«Ми росли як на дріжджах»: феномен пивного бренду MOVA - PostEat

пошук

«Ми росли як на дріжджах»: феномен пивного бренду MOVA
12-10-2023 0 972


Пивоварня, що варить не пиво, а комунікації. З такою амбітною концепцією MOVA вийшла на ринок у 2017 році. Команда поставила за мету змінити ставлення людей до споживання пива, представити Дніпро на пивній мапі світу. І MOVA вдалося пройти цей шлях – від контрактної пивоварні без власного обладнання до пивзаводу потужністю 150 тонн на місяць.

Від ідеї – до бізнесу повного циклу: пивоварня, ресторан та брендові бари. Від концепції – до традиції благодійних фестів, музею, міжнародних колаборацій. На яких дріжджах зростав потужний бренд та які виклики подолав – читайте далі. 

MOVA почалася зі знайомства правильних людей у правильний час

Майбутні співзасновники, захоплені пивною темою, зустрілися в пабі «Три ноги». За плечима у Богдана Точки був досвід ресторанної сфери на Донеччині. У Бориса Гільдіна – в міжнародній пивоварні. Спочатку в пабі запустили Bottle Bar, лекції та пивні дегустації. Потім домовилися провести перший пивний фестиваль Craft Культура у Дніпрі. Успіх та враження підштовхнули до ідеї навчитися варити пиво власноруч. 

Так Богдан і Борис вирушили у Київ до Школи пивоварів Varvar Brewery – одного з перших крафтових заводів України. Перше пиво дніпровці зварили в колаборації з Varvar, партія сподобалася і швидко розійшлася. Вирішили, що потрібно створювати власну пивоварню. Почали з концепції й назви – MOVA.

«Ми прагнули варити напій, що зближує і допомагає знаходити спільну мову. Щоб зрештою об’єднувати людей з усіх куточків планети і стати найбільш товариською пивоварнею Дніпра. Тому що пиво – універсальний спосіб знайти спільну мову будь-де і будь-коли, треба лише підібрати правильний сорт», – розповідає головний пивовар та співвласник MOVA Богдан Точка.

Перша контрактна броварня, що стала на полицю супермаркету

Так народилась MOVA. Спочатку варили пиво на обладнанні інших заводів. З кожним новим сортом обсягів ставало більше, згодом MOVA варилася у Дніпрі, Києві, Харкові, Запоріжжі, Львові. І активно продавалася.

Смак, гарантовану якість та безперервність поставок високо оцінили на ринку. MOVA стала першою контрактною пиварнею, що почала продаватися в «Сільпо»! За три роки контрактних варок команді вдалося створити лінійку постійних сортів, водночас дивувати експериментами.  

«Контрактне виробництво – це непередбачувана штука. На кожній пивоварні були свої нюанси – з обладнанням, підходом персоналу. Нас завжди хвилювала якість напою. Якщо хочеш зробити добре, зроби сам. Тож вирішили не мандрувати, а збудувати власне виробництво», – ділиться співвласник та директор MOVA Борис Гільдін.

Перехід на новий рівень

Доки MOVA варилася на контрактах, команда шукала місце під власний завод у Дніпрі. Підбирати обладнання їздили на світову виставку BrauBeviale. Домовилися з чеською компанією Technoexport a.s про виготовлення ексклюзивного заводу за своїми потребами. Допоміг величезний досвід роботи на різних пивоварнях.

Паралельно обирали архітектора, який зможе втілити в життя задум засновників – красиво, ефективно і технологічно. Переміг Олексій Образцов, засновник архітектурного бюро  АрхОбраз.

У 2019 році почали будувати комплекс загальною площею 1000 м². Через COVID процес затягнувся, але вже у 2021 році відбувся запуск власного заводу MOVA. Допомагав налаштовувати обладнання Ян Жижка, співвласник чеської пивоварні Kounicky Pivovfr, який особисто приїхав до Дніпра.

На той час це був двотонний варильний порядок з парком ЦКТ з обсягом виробництва 50 тонн пива на місяць. Лінії розливу у пляшку та кегу. Згодом технологічний парк розширили до 20 танків різного тоннажу, встановили обладнання для виготовлення безалкогольних напоїв MOVA.

Процес виробництва відкритий. Обладнання та лінії знаходяться за скляною стіною, щоб відвідувачі могли бачити, як виготовляється напій. 

«З самого початку ми вирішили створити завод «під склом». Коли люди бачать складність процесів, інновації, технологічність виробництва, вже сприймають продукт по-іншому», – пояснює Наталія Маслюк, керівник з розвитку експорту та міжнародних відносин MOVA.

Мріяти треба масштабніше

Коли співзасновники формували стратегію бізнесу, навіть не мріяли про продаж 50 тонн пива на місяць. Виявилося, що і 150 тонн для MOVA – не межа. Тут незабаром встановлять обладнання, що дозволить виготовляти такий обсяг. 

В перспективі обсяги планують збільшити до 300 тонн. Однак площа заводу не дозволяє так розширитись. Власники вже шукають нові рішення та можливості для цього. 

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Плани у MOVA масштабні, оскільки зараз активно зростають продажі в Україні та експорт. До цього команда докладала багато зусиль з року в рік. Адже для просування бренду на ринку одного якісного продукту недостатньо. Його треба гарно упакувати та презентувати.

«Ми їздили на фестивалі, куди тільки можливо. Привозили пиво і особисто розповідали про нього. Домовлялися з власниками закладів у різних містах, щоб наші пивовари розповідали про МОVА, провели дегустації. Вибудовували комунікацію з кожним колегою, партнером, споживачем. Разом з іншими пивоварнями розвивали культуру споживання пива в країні. Ми ніколи не були конкурентами один-одному, тільки друзями та однодумцями, об’єднаними спільними цінностями», – згадує команда.

Благодійність як частина філософії бренду

З 2018 року MOVA бере участь у пивних фестивалях: Craft Beer & Vinyl, Kyiv Beer Festival, Odesa Beer Festival.

У 2022 році MOVA почала проводити благодійні фестивалі, серед яких вже відомий і улюблений Дніпровський фестиваль пива Craft Культура. Там разом з 10 броварнями з різних куточків України було зібрано кошти, які віддали на потреби військових. Завдяки проведенню та участі в благодійних фестивалях, тільки за 2022 рік MOVA задонатила понад 250 тисяч гривень. Такі заходи допомагають бренду зростати не тільки економічно та фізично, а й духовно. 

В МОVА заварюють міжнародні зв’язки

Коли MOVA ще варилася на контракті, вже перемагала на конкурсах. Так Stout Vanilla увійшов у трійку кращих на East European Beer Award та Barcelona Beer challenge 2020. Тоді ж розпочалася міжнародна співпраця, зокрема з AleBrowar (Польща). Згодом, вже маючи власний завод, MOVA реалізувала колаборації з легендарними Stone Brewing та Brewgood (США), мережею Goodwine.

Першу велику експортну партію відправили у 2022 році в Норвегію. Наразі MOVA експортує ще в Данію і Польщу, має п’ять контрактів. В розробці проєкти в США, Африці, Скандинавських країнах, Іспанії та Німеччини. 

Цього року, як бренд, створений об’єднувати, MOVA взяла участь у проєкті Beer Together, присвяченому Євробаченню 2023. Пивовари з Ліверпуля та України зварили спільні сорти пива, які можна було скуштувати впродовж конкурсу у закладах Ліверпуля. Проєкт допомагав європейській публіці відкрити для себе українські пивоварні. MOVA варила пиво у колабі з відомою пивоварнею Azvex Brewing Co. 

Як бізнес, MOVA увійшла до списку Next250 від Forbes Ukraine – найперспективніших малих та середніх компаній в Україні! Секретом свого успіху команда називає прості людські якості – відкритість, щирість і відповідальність, помножені на грамотний менеджмент і виважені бізнес-процеси.

Фото надані пивоварнею MOVA

Читайте також: 

Сергій Клімов проведе благодійний винний онлайн-аукціон

Руслан Шибаєв відкриє ресторан у Єревані

Стали відомі 12 фіналістів конкурсу «MixFight 2024»

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi