Гендерна рівність і гастрономічна індустрія: прийняття рішень і жіноче лідерство - PostEat

пошук

Гендерна рівність і гастрономічна індустрія: прийняття рішень і жіноче лідерство
27-08-2020 0 1728


Першими країнами, в яких жінкам було надано виборче право (тобто вони отримали статус громадян) були Нова Зеландія 1893 році та Австралія — у 1907 році

У Франції жіноче виборче право було введено в 1944 році, а у Швейцарії — 1970 році.

Останні країни, що ввели жіноче виборче право — це Кувейт — 2005 рік, Емірати (ОАЕ) — 2006 рік та Саудівська Аравія — 2011 рік. Для констатації факту — це 9 років назад.

Гендерна рівність (Gender equality), насамперед, передбачає повагу до прав людини та людської гідності, коли кожна жінка та дівчинка (або чоловік\хлопчик) має право жити у світі без жодних юридичних, соціальних та економічних перешкод на шляху до реалізації її прав та можливостей.

Гендерна рівність тісно пов’язана з основними правами людини, є однією з 17 Цілей Сталого Розвитку (The Sustainable Development Goals), прийнятих в рамках ООН; та вважається однією з основних засад для мирної, справедливої економічно процвітаючої країни.

І важливо пояснити, що рівність (equality) не означає, що жінки й чоловіки однакові та до них треба однаково ставитись. Це означає, що враховуються інтереси, потреби і пріоритети як жінок, так і чоловіків, а можливості, права та обов’язки не залежать від того, народжені ви чоловіком чи жінкою.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Ситуація щодо гендерної рівності в гастрономічній індустрії України, яка вона?

Перше, що хочеться сказати — в Україні не все так погано порівняно з іншими країнами. Але щоб розібратись у цьому питанні треба дивитись на досвід (а) працівників, менеджерів, керівників, власників, тих, хто бачить ситуацію із середини, а також (б) політику та ініціативи, які впроваджуються гравцями гастроринку.

Гастрономічне ком’юніті активно висловлюється на підтримку гендерної рівності. Ці питання піднімаються і в соціальних мережах і розмовах на зустрічах. І, здається, багато представників індустрії (шефів, рестораторів, гастрописьменників, підприємців, тощо) розуміють, що розширення прав і можливостей жінок прискорить рух до економічного зростання та розвитку сфери.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Одними з основних проблем є обмеження можливостей жінок у прийнятті рішень і непропорційне представництво жінок на керівних позиціях в ресторанах, барах, на виробництвах, на підприємствах, в компаніях, що працюють в гастросфері. Між тим, міжнародні дослідження підтверджують, що лідерство жінок в господарській діяльності є важливим фактором економічного розвитку, зокрема, ресторанного бізнесу та розвитку потужного комьюніті.

На рівні малого та середнього бізнесу є можливості поступово змінювати ситуацію:

  • боротись з усіма формами дискримінації щодо всіх жінок та дівчат;
  • вирівнювати оплату праці жінок (жінки отримують нижчу з\п ніж чоловіки);
  • вирівнювати можливості у кар’єрному зростанні між жінками та чоловіками;
  • долати так звану «скляну стелю» (коли жінки є найманими працівниками нижчої та середньої ланки, проте майже не займають керівні або управлінські позиції) і забезпечувати участь жінок на рівні прийняття рішень (в питаннях управління бізнесом, у стратегічних бізнес-процесах, тощо);
  • забезпечувати можливості для лідерства жінок, зокрема, підтримувати розвиток жіночого підприємництва.

Гастроіндустрія (навіть враховуючи пандемію) залишається сектором з потенціалом. Що б хто не говорив, але ми маємо активне гастрокомьюніті, культурний та історичний бекграунд, багатьох підприємців, які працюють на розвиток сфери. Враховуючі ці фактори, Україна рано чи пізно досягне рівня гастрономічних країн. У нас буде виготовлятись якісний локальний продукт у достатній кількості, вибудується розвинена інфраструктура гостинності і, як результат, до нас прийде Мішлен (ми про це багато говорили і писали, обговорювали з представниками індустрії), якщо Україна обере Європейський вектор розвитку, звичайно.

Ще важливий момент. Враховуючі кризу, багато хто скаже, що наразі питання виживання закладів та виведення їх на прибутковий рівень – це ключові пріоритети для підприємців. Але досягнення фінансових показників не можливе без прогресивного управління. Гендерна різноманітність та включеність працівників тісно пов’язані з загальною результативністю ресторанного і барного бізнесу, а місцеві бізнес-приклади гендерної справедливості будуть ще й потужною мотивацією для інших підприємців. Тому, якщо ви хочете, щоб ваш бізнес розвивався та прогресував, викорінюйте застарілі стереотипи, залучайте жінок до управлінських процесів, розширюйте можливості жінок у прийнятті рішень. Такий підхід стане підґрунтям для розвитку в країні відповідального, стійкого, інклюзивного підприємництва і допоможе долати економічні, соціальні та екологічні проблеми. Які до речі є в усьому світі, навіть в розвинених країнах, не тільки у нас.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Ще один важливий момент. В ресторанній і барній сфері жінки-лідерки представлені краще ніж і в інших галузях. Однак ситуація в регіонах відрізняється від великих міст, де жінки представлені в основному як працівниці нижчої на середньої ланок, тому особливої уваги заслуговують успішні кейси з областей. (Ми до речі намагаємось завжди висвітлювати нові відкриття та розказуємо про гастрономічних підприємиць з регіонів, але це також треба робити ще активніше). Якщо серед малого та середнього бізнесу поза межами Києва, Одеси, Львова, Харкова, Дніпра почнуться спроби вирівнювання оплати праці жінок, переходу до справедливого розподілення робочих місць, надання можливостей для кар‘єрного зростання, тощо, це допоможе вийти бізнесу у регіонах на новий рівень. А що добре для бізнесу, то добре для людей і добре для країни в цілому. Більшість міжнародних експертів у сфері стратегічного управління погоджуються, що жінки – це недооцінене економічне джерело можливостей.

Резюмуючи зазначене вище можна зробити наступні висновки:

Гендерна рівність\різноманітність сприяє покращенню ефективності бізнесу. Бізнеси з більшою гендерною різноманітністю працюють ефективніше – компанії зі справедливим розподіленням робочих місць мають більшу фінансову результативність ніж їх конкуренти. Різноманітність талантів у компанії дозволяє створювати команди, які краще функціонують та приймають ефективніші рішення.

Гендерна рівність дозволяє роботодавцям вигравати у «війні за таланти». Всім потрібна різноманітно талановита, креативна, мотивована команда. Наймання жінок у команду забезпечить резерв талантів у компанії, такий підхід зменшить дефіцит якісних професіоналів, з яким постійно стикаються бізнеси.

Гендерна рівність забезпечить краще розуміння ваших клієнтів. Різноманітна команда забезпечить роботодавцю більш широке уявлення про вподобання, потреби та бажання клієнтів\гостей. Жінки є споживачами, які також приймають рішення про відвідування закладів, замовлення доставки, купівлю харчових продуктів, тощо. Наймаючи більше жінок, ви отримаєте пряме уявлення про частину своїх клієнтів та зможете сприяти поліпшенням на основі досвіду різних людей.

Гендерна рівність — це справедливий та правовий підхід. Соціальна відповідальність в розвинених країнах набуває серйозного значення, там домінує повага до основних прав та свобод людини. Багато країн мають юридичні вимоги до компаній щодо різноманітності. Скоріше за все, з часом (не скоро), в Україні також будуть введені певні вимоги (в тому числі на законодавчому рівні), щоб бізнеси ставали більш представницькими. І це стосується не тільки жінок, а й людей будь-якої статі, гендеру, віку (!), расової приналежності, віросповідання, тощо. Тому що, право на працю є всеосяжним та справедливим.

Для того, щоб власникам або керівникам ресторанного, барного, іншого гастробізнесу запроваджувати нові підходи, треба аналізувати ситуацію в середині бізнесу:

  • визначити наскільки жінки представлені на всіх рівнях в корпоративній структурі – обслуговуючий персонал (прибиральники, охорона, офіціанти, тощо); працівники кухні (шефи, сушефи, кухарі); адміністративний персонал (менеджери, керівники, маркетинг, реклама, фінанси, кадри, логістика, тощо); власники, партнери, інвестори.
  • визначити плинність кадрів — чи звільняються жінки більш високими темпами, ніж чоловіки;
  • визначити кар’єрний розвиток — чи просуваються жінки по кар’єрних сходинках такими ж темпами, як і чоловіки;
  • визначити темпи найму працівників – якщо наймаються спеціалісти у команду, яка пропорція між чоловіками та жінками.

Провідні консалтингові компанії сходяться на думці, що у разі досягнення ґендерної рівності бізнес отримує економічну та репутаційну вигоду з набагато більшою вірогідністю.

Прим. авт.

Gender equality – гендерна рівність. Гендерна рівність передбачає рівний доступ до ресурсів, можливостей і захисту для жінок і чоловіків (дівчаток і хлопчиків), включаючи участь в економічній діяльності та прийняття рішень.

Gender equity – гендерна справедливість. Гендерна справедливість це процес справедливого ставлення до жінок і чоловіків (дівчаток і хлопчиків), беручи до уваги різні потреби, культурні бар’єри, дискримінацію в минулому чи сьогодні стосовно певної групи. Гендерна справедливість може включати заходи для компенсації історичної або системної упередженості чи дискримінації щодо однієї статі з метою досягнення рівності як кінцевого результату. Це засіб забезпечити рівні шанси доступу до можливостей для жінок і чоловіків, дівчаток і хлопчиків на всіх етапах життя.

Gender parity – гендерний паритет. Гендерний паритет — це числове поняття, яке означає співвідношення за кількістю та пропорціями між жінками та чоловіками (гендерами). Іноді замість «гендерного паритету» використовується поняття «статеве співвідношення». Гендерний паритет не обов’язково означає гендерну рівність.

Gender neutral – гендерна нейтральність. Гендерна нейтральність означає, що людина не асоціює себе ані з жінками, ані з чоловіками, і може стосуватися різних аспектів життя людини, таких як манера говорити чи образ мислення.

Загальні висновки. Гендерна рівність – це глобальна мета, а гендерний нейтралітет та гендерна справедливість це насамперед, образ мислення та методи, які допомагають у досягненні цієї мети. Водночас, гендерний паритет потрібен для оцінки гендерного балансу, який також має допоміжну функцію у досягненні гендерної рівності. І звичайно гендерна рівність – це поняття значно ширше ніж рівне представництво жінок та чоловіків, оскільки воно пов’язане також з захистом прав жінок, питаннями гендерної ідентичності за межами гендерної бінарності, тощо (але це інші теми). В глобальному масштабі для досягнення гендерної рівності потрібні, насамперед, політичні зміни.

Але якщо повертатись до нашої теми, яка стосується безпосереднього представництва жінок в господарській діяльності, зокрема в бізнесі, то кожен малий та середній бізнес має можливість самостійно змінювати життя навколо себе на краще — не дозволяти дискримінацію, викорінювати стереотипи, підтримувати розвиток і лідерство жінок, зменшувати гендерний розрив. Всі ці кроки поступово призведуть до розвитку і прогресу.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi