Тренди та продуктові інновації на New Food Summit 2024: ключові тези спікерів - PostEat

пошук

Тренди та продуктові інновації на New Food Summit 2024: ключові тези спікерів
17-10-2024 0 99


15 та 16 жовтня у Києві відбувся New Food Summit, який вже вдруге об’єднав головних гравців агро-, ритейл- і фуд-ринків України, щоб обговорити нагальні питання агріфуд-галузі. New Food Summit — це платформа, що об’єднує представників харчової, переробної та аграрної галузей, ритейлу і технологічних компаній, на яку цьогоріч завітали майже 400 учасників і вступило понад 70 спікерів.

Темою однієї з сесій New Food Summit стали «Тренди та продуктові інновації». Відкрилась тематична сесія виступом гастроентузіастки, дослідниці їжі та мисливиці за трендами Юлії Аврори Огородник на тему «Як орієнтуватись у всесвіті нових трендів та на смак обирати саме свої. Стислий посібник мисливця за трендами». Спікерка багато років досліджує гастрономічні тренди і зазначає, що підходити до цього питання треба грунтовно — вивчаючи, зокрема, різноманітні кількісні та якісні дослідження, а також використовуючи для аналізу своєї аудиторії актуальні тренд-репорти (це комплексний інструмент аналізу, який використовується для виявлення, моніторингу та прогнозування тенденцій у певній галузі, ринку чи сфері за визначений період, — прим. ред.).

«Використання закордонних тренд-репортів в сьогоденних умовах українських ринків може бути не актуальним. Адже мало хто з іноземних аналітиків приїжджає з-за кордону в Україну, щоб дослідити реальне положення речей та корелювати отримані дані», — зазначає Аврора Огородник.

Також спікерка зазначила, що поява гастрономічних трендів має багато спільного з  теорією «Чорний лебідь» Насіма Талеба (теорія, що розглядає важкопрогнозовані та рідкісні події, котрі мають значні наслідки, — прим. ред). В індустрії їжі це відбувається завдяки інноваціям та винаходам, в основі яких можуть бути давно відомі продукти, але жодного разу не використані певним способом. В якості прикладу вона навела експеримент кондитера Домініка Анселя, який у 2013 році став гастрономічним феноменом — це кронат, гібрид пончика і круасана, за яким одразу почали шикуватися довгі черги відвідувачів. «Тренди запускають люди, які не мають кордонів у мисленні», — підкреслює спікерка.

Юлія Аврора Огородник також розповіла, як шукати тренди для індустрії їжі та ресторанів:

  • З тренд-репортів провідних нішевих та спеціалізованих інституцій, які щорічно в період з жовтня по січень випускають нову аналітику.
  • Аналізувати молодих підприємців та списки Forbes в США, Європі та Азії.
  • Орієнтуватись на актуальні туристичні напрямки року, які визначають майбутні тренди на смаки, кухні та загалом їжу в країні.
  • Моніторити віральні тренди у соціальних мережах, зокрема, Tik Tok.
  • Слідкувати за відкриттями та закриттями на ресторанному ринку міста і країни загалом.

Від трендів до інновацій перейшов наступний спікер CEO та засновник Wanted Vegan Роман Квашенко, який розповів «Як зробити інновації рутиною для компанії?». Спікер зазначає, що інновація є більш широким поняттям і не фокусується виключно на кінцевому винаході. Інновація об’єднує етапи впровадження продукту від ідеї до надходження до полиці, впровадження бізнес-моделей, систем або технологій.

«Існують три ключові рівні інновацій: продуктова, коли відбувається впровадження комплексі технологічних рішень; транасформація бізнес-моделі, наприклад, перехід від дистриб’ютора до виробника; системна, яка передбачає створення нових ринків та екосистем», — розповідає Роман Квашенко.

Основою інновацій спікер називає людей, які є проактивними, професійними, творчими та з лідерськими якостями. Щоб залучити в свою команду таких людей, Роман Квашенко пропонує два варіанти: шукати готовх спеціалістів на ринку та організовувати навчання для майбутніх кадрів. Для навчання компанія створила власну корпоративну школу та розробляє менторські програми, щоб підготувати необхідних спеціалістів.

Як працюють з продуктовими інноваціями у крафтовому виробництві, розповів директор з маркетингу Underwood Павло Лінєвич. Важливим фактором успішності будь-якої інновації спікер називає швидкість впровадження, адже сучасні умови життя створюють необхідність для швидких рішень. Проте швидкість впровадження чогось нового має поєднуватись з балансом, розумінням місця нового продукту на ринку та гнучкістю. 

«Що я розумію під гнучкістю? Вміння адаптуватись, знаходити нові тренди і швидко їх впроваджувати. Бути готовим слухати свого споживача, його фідбек щодо вашого продукту, дослухатись до коментарів та працювати над удосконаленням продукту», — розповідає Павло Лінєвич.

Спікер також зазначив, що важливо втілювати у продукті додаткову цінність, незалежно від його сфери вжитку. Ця цінність допомагає клієнту зрозуміти, чому варто обрати конкретний продукт та спонукає до прийняття позитивного рішення про покупку. Для галузі їжі, окрім цінностей, ключовим та вирішальним залишається смак — адже якщо продукт не смачний, жодні додаткові переваги не зможуть переконати людей його придбати.

Завершила сесію «Тренди та продуктові інновації» співзасновниця мережі кондитерських Honey та пекарень «Завертайло» Анна Завертайло з історією власного досвіду «Як перетворити ідею фікс на прибутковий модний бізнес». Спікерка розповіла, що ідея заснування зараз успішної мережі кондитерських Honey народилась з власної потреби засновників куштувати смачні та якісні десерти: «Я вважаю, що цікаво і правильно будувати власний бізнес, спираючись на власну потребу. Коли засновник глибинно досліджує себе, є споживачем свого продукту, розуміє потребу та вміє її реалізувати».

Анна розповідає, що створити крутий проєкт і продукт з перших кроків майже неможливо. Адже щоб отримати високий результат, треба мати певні знання, які набуваються лише в процесі роботи через помилки та подолання власного шляху до успіху. 

«Коли ми народжували ідею кондитерської, ми до кінця не розуміли, що саме ми хочемо втілити. Тому шлях до створення чогось свого йшов через копіювання, відтворення та постійне навчання. На початку ми були системними відтворювачами, отримували знання звідусіль та набивали руку. Потім ми почали шукати власний шлях, ставлячи собі питання “що можна змінити на краще?”. Ось ця схибленість на змінх та вдосконалені стала нашим шляхом успіху — через неї ми впроваджуємо інновації та розвиваємось», — ділиться Анна Завертайло.

Спікерка підкреслює, що у кожного бізнесу має бути місія та цінність, яку він несе своєму споживачу. Для цього треба будувати системний бізнес та об’єднувати у ньому людей зі спільним баченням та будувати стосунки і сервіс — з командою, з гостями, з ком’юніті. Саме люди, з якими будуть побудовані гарні стосунки, стануть опорою для бізнесу в критичний момент і надихнуть продовжувати свій шлях. 

 

Фото: https://www.facebook.com/NewFoodSummit

 

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi