«Ми вийшли на зовнішні ринки, поки тільки 4 країни», – Світлана Цибак, виконавчий директор Beykush - PostEat

пошук

«Ми вийшли на зовнішні ринки, поки тільки 4 країни», – Світлана Цибак, виконавчий директор Beykush
21-07-2022 0 185


«Король птахів» Beykush Winery за 12 років діяльності приніс на своїх крилах не один успіх для українського виноробства. З останніх найяскравіших подій стала перемога на найвпливовішому у світі дегустаційному конкурсі Decanter World Wine Awards 2022, що відбувся в червні у Лондоні. Золота медаль за Reserve Chardonnay, ще 2 срібні і 4 бронзові нагороди – це свідчення того, що українські винороби можуть гідно представляти бренд України на міжнародному ринку.

Це велике досягнення, особливо зараз, коли війна в Україні триває, а українське виноробство стикається з численними перешкодами (дефіцит тари, нестача працівників, логістичні труднощі).

Винорбня Beykush розташована у селі Чорноморка Очаківського району в Миколаївській області, на косі між Чорним морем і Березанським лиманом. Територія перебуває в потенційній небезпеці через російські обстріли. Однак виноробня намагається продовжувати роботу. З новинок у продажу є нові вінтажі Альваріньо («Бейкуш Біле»), Пінотаж («Бейкуш Червоне»), «Артанія Розе», витримані Піно Нуар і Рислінг, а також Яфе Нагар, Арбіна і два білих вина, витриманих у амфорах.

Про особливості діяльності виноробні, реалії та перспективи розвитку розповіла в інтерв’ю виданню PostEat виконавчий директор Beykush Світлана Цибак.  

Локація виноградників, теруар та сорти

Виноград тільки власний, виноградники розташовані в Миколаївській області, Очаківський район, с. Чорноморка. Ростуть в унікальному місці, на мисі Бейкуш, береги якого омиваються з одного боку Березанським лиманом, а з іншого Бейкушською затокою. Виноградники Бейкуш – це 11 гектарів французьких та італійських клонів білих сортів – Шардоне, Піно-Гріджио, Рислінг, Совіньйон Блан, Ркацителі та червоних – Піно Нуар, Мерло, Сапераві, Каберне Совіньйон. Крім того, є експериментальний виноградник із білими Тельти Курук, Альбаріньйо, Тімороссо та червоними Темпранільйо, Пінотаж, Мальбек.

Перші дні війни і «план порятунку» продукції

Вино було законсервовано на певний період, жодних робіт не проводилось, на виноробні перебувало лише двоє виноробів. У другій половині березня вивезли вино в більш безпечне місце.

Які труднощі зараз?

Труднощі з логістикою, не маємо змоги працювати нормально на виноградниках, складна ситуація зі збутом вина на внутрішньому ринку.

Як зараз працює виноробня? Чи вдається проводити сезонні роботи?

Роботи проводимо, але не на повну силу. Коли спокійно, можемо працювати.

 

Чи зазнали ваші виноградники або виноробня збитків внаслідок російських обстрілів?

Дякувати Богу, на виноробні все добре, аби ще не стріляли поруч….

Як оціните погодні умови для майбутнього врожаю?

На теперішній час погода доволі непогана, врожай обіцяє бути добрим.

Чи є підтримка з боку колег в Україні та за кордоном?  

Ведемо переговори з декількома організаціями стосовно отримання обладнання, фінансової допомоги на підтримку сфери.

Як вплинула війна на команду виноробні? Усі залишились при роботі?

Так, але не всі в змозі працювати на повну силу, трьох чоловіків забрали в ЗСУ.

Як усередині країни на цьому етапі відбувається підтримка виноробства?  

Поки що ніяк, давали ґранти на нові насадження, наша асоціація (Асоціація крафтових виноробів України — ред.) і робоча група з врегулювання законодавчої бази ініціює поновлення роботи, але поки що не дуже швидко розвиваються події.

Які плани були порушені з початком війни (можливо, модернізація, закупівля та висадка нових лоз чи ін.)?

Посадка нових виноградників поки що на паузі, зупинилась робота нового готелю, який ми побудували на сезон 2022, розвиток внутрішнього ринку, натомість, ми вийшли на зовнішні ринки, поки тільки 4 країни (Естонія, Польща, Великобританія, Японія), але працюємо далі…

Чи була підтримка з боку ритейлерів, чи стали вони більше ставити на полицю ваші вина, коли було послаблено «сухий закон»?

Ми не працюємо масово з ритейлерами, ми є в одній національній мережі. І так, вони розширили асортимент, послабили введення нових позицій, виконали свої фінансові зобов’язання.

З початком війни волонтерство зайняло основну частину життя українців, і вашого вочевидь також?

Так, значною мірою. Ми надаємо багато допомоги,  купуємо машини,  швидкі, амуніцію, військове обладнання…

Дефіцит чого виноробня відчуває найбільше?

Фінансів.

Зацікавлення самих українців українськими винами зросла?

Зацікавленість зросла, але не настільки, наскільки могла би з точку зору патріотизму і бажання підтримувати українського виробника.

Як довелося змінити маркетинг, логістику, ціноутворення?

Логістика це нагальне і дуже складне питання, не хочу багато пояснювати, скажу тільки, що дуже складно будувати логістику. Ціни ми не змінювали, не вважаємо на цьому етапі доречним.  

Чи помітили зацікавлення з боку світової профільної преси?

Так, дуже. Багато запитів на інтерв’ю, особливо було на початку повномасштабного вторгнення, друга хвиля була після отримання нами нагород на Decanter Wine World Awards.

Які позицій на міжнародному ранку? Які перешкоди?

Вже вийшли, і плануємо розвиватись у цьому напрямку. Однак є проблеми логістики та пошуку імпортерів.

Поділіться досягненнями за останній час і планами наскільки це можливо.

Досягнення – це наші нагороди на міжнародних конкурсах, плани поки не будуємо. Найперше, що слід зробити – розлити те вино, що маємо і зібрати врожай, переробити на наступний рік.

Яке вино відкриєте, коли ми переможемо?

У нас є дещо в колекції власника, виберемо щось найцікавіше).

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi