося самостійно вирішувати всі питання щодо управління кав'ярнею, оскільки було шкода завершити цю справу і визнавати «програш» не хотілось.
Тож з грудня 2018 і до сьогодні основною діяльністю Дар'ї є кав'ярні та невеличкі coffeeshops. За весь цей період багато чого змінилося – спочатку це була кава на виніс, потім співпраця з підприємцями, допомога з відкриттям інших закладів, співробітництво на виїзних заходах різного масштабу. Дар'я підтримує крафтовість, затишок та атмосферність кав'ярні, вкладає у неї душу та дуже віддана своїй справі. Вона активно реалізовує ряд проєктів з кондитерами, виробниками граноли, сендвічів, лимонадів, комбучі, морозива, декору, прикрас, з організаторами фестів, гонок, фестивалей і т.д. Наразі також планується відкриття нової локації «під відкритим небом» Coffee caffa. Щоправда, принципи і уявлення про бізнес дещо змінилися після народження дитини – основна діяльність зараз декретна відпустка, тому є свої складнощі, але вагітність і материнство не стали в'язницею.
«Так, усе змінилося – я стала сміливішою, почала більше цінувати час і можливості, які маю. Навчилася чітко формулювати думки (а подекуди й вимагати) і знаю що мені дійсно потрібно, стала працювати по-іншому, здебільшого, вночі – забула, що таке відкладати на потім», – саме так характеризує свою діяльність та управління бізнесом підприємниця.
Свенцицька Світлана, Ягідна ферма «Mix Berry»
Ще одним прикладом ведення бізнесу в регіоні є Свенцицька Світлана, яка керує бізнесом вже більше 20 років – від створення садового центру і розведення декоративних рослин прийшла до реалізації своєї ідеї щодо вирощування ягідних культур на Ягідній фермі «Mix Berry».
Поворотним моментом став 2014 рік, коли родині довелося виїхати з Луганська і влаштуватися на новому місці в Київській області. Ягідник вирішили висадити на орендованій землі в с. Мала Олександрівка, і у 2017 році на 2-х гектарах висадили перших 2500 кущів. Основною культурою обрано смачну, корисну та соковиту ягоду – ожину. Попит на асортимент свіжої ягоди змусив розглянути можливість розширення асортименту, тому в минулому році було додатково висаджено малину, чорну і червону смородину, полуницю і лохину.
Всі свої ідеї Світлана втілювала разом з родиною. На новому місці не просто починати свій бізнес, але їм дуже пощастило з новими знайомими, друзями і просто небайдужими людьми. На сьогодні проводиться невелика модифікація Ягідної ферми «Mix Berry»: вона відкрита для всіх роздрібних покупців, які хочуть не просто купити ягоду, а й самі її зібрати, одночасно відпочивши з близькими на природі. Також власники сподіваються, що дуже скоро ферма стане новим місцем відпочинку киян і увійде в маршрут екотуризму.
Ірина Жарківська, «Без Цукру» - виробник солодощів та перекусів у Львові
Якщо розглянути управління власною справою в західному регіоні, то тут варто звернути увагу на Жарківську Ірину, яка займається виробництвом корисних перекусів «Без Цукру» - виробник солодощів та перекусів у Львові. Окрім виробництва корисних перекусів із натуральних компонентів на кожен день також займається створенням особливих подарунків для особливих людей. Власну справу Ірина розпочала під час навчання на магістерській програмі в Тернопільській бізнес-школі. Проєкт був частиною навчання, а його реалізація - за бажанням. Проте вже через тиждень було розроблено прототип продукту, мешкаючи у студентському гуртожитку, на позиченому у викладачки дегідраторі (сушці для пастили). Ще більш кумедним було те, що про існування продукту Ірина навіть не знала і не куштувала його – все робила наосліп.
Сьогодні підприємство працює на власних виробничих потужностях, виготовляє сертифікований продукт та пропонує широкий асортимент корисних смаколиків і подарунків, а кількість задоволених клієнтів близька до тисячі. Споживачами є люди, які вибирають здоровий спосіб життя, свідомо надають перевагу якісній корисній їжі та харчуються за принципом: «Їжа заради життя, а не життя заради їжі». Також компанія співпрацює з корпоративними клієнтами та роздрібними мережами.
У веденні бізнесу Ірина притримується основних принципів:
  • чесність та відкритість - як з клієнтами, так і з партнерами;
  • обіцянка дана клієнту є особистою обіцянкою, тому Ірина відчуває власну відповідальність за її виконання;
  • якісний продукт made in Ukraine – основна ціль;
  • сервіс – не перевага, а MUST;
  • «win-win» - виграти повинні всі.
«Я ніколи не працювала в секторі обслуговування в Україні, не бачила, як організовується сервіс «згори». Проте була клієнтом і «споживала ці плоди» як клієнтка. Вперше побачила і зрозуміла, яким має бути сервіс і відношення до клієнтів, коли працювала в США в 2016 році. В своєму бізнесі орієнтуюсь саме на цю модель», - зазначає Ірина.
Для ведення бізнесу та управління підприємством не існує жодних обмежень – будь-то столиця, міста в регіонах чи села. Головне – це бачити кінцеву мету діяльності та використовувати всі можливості по максимуму. Яскраві приклади успішних жінок-підприємниць є по всій країні – варто лише трошки глибше зазирнути у будь який віддалений від столиці регіон України.
Ірина Титарчук, виконавча директорка Українського центру сприяння інвестиціям та торгівлі
«Можливостей розвитку в регіонах у бізнесів менше, ніж у великих містах. Але важливе для кожної підприємниці – це бачити ці можливості та відкриті ініціативи, знати свого клієнта та відчувати зміни в його поведінці – і в межах регіонів бізнесу це значно простіше робити. Ми пишаємося тим, що в рамках нашого навчального проєкту Women Biz Camp для жінок-підприємниць близько 60% це учасниці з регіонів, і наш кемп надав їм поштовху для масштабування своєї діяльності за межі власних міст та покращення навиків ведення бізнесу», - зазначає Ірина Титарчук.
Матеріал підготовлено у партнерстві з Women IN та Громадською організацією «Український центр сприяння інвестиціям та торгівлі»
Фото: Ірина Титарчук, Ірина Жарківська, Свенцицька Світлана, Дар'я Люшнєва