Впригнути у «вікно можливостей» у 2020 на своєму фуд бізнесі і не зійти з розуму? - PostEat

пошук

Впригнути у «вікно можливостей» у 2020 на своєму фуд бізнесі і не зійти з розуму?
19-10-2020 0 348

Taras Parandii

Автор


Буквально 5-7 років тому зійшло осяяння на маленьких виробників, які хотіли робити хороший продукт та продавати його хорошим людям. Пізніше їх назвуть крафтовими, локальними, правильними. Але у них в голові тоді було одне – реалізувати себе і спробувати заробляти займаючись тим, що до душі лежало.

То були важкі часи. Місць для продажу практично не було. Розуміння, що це взагалі таке і куди котиться тим паче.

А потім стався БУМ! Їх признали, почали носити на руках і благати робити ну ще чуть більше продукту, бо люди хочуть купувати. Інформації ставало більше, з’являлись курси де на пальцях розказували, як то все робити. Ярмарки, фестивалі, відділи в мережах.

Але от надворі 2020 рік. Рік «великих можливостей», або ще більшої невизначеності. Це з якої сторони дивиться особа. Дехто втратить роботу, дехто зрозуміє, що хотів би поміняти давно набридле заняття. Будуть шукати відповіді там, де раніше і подумати б не могли.

А все чому? Бо вийшли зі звичного плину життя, півень в попу клюнув і треба щось міняти.

Так от для вас, котусики і наступні речення.

 

На початку ми це не будемо називати бізнесом, щоб по-чесному – заняття, часопроведення.

 

Задача 1. Вирішити, що ти любиш і будь-якими правдами і неправдами виготовити перші варіації товару. На кухні, на дачі, в гостях, в ресторані, в сусіда поки він спить вночі. Немає значення як, концентруйся на «Що».

Порався ти над продуктом і лежить перед тобою він, що з ним далі робити?

А) Дати на пробу рідним і друзям

Б) Продати

В) Доводити продукт до ідеалу

Правильна відповідь – продавати. Тільки живі гривні у вашій кишені дадуть позитивний дзвіночок про те, що товар комусь потрібен і варто продовжувати. Чому інші не підходять? Бо рідні будуть хвалити, навіть якщо він реально не дуже, а доводити до ідеалу нема сенсу бо ви не знаєте де той ідеал. Те як уявляєте його ви і чого хоче ринок – дві великі різниці.

 

Задача 2. Потестували і продали вже всім друзям і друзям друзів. Шукайте невідомий і бажано «підпільний» спосіб продажу, щоб поспілкуватися з новими для вас клієнтами і спробувати продати, коли до вас нема кредиту довіри.

Це можуть бути соціальні медіа, базари, ярмарки, фестивалі, будь-які скупчення людей в яких є гроші.

Занотуйте: чим більше теорій ви перевірите на початку, тим краще будете розуміти хто ваш покупець і де його шукати. Бо ніхто, чуєте НІХТО не скаже де вам буде добре!

В періоді певного часу ви порались і продавали, почали усвідомлювати, що не так то і важко виготовляти, як змусити людину купити. І ти досить непогано з цим справляєшся, відчуваєш, що з’явились постійні покупці, прослідковується ріст продаж, розумієш, що в принципі наступні кілька років ти був би не проти таким от займатися – тоді ти готовий переходити до наступного рівня.

 

Задача 3. Знайти цивілізовані каналу збуту – магазини, мережі, ресторани.

Чим відрізняються цивілізовані від попередніх – вони в більшій мірі захочуть купувати офіційно. Увесь цей кеш-актівіті перейде в бухгалтерські проводки. Чи добре це? Так, звісно, це означає що в більшості випадків ви зможете розвиватись планомірно, а не від ярмарки до ярмарки.

Як же потрапити в магазини і мережі? Знайти того, хто відповідає за вашу категорію, передати на тест і задати відкрите питання – «Цікаво таке купувати? Чи необхідно змінити товар і як? Які вимоги до роботи з вами?»

Якщо відповідь схвальна – самий час подумати над тим, щоб інвестувати гроші в потужності, техніку і наймати людей. По чуть-чуть. Маленькими кроками без агонії в очах спалюючи усі заощадження що у вас були.

Зовсім не зайвим буде повчитися на цьому етапі. Або знайти собі наставника, з числа тих хто має свій бізнес. Або найняти консультанта, який за ручку проведе через усі ці хащі і поставить багато хороших питань з великою кількістю відповідей. Або піти на навчання в «Фудпросвіту» від Лавки Традицій, наразі це єдиний навчальний проект, який займається освітою, після якого гляди і на полиці Сільпо можна вскочити.

 

Задача 4. У вас пішли продажі, ви відчуваєте, що все — зараз забуяє і зацвіте. Але то рано розслаблятися, прийшов час аналітики, створення теорій, перевірки теорій, корекції та знову аналітики. І так по кругу до безкінечності.

Пошук нових способів збільшення продажу – канали продаж, різні місця, матриця кожної з мереж, ширина асортименту, ефективність кожної позиції, форм-фактори товару, дірки у пропозиції, різне харчове призначення.

Тут стоятиме перед вами велике питання – скільки я хочу заробляти і що мені для цього необхідно зробити?

Далі будуть інші кроки, але тобі про те ще рано думати, ще розібратись з цим от усім.

 

Запиши в нотатки до телефону:

  • Рахуй фінанси завжди, з самого початку розумій чи заробляєш чи ні
  • Виготовити продукт не складно, єдине що приносить прибуток — його продаж
  • Цей шлях вже хтось проходив до тебе, знайди такого і будеш рости швидше
  • Поки ти сам робиш усі задачі по виготовленню продукту НІХТО не займається розвитком бізнесу
  • Плати собі зарплату!!!
  • Не вкладай гроші в техніку, якщо її можна орендувати, а орендувати можна практично усе
  • Продавати набагато легше, якщо продукт хороший і маркетингове домашнє завдання виконане
  • Плати за послуги тих людей, які прискорюють твій розвиток, час це єдиний безцінний ресурс
  • Прочитай для початку книги «Позиціонування. Битва за розум» та «Диференціюйся або помри» Джека Траута
  • Пам’ятай, що кількість грошей, які ти можеш заробляти обмежена тільки твоєю уявою та сміливістю

 

Як обрати продукт?

  • Тобі він подобається
  • Він продається на полицях супермаркету і його там чимало
  • Ти уявляєш як його можна виготовити в унікальний спосіб

Автор: Тарас Парандій, співвласник Димне м’ясо від Тараса

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст авторського матеріалу. Думка редакції може відрізнятися від думки автора.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi