Не тофу єдиним. Як виріс ринок рослинних альтернатив в Україні у 2020 році - PostEat

пошук

Не тофу єдиним. Як виріс ринок рослинних альтернатив в Україні у 2020 році
22-02-2021 0 245

Партнери

Автор


Попередній рік вплинув не лише на те, як ми спілкуємось, як подорожуємо і як розважаємось. У 2020 році усі також гостро відчули вплив того, що ми їмо, на планету. Від жартів про суп з кажанами до науково обґрунтованих побоювань щодо зоонозних інфекцій (тобто спільних для тварин і людей) зв’язок між харчовими звичками й нашим майбутнім очевидний. Спалахи інфекцій, забруднення атмосфери, перевикористання земельних і водних ресурсів на промислових фермах лякають. Промислове тваринництво, показане зсередини камерами активістів, викликає огиду. ВООЗ та подібні організації говорять про повноцінність рослинної дієти. Не дивно, що рослинні альтернативи традиційних м’ясомолочних продуктів захоплюють полиці супермаркетів. В Америці, наприклад, у пікові місяці пандемії продажі рослинних продуктів зросли ледь не вдвічі. В Британії більш ніж половина споживачів купують класично «веганські» товари, а власне веганів стало у 4 рази більше, ніж у 2014 році. «Рослинна дієта» і подібні запити в Google виходять в основні тренди пошуку. Не оминули ці віяння й Україну. Експерти кампанії UAPlantBased підготували найцікавіші, найбільш інноваційні та довгоочікувані новинки на українському ринку, що смакують усім.

Почнемо з бургерів. Канапки з котлеткою на американський манір полонили шлунки українців і стали такою ж звичною стравою, як піца та суші. Карантин став зоряним часом для різноманітних доставок їжі, зокрема і бургерів. Це був ідеальний момент для заходу на український ринок рослинних котлет американського бренду Beyond Meat. Компанія один з піонерів ринку рослинного м’яса, в розробку якого (яка, до речі, тривала 7 років!) інвестували безліч знаменитостей і філантропів, від Білла Гейтса до Ді Капріо. В основі фаршу   гороховий білок, а смак, текстура і навіть колір дійсно нагадують м’ясо. Ці, як і інші рослинні бургери, орієнтовані не лише на веганів чи вегетаріанців, а й на тих, хто вживає м’ясо тварин, але хоче зменшувати споживання з різних причин, від турботи про екологію до турботи про здоров’я, або ж просто пробувати щось нове. Тому й аудиторія у них широка. Beyond, зокрема, подається у десятках ресторанів (фастфуду і не тільки) по всій країні, а замовити його можна навіть на Розетці чи в Метро. Ціна, правда, трохи кусається: 300 гривень за дві котлети по 113 грамів. М’ясо Beyond продається не лише в формі котлет, а й сосисок.

Популярність американського рослинного м’яса, певно, підштовхнула українських новаторів запускати своє виробництво, і понеслось! Компанія Eat Me At («Їж мене в» з англійської) пропонує їсти фарш з рослин в бургерах, піці, з пастою, із картоплею, в пельменях та в багатьох інших стравах. Основа їхнього продукту соєвий білок, а  от надихався засновник бренду, Андрій Чуруха, іншим американським рослинним м’ясом Impossible foods. Ціна продукту вже доступніша 160 грн за 350 грамів фаршу. 

Одеський бренд Dynameat у 2020 році запустив виробництво вже сформованих котлет з рослинного м’яса. Їхня місія покращення екології планети з більшою користю для людей. В основі в них також гороховий білок, тому смак трохи подібний на смак Beyond Meat. За 2 котлетки загальною масою 240 грамів ви заплатите 140 грн.

«Рослинне м’ясо не лише бургери й фарш» подумала команда Wanted Vegan і запустила не лише котлети, а й два види нагетсів, 230 грамів яких, коштує 185 гривень. 

Цікавий підхід до питання також у Vegurman, які імпортують сухе біле і червоне … рослинне м’ясо шматочками, яке потребує замочення. Кілограм таких сухих шматочків обійдеться вам у 470 грн. 

Ще одне спостереження величезні корпорації також хочуть іти в ногу з часом та запускають виробництво рослинного м’яса, розуміючи прибутковість і перспективність тренду. Так, харчовий гігант Nestlé, який і так виготовляв цілу лінійку рослинних альтернатив від бекону до карамелі, нещодавно запустив і бургери під брендом Garden Gourmet, які також доступні у деяких ресторанах України. 

Це говорить про однозначне зростання популярності рослинної дієти. Основними споживачами м’ясних альтернатив можуть стати, як не дивно, не вегани чи вегетаріанці, а так звані флекситаріанці ті, хто зменшують, але не відкидають споживання м’яса.

 Різноманіття додалось також і в рослинно-молочному сегменті. Радіють змінам тут не тільки ті, хто не вживає продуктів рослинного походження, але і люди з непереносимістю лактози, а таких в Україні приблизно 16%. Рослинним молоком взагалі важко когось здивувати. Українські Vega Milk та Ідеаль Немолоко випускають цілу палітру смаків на будь-який смак від кокосового до соняшникового, від вівсяного до «професійного» рисового та мигдалевого для барист. Серед їхніх цікавинок рослинне молоко з шоколадом, фруктами, ягодами та зі зменшеною жирністю. Таке різноманіття задовольнить будь-якого покупця і ще й обійдеться приблизно вдвічі дешевше, ніж імпортні аналоги. 

Проте справжнім проривом же стало рослинне морозиво Злакомка від Хладпром. Теж, до речі, не якийсь крафтовий інста-бренд, а величезна фабрика морозива взяла і запустила рослинний продукт. І не якесь там фруктове, а класичний ванільний пломбір та шоколадне (а-ля «Каштан») на основі вівсяного молока. Відрізнити його від молочного морозива майже не можливо, та і ціна в районі 20 гривень тішить. 

Серед іноземних брендів, які нарешті дійшли до офіційного представництва, а відтак і більшої представленості в супермаркетах, відзначимо данську компанію Naturli, що принесла на наші полиці рослинне вершкове масло. Саме не маргарин з присмаком дев’яностих, а трохи підсолене і смачнезне масло з рослинних компонентів. Коштує воно майже вдвічі дорожче за звичайне вершкове масло, що вже непогано. 

Серед приємних знахідок також півлітрові соєві йогурти від Alpro за 61 гривню в Ашані та веганська сметана Planton там же. 

Головний біль тих, хто старається не вживати молочні продукти рослинні сири, тепер теж будуть на полицях магазинів, адже відомий на весь світ бренд Violife відтепер також офіційно в Україні. 

Наш, далеко неповний, список новинок завершує кокосове згущене молоко від Nature’s Charm, які також тепер мають локальне представництво. На смак цей згущик більше нагадує рідку карамель, і від того тільки смачніше. Окрім цього згущеного молока, зявились і локальні виробники цього продукту, але знайти їх буде важче.

Продукти, про які ми говорили, не є основою рослинного харчування, а лише урізноманітнюють раціон тих, хто обмежує вживання продуктів тваринного походження чи повністю від них відмовився. Дізнатись більше про повноцінний рослинний раціон: як збалансувати, як готувати й де надихатись, допоможе 10-денний марафон Plant-Based Challenge. Участь безкоштовна, а отриманий досвід безцінний. Приєднуйтесь!

Авторка статті: Олена Баран, представниця кампанії UAPlantBased

Текст та фото надані Олена Баран.

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст авторського матеріалу. Думка редакції може відрізнятися від думки автора.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi