У тренді No/Low, екосвідомість, нові ринки: як пройшов Wine Paris & Vinexpo Paris 2024 - PostEat

пошук

У тренді No/Low, екосвідомість, нові ринки: як пройшов Wine Paris & Vinexpo Paris 2024
22-02-2024 0 922


Уже 5 років поспіль Париж збирає у середині лютого тисячі виробників вина та спиртних напоїв на виставці Wine Paris & Vinexpo Paris. Захід відстежує політичну та економічну динаміку в індустрії алкогольних напоїв, а також є координаційною платформою для гравців галузі. На три днів сюди з’їжджаються винороби, дистриб’ютори, сомельє, винні експерти, ресторатори, журналісти, науковці, щоб знайти спільні точки дотику, обмінятися досвідом. Цього року відбулась наймасштабніша виставка в контексті як учасників, так і тем. Лише онлайн було зафіксовано понад 10 тисяч зустрічей між виробниками та покупцями.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Трохи цифр

Цього разу очевидна зацікавленість експонентів з-за кордону – 53% від загальної кількості, із 48 країн. Загалом було 4074 експонентів. П’ятірка найбільших після Франції – Італія, Бельгія, Великобританія, США та Німеччина. Подію відвідали понад 40 тисяч гостей із 137 країн, що на 14% більше 2023. Це свідчить про гарне міжнародне охоплення та впливовість події.

Основні теми

Головні темами Wine Paris & Vinexpo Paris 2024: вплив клімату на профіль вин, поява нових виноробних регіонів, зростання ринку безалкогольних вин та міцних напоїв (або низьким вмістом алкоголю), інновації у виробництві та маркетингу, сталий розвиток, майбутнє шампанського, стратегії на десятиліття.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Тенденції

Виставка вкотре засвідчила, що споживчі тенденції щодо вин і алкогольних напоїв постійно змінюються, на що є низка факторів: особисті вподобання, культурні, соціальні, економічні зміни. По всьому світу нові споживачі охоче експериментують і шукають нові смаки.

На маршруті сучасного споживача видніється тенденція до меншого споживання вин, а також зростання популярності безалкогольних напоїв, зокрема вин:

— Покоління Z споживає на 20% менше алкоголю, ніж міленіали, міленіали вже п’ють менше, ніж покоління Х і бебі-бумери.

— У 2022 ринок «нульового» алкоголю зріс на 20,6% порівняно з 2021.

— Безалкогольне пиво займає найбільшу частку ринку США, на нього припадає 85,3% продажів у 2022. На другому місці – безалкогольні вина – 13,4%, за ними – безалкогольні міцні напої – 1,3%.

— Глобальний ринок No/Low у 2022 перевищив 11 мільярдів доларів із зростанням на 7% за обсягом на 10 ключових ринках – Австралії, Бразилії, Канаді, Франції, Німеччині, Японії, ПАР, Іспанії, Великій Британії та США.

— Найбільший попит на безалкогольні вина показує Франція, Німеччина, Фінляндія та Нідерланди.

— Найбільшими споживачами слабоалкогольного вина є Норвегія, США та Нідерланди.

— Британський уряд дозволив деалкоголізацію балкового вина, що сприятиме поширенню алкогольних альтернативних напоїв. В Австралії уряд виділив 4 мільйони австралійських доларів як стимул для покращення якості та інновацій на ринку безалкогольних вин.

— По всьому світу розвиваються нові концепції безалкогольних барів.

Незважаючи на певне уповільнення споживання вина та спиртних напоїв, споживачі шукають щось геть нове і цікаве з асортименту, сортів винограду та виноробних зон.

— Вина Нового Світу стають все більш популярними. Чимало з них отримують нагороди. Як приклад американські вина отримали 265 медалей від Decanter World Wine Awards у 2023.

— Китайські вина наробили «галасу». Особливо сухі червоні вина з Xinjiang, Ningxia та Shandong, отримавши низку золотих медалей на Decanter 2023.

— На ринку міцних напоїв укріплюють позиції піско, мескаль і текіла. Водночас віскі цінується індійцями, ром — британцями, а коньяк — японцями.

— Окрема роль японському саке: напій все більше імпортується Заходом. Саке очевидно здивував багатьох учасників виставки різноманітними стилями, від ігристого до традиційних міцних, з різними рівнями алкоголю.

— Французькі апелласьйони для rosé та оранж вина також є доволі цікавими для споживачів.

— Новий Світ цього року представлений ширше завдяки виробникам з Нової Зеландії, Австралії, ПАР, американських штатів Каліфорнія, Нью-Йорк, Орегон, Вірджинія, Південної Америки.

— Німеччина, Словенія, Ліван і ПАР подвоїли свої виставкові площі, Бразилія представила цікаву лінійку ігристих.

— Шампань збільшила присутність на виставці на 29%.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Розбір тем

Зміна клімату

Багато країн зіткнулися за останні роки зі складними кліматичними умовами. Виноградники в Італії, Франції, Австралії та Чилі сильно постраждали від повеней, лісових пожеж і різких перепадів температури. Погодні умови у північних країнах, зокрема Швеції та Великобританії, грають на їх користь. Виноробна та алкогольна промисловість залишається дуже залежною від погоди і клімату.

Щоб впоратися з цими викликами, багато виробників вина запроваджують інноваційні стратегії, змінюють методи управління виноградниками, переглядають використання стійких до кліматичних змін сортів винограду, інвестують в технології управління ризиками, вивчають стійкі підходи, щоб мінімізувати вплив на екологію і зберегти традиційні виноградники.

Геополітика

Виноробна промисловість тісно пов’язана з геополітичними проблемами, зокрема щодо виробництва та міжнародної торгівлі. Вино як високовартісний продукт обкладається митними зборами та торговельними бар’єрами в рамках двосторонніх і багатосторонніх торгових переговорів. Багато суперечок виникає на ґрунті захисту географічних найменувань.

Сталий розвиток

Ця тема стала особливо гострою для алкогольної промисловості. Все більше уваги приділяється турботі про навколишнє середовище. Багато виноробних заводів переходять на органічні методи вирощування винограду. Деякі виробники висаджують дерева, живоплоти та польові квіти навколо своїх виноградників, щоб зберегти біорізноманіття. Використання відповідних маркувань на етикетках спонукатиме споживачів робити більш усвідомлений вибір. Також важливим є перехід на сонячну і вітрову енергію.

Зменшення ваги пляшки та пошук альтернативних упаковок чітко відгукується на ринку. Все частіше можна побачити мінімалістичні етикетки, вино bag-in-box та бляшанках.

Ще більше про учасників

Для України це друга участь у Wine Paris & Vinexpo. Стенд #WineofUkraine став місцем зустрічей для дистриб’юторів, рестораторів та журналістів. На виставці було представлено вина від 4 виноробень (Chateau Chizay, Graevo, Villa UA, Bolgrad). Зі слів представників стенду, найбільше відвідувачі цікавились локальними сортами і були приємно враженні природньо десертними винами.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Наші вина отримали позитивні відгуки від майстрів-сомельє Франції. На стенд завітали представники La Cité du Vin, Florence Maffrand та Clément Balmette, які представили звіт-презентацію Ukrainian Wine Ambassador 2022 та 2023. Це великий крок для українського виноробства, визнаний Фондом культури та цивілізації вина.

Велика Британія нагадала про себе як про перспективного виробника високоякісних вин. Кліматичні зміни відкрили нові можливості для виробництва вин у Cornwall, Kent, Sussex.

Цього року ПАР подвоїла свої площі на виставці. Були представлені до десятки виноробень, зокрема Meerendal з понад 300-річною історією; uniWines, Bruce Jack Wines.

Австралія збільшила свою площу e шість разів. Національний павільйон австралійських вин обʼєднав сім великих виноробень: Glenlofty Wines, Blue Pyrenees Estate, Brown Family Wine Group, Torbreck Vintners, Byrne Vineyards, Organic Hill і Mitolo Wines. Долучилась і одна з найбільших виноробних компаній світу Treasury Wine Estates, відома своїми високоякісними тихими та ігристими винами.

Репутація Японії як виробника саке та віскі укріплюється. Родзинкою виставки став місцевий білий сорт винограду Koshu, що використовується для виготовлення найвідоміших японських вин.

Ліван як країна з давніми традиціями виноградарства показала гарну динаміку у виноробстві. На виставку приїхали близько 15 ліванських виробників, які представили розкішні червоні та свіжі білі вина.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Колір має значення

Міжнародна організація винограду та вина (OIV) взяла активну участь у виставці, представивши насичену програму. Одна з тем – еволюція виробництва та споживання вина за кольором за останні 20 років. Відповідно до звіту, тенденції відображають орієнтацію споживачів на білі та рожеві вина і значне зниження попиту і пропозиції червоних. Цікаво, що зацікавлення червоними винами зростає за межами Європи, а саме у Китаї, США, Бразилії. А біле вино поліпшує позиції завдяки зростанню ринку ігристих у США, Великобританії та Німеччині. Така глобальна зміна споживчого смаку впливає на саму виноробну промисловість загалом.

До речі, OIV цього року святкуватиме сторіччя і обіцяє впродовж року плідну програму для гравців виноробної галузі (заходи, звіти, резолюції, інновації). Для України це цінна нагода іти в ногу з сучасними процесами, оскільки наша країна поновила своє членство в організації у 2022 році.

Реалії та сподівання Wine Paris & Vinexpo Paris 2024

Зіткнувшись із серйозними економічними, геополітичними та екологічними викликами, індустрія вина та алкогольних напоїв об’єднує зусилля заради майбутнього.

 

 

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi