Впригнути у «вікно можливостей» у 2020 на своєму фуд бізнесі і не зійти з розуму? - PostEat

пошук

Впригнути у «вікно можливостей» у 2020 на своєму фуд бізнесі і не зійти з розуму?
19-10-2020 0 746

Taras Parandii

Автор


Буквально 5-7 років тому зійшло осяяння на маленьких виробників, які хотіли робити хороший продукт та продавати його хорошим людям. Пізніше їх назвуть крафтовими, локальними, правильними. Але у них в голові тоді було одне – реалізувати себе і спробувати заробляти займаючись тим, що до душі лежало.

То були важкі часи. Місць для продажу практично не було. Розуміння, що це взагалі таке і куди котиться тим паче.

А потім стався БУМ! Їх признали, почали носити на руках і благати робити ну ще чуть більше продукту, бо люди хочуть купувати. Інформації ставало більше, з’являлись курси де на пальцях розказували, як то все робити. Ярмарки, фестивалі, відділи в мережах.

Але от надворі 2020 рік. Рік «великих можливостей», або ще більшої невизначеності. Це з якої сторони дивиться особа. Дехто втратить роботу, дехто зрозуміє, що хотів би поміняти давно набридле заняття. Будуть шукати відповіді там, де раніше і подумати б не могли.

А все чому? Бо вийшли зі звичного плину життя, півень в попу клюнув і треба щось міняти.

Так от для вас, котусики і наступні речення.

 

На початку ми це не будемо називати бізнесом, щоб по-чесному – заняття, часопроведення.

 

Задача 1. Вирішити, що ти любиш і будь-якими правдами і неправдами виготовити перші варіації товару. На кухні, на дачі, в гостях, в ресторані, в сусіда поки він спить вночі. Немає значення як, концентруйся на «Що».

Порався ти над продуктом і лежить перед тобою він, що з ним далі робити?

А) Дати на пробу рідним і друзям

Б) Продати

В) Доводити продукт до ідеалу

Правильна відповідь – продавати. Тільки живі гривні у вашій кишені дадуть позитивний дзвіночок про те, що товар комусь потрібен і варто продовжувати. Чому інші не підходять? Бо рідні будуть хвалити, навіть якщо він реально не дуже, а доводити до ідеалу нема сенсу бо ви не знаєте де той ідеал. Те як уявляєте його ви і чого хоче ринок – дві великі різниці.

 

Задача 2. Потестували і продали вже всім друзям і друзям друзів. Шукайте невідомий і бажано «підпільний» спосіб продажу, щоб поспілкуватися з новими для вас клієнтами і спробувати продати, коли до вас нема кредиту довіри.

Це можуть бути соціальні медіа, базари, ярмарки, фестивалі, будь-які скупчення людей в яких є гроші.

Занотуйте: чим більше теорій ви перевірите на початку, тим краще будете розуміти хто ваш покупець і де його шукати. Бо ніхто, чуєте НІХТО не скаже де вам буде добре!

В періоді певного часу ви порались і продавали, почали усвідомлювати, що не так то і важко виготовляти, як змусити людину купити. І ти досить непогано з цим справляєшся, відчуваєш, що з’явились постійні покупці, прослідковується ріст продаж, розумієш, що в принципі наступні кілька років ти був би не проти таким от займатися – тоді ти готовий переходити до наступного рівня.

 

Задача 3. Знайти цивілізовані каналу збуту – магазини, мережі, ресторани.

Чим відрізняються цивілізовані від попередніх – вони в більшій мірі захочуть купувати офіційно. Увесь цей кеш-актівіті перейде в бухгалтерські проводки. Чи добре це? Так, звісно, це означає що в більшості випадків ви зможете розвиватись планомірно, а не від ярмарки до ярмарки.

Як же потрапити в магазини і мережі? Знайти того, хто відповідає за вашу категорію, передати на тест і задати відкрите питання – «Цікаво таке купувати? Чи необхідно змінити товар і як? Які вимоги до роботи з вами?»

Якщо відповідь схвальна – самий час подумати над тим, щоб інвестувати гроші в потужності, техніку і наймати людей. По чуть-чуть. Маленькими кроками без агонії в очах спалюючи усі заощадження що у вас були.

Зовсім не зайвим буде повчитися на цьому етапі. Або знайти собі наставника, з числа тих хто має свій бізнес. Або найняти консультанта, який за ручку проведе через усі ці хащі і поставить багато хороших питань з великою кількістю відповідей. Або піти на навчання в «Фудпросвіту» від Лавки Традицій, наразі це єдиний навчальний проект, який займається освітою, після якого гляди і на полиці Сільпо можна вскочити.

 

Задача 4. У вас пішли продажі, ви відчуваєте, що все — зараз забуяє і зацвіте. Але то рано розслаблятися, прийшов час аналітики, створення теорій, перевірки теорій, корекції та знову аналітики. І так по кругу до безкінечності.

Пошук нових способів збільшення продажу – канали продаж, різні місця, матриця кожної з мереж, ширина асортименту, ефективність кожної позиції, форм-фактори товару, дірки у пропозиції, різне харчове призначення.

Тут стоятиме перед вами велике питання – скільки я хочу заробляти і що мені для цього необхідно зробити?

Далі будуть інші кроки, але тобі про те ще рано думати, ще розібратись з цим от усім.

 

Запиши в нотатки до телефону:

  • Рахуй фінанси завжди, з самого початку розумій чи заробляєш чи ні
  • Виготовити продукт не складно, єдине що приносить прибуток — його продаж
  • Цей шлях вже хтось проходив до тебе, знайди такого і будеш рости швидше
  • Поки ти сам робиш усі задачі по виготовленню продукту НІХТО не займається розвитком бізнесу
  • Плати собі зарплату!!!
  • Не вкладай гроші в техніку, якщо її можна орендувати, а орендувати можна практично усе
  • Продавати набагато легше, якщо продукт хороший і маркетингове домашнє завдання виконане
  • Плати за послуги тих людей, які прискорюють твій розвиток, час це єдиний безцінний ресурс
  • Прочитай для початку книги «Позиціонування. Битва за розум» та «Диференціюйся або помри» Джека Траута
  • Пам’ятай, що кількість грошей, які ти можеш заробляти обмежена тільки твоєю уявою та сміливістю

 

Як обрати продукт?

  • Тобі він подобається
  • Він продається на полицях супермаркету і його там чимало
  • Ти уявляєш як його можна виготовити в унікальний спосіб

Автор: Тарас Парандій, співвласник Димне м’ясо від Тараса

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст авторського матеріалу. Думка редакції може відрізнятися від думки автора.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi