пошук
Анна Прокоф'єва
Автор
пошук
Анна Прокоф'єва
Автор
American Food and Beverage Show 2024 у Маямі — це масштабна подія, яка щороку збирає понад 900 виробників і дистриб’юторів з більше ніж 40 країн світу. Виставка стала місцем зустрічі для провідних гравців харчової індустрії, де можна познайомитися з останніми тенденціями ринку, дізнатися про інноваційні продукти та знайти нових партнерів. Для мене це вже друге відвідування заходу, і якщо минулого року я була як мале дитя в магазині іграшок вражена кількістю цікавих рішень, то цього року змогла глибше проаналізувати ринок, помітити тренди, що закріплюються, та побачити нові перспективи для українських виробників.
У цій публікації я розповім про найбільш вражаючі інновації, продукти, що здивували своїм смаком, та цікаві тренди, які привернули мою увагу.
Різноманіття мед з усього світу: мені вдалося спробувати авокадовий мед з Мексики, мед з каштану з Франції та мед з мигдалю та евкаліпта з Іспанії— кожен із них мав свій унікальний і неймовірний смак. Ми звикли до традиційних смаків, таких як липовий, гречаний або з різнотрав’я. Вважаю, що українським пасічникам варто звернути увагу на можливість релокації вуликів у різні сади. Можливо, незабаром ми побачимо мед із яблуневого цвіту з Галичини, кавунових полів Херсонщини або бузинових садів Чернігівщини.
Як українка, я завжди з особливою увагою ставлюся до продуктів, що мають зв’язок з нашими традиційними інгредієнтами, і буряк — один із таких. Цього року я була приємно здивована тим, як активно цей овоч використовується в інноваційних харчових продуктах на світовому ринку та активно інтегрується в сучасні формати. Серед найцікавіших бурякових продуктів, які я зустріла, був веганський майонез з буряком, розчинний буряковий хумус і буряковий кетчуп.
Їстівні перлини поступово стають закріпленим трендом. Якщо минулого року ці маленькі кульки з рідиною всередині, робили з оливкової олії та використовувалися головним чином для декору страв, то цього року асортимент значно розширився. Особливо креативно підійшов до цього іспанський виробник м’ясних делікатесів Diego Molina, який представив перлини з чорізо, хамону та навіть кров’янки. Ці сміливі комбінації вразили своїм яскравим і насиченим смаком. Такі перлини ідеально доповнюють омлет чи інші страви, не лише прикрашаючи їх, а й додаючи поживності та нового смакового відтінку.
Кіноа та нут стають все більш популярними як альтернатива пшениці та рису. На шоу я вперше спробувала молоко з кіноа — цікавий смак, але, як і більшість видів рослинного молока, розчаровує велика кількість доданих інгредієнтів у складі.
Серед усіх виробників кіноа найбільше вразила болівійська компанія Andey Valley, яка працює з повним циклом виробництва, від вирощування кіноа до її переробки в різноманітні продукти. Вони представили неймовірно широкий асортимент: кілька видів макаронів, органічні суміші для випічки хліба та піци на основі кіноа, пластівці, пряні каші, суміші для коктейлів і десертів, суміші для бургерів та навіть паніровку з кіноа. Відчувається, що їх технологи дуже креативні. Я була б щаслива побачити подібні стенди від українських аграріїв, які б вирощували та креативно переробляли гречку, соняшник чи буряки.
Сухі суміші не є новим трендом, проте їхні виробники постійно експериментують зі смаками та новими інгредієнтами. Якщо на минулорічному шоу для мене відкриттям стало розчинне гуакамоле, яке за одну хвилину з порошку перетворювалось на справді смачну страву, то цього року увагу привернули розчинні хумуси та карі. Наприклад, компанія Life із Тринідаду і Тобаго представила широку лінійку розчинних супів, каш, карі і навіть бабагануш. Я була вражена насиченими та яскравими смаками, при цьому у складі не було жодних ароматизаторів або шкідливих добавок — лише овочі, трави та спеції з їхніх власних ферм.
Маріхуана та коноплі. На шоу не дозволяли роздавати зразки продукції з вмістом CBD, тому з виробниками цукерок, шоколаду та напоїв можна було познайомитися лише теоретично. Проте продуктів із коноплею було вдосталь. Це були різноманітні суміші для сніданків і здорових коктейлів,батончики та заправки для салатів. Я навіть спробувала ігристе вино з конопляною олією. Дуже дивний експеримент — я так і не зрозуміла, навіщо додавати важкий смак коноплі до чудового іспанського брюту, але, як кажуть, диверсифікація не завадить.
У павільйоні напоїв серед лідерів «здорові» напої. Абсолютний тренд — це мікси соків, причому не 2-3 фрукти, а цілих 30-40 різних фруктів і овочів в одній пляшці. Навіть енергетичні напої тепер підтримують тренд на натуральність, де замість синтетичних добавок за енергійність відповідає кофеїн. Багато з таких енергетиків них були на основі чаю чи мате, пропонуючи природний заряд енергії з унікальними смаками. Алкоголь теж поступово стає безалкогольним, все більше компаній пропонують безалкогольне вино, коктейлі та навіть текілу.
Щороку серед сотень невеликих стендів особливу увагу привертають масштабні павільйони країн. Найбільший, звісно, — «Taste of States», що представляє США, де окремо виділяється павільйон штату Колорадо, відомого як один із найбільш прогресивних аграрних регіонів. Серед європейських павільйонів найпопулярніші Італія та Іспанія. І хоч там рідко можна побачити інноваційні продукти, тисячі відвідувачів приходять, щоб спробувати класичні сири, м’ясо та вино. Почесною країною цього року було Марокко. Їхні виробники та шеф-кухарі постійно готували щось смачне на сцені. Мрію, що найближчим часом серед цих павільйонів буде стояти й український, із нашими найталановитішими виробниками.
Хоча такі інноваційні продукти дійсно привертають велику увагу, важливо розуміти, що ринок подібних «цікавих» товарів значно менший у порівнянні з ринком свіжих овочів, м’яса чи молочних продуктів. Тому подібні виставки стають особливо корисними для тих, хто працює в галузі переробки та займається інноваціями у харчовій промисловості, адже саме вони мають можливість представити нові ідеї та технології, які можуть змінити споживчі звички.
Фото: надані авторкою.
Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.
Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:
Коментарi