пошук
Партнери
Автор
пошук
Партнери
Автор
Повномасштабна війна вплинула на все населення України та бізнеси, навіть у тих регіонах, де не було окупації та не велися активні бойові дії. Так, пекарні в невеличкому селі в Карпатах довелося трансформувати свої процеси та залучити до роботи працівниць без відповідного досвіду, щоб не зупиняти виробництво. Ярослава Боєчко, підприємниця та співвласниця «Домашньої Пекарні», розповідає про свій досвід підтримки дієздатності бізнесу в селі під час війни та необхідності розширення можливостей для жінок.
Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.
«Ще до початку повномасштабної війни в селі міського типу Яблунів, що в Івано-Франківській області, було важко знайти професійні кадри: відповідну освіту й досвід мали одиниці. Проте наявної кількості фахівців і фахівчинь вистачало для операційної діяльності невеличкої пекарні. На жаль, через реалії війни та небезпеки, пов’язані з нею, багато працівників мігрувало за кордон. Виготовляти хлібобулочні вироби, навіть у масштабах споживання села, стало просто нікому.
Однак ми не збиралися закривати пекарню й опускати руки. Було прийнято рішення продовжувати випікати хліб і водночас реалізовувати своєрідну соціальну місію — залучити до виробництва жінок, які потребували роботи. Мова про багатодітних мам або мам з малими дітьми, жінок з віддалених сіл та жінок у віці від 50 років, тобто всіх тих жінок, яким зазвичай важко знайти роботу чи бодай підробіток.
Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.
Були розроблені індивідуальні графіки, щоб працівниці могли поєднувати роботу та догляд за дітьми. Також було введено компенсацію за проїзд. У разі виникнення непередбачуваних ситуацій, пекарки можуть помінятися змінами — виручити одна одну. Таким чином, наразі працює стабільна кількість жінок, яким не потрібно робити вибір між домашніми справами та можливістю працювати. Крім того, працівниці отримують нові знання та навички — стають пекарками, формувальницями, тістомісами. Тут важливо зазначити, що ці професії традиційно вважаються чоловічими, але наш бізнес впевнено руйнує цей стереотип. Жінок потрібно й навіть необхідно залучати до професій, які вважалися раніше чоловічими. Інформування жінок про їхні права та можливості — важлива місія, особливо в сільській місцевості, де коло спілкування часто обмежено, а наочних прикладів дуже мало.
Важливо, щоб жінки почували себе повноцінними учасницями життя громади. Вони мають брати активну участь у соціальному та політичному житті, зокрема ставати кандидатками на місцевих виборах, брати участь у конкурсах на заміщення керівних посад, у різних організаціях. Також необхідно забезпечити доступ до певного навчання щодо можливості відкриття власної справи.
Приклад нашої маленької пекарні — це цеглинка в розбудові рівноправного суспільства. Наразі в нас є плани щодо організації лекторію для жінок, де вони могли б дізнатися більше про власні можливості та про досвід інших підприємниць, що надихає», –– поділилася Ярослава.
Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.
Матеріал створено в межах ініціативи «Розширення можливостей жінок у бізнесі», що здійснюється як частина проєкту «Трансформаційні підходи для досягнення гендерної рівності в Україні», який втілюється ООН Жінки за фінансової підтримки Уряду Швеції у співпраці з Офісом Віцепрем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції.
Фото: надані Боєчко Ярославою
Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.
Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:
Коментарi