Історії сирних переможців: українські сировари, які підкорили світ. Частина 2 - PostEat

пошук

Історії сирних переможців: українські сировари, які підкорили світ. Частина 2
09-01-2023 0 2498


Один з наймасштабніших сирних конкурсів світу World Cheese Awards відбувся цьогоріч у місті Ньюпорт, Уельс, Велика Британія. Вперше серед конкурсантів були представлені українські сири, які отримали безліч позитивних відгуків та свої перші відзнаки. Поява українських конкурсантів на World Cheese Awards відбулась завдяки компанії ARDIS group та спільноті поціновувачів сиру ProCheese, які отримали підтримку від Швейцарії в рамках швейцарсько-української програми Quality FOOD Trade Program.

Редакція PostEat та спільнота ProCheese продовжує знайомити вас зі світом непереможного українського сиру та розповідати про сироварів-фіналістів одного з наймасштабніших сирних конкурсів світу World Cheese Awards. З першою частиною історії сирних переможців можна ознайомитись за посиланням.

Загалом цього року в конкурсі взяли участь 4434 різноманітних сири з 42 країн світу. Із початком конкурсного відбору всі сири розподіляються по столам і починається професійне суддівство — понад двісті експертів оцінюють зовнішній вигляд сирної голови, смак сиру, текстуру й аромат скоринки та сирного тіста, відсутність зайвих запахів.

За результатами конкурсу сирам присвоюють одну з нагород — золоту, срібну чи бронзову. Вперше серед тисяч сирів були представлені й 39 українських зразків, 13 з яких отримало свої перші відзнаки. Як додаткова активність, на конкурсі була проведена ексклюзивна дегустація українських сирів для судей. Міжнародні експерти були приємно вражені смаком та якістю українського сиру.

На World Cheese Awards діяв національний стенд від України, на якому також відбувалася дегустація сирів-учасників конкурсу для всіх охочих та розповсюджувався пізнавальний друкований гайд «Сири України».

Над концепцією стенду працювало креативне агентство I am IDEA, як створило вербальний символ України на World Cheese Awards — «Freedom tastes great» — слоган, який, розкрив світовій спільноті сміливість українського бізнесу та українських сироварів, які попри труднощі, продовжують працювати та підтримувати країну на економічному фронті.

Щоб візуально показати світовій спільноті українську ідентичність, креативне агентство використало абстрактні та сюжетні сирні ілюстрації та об’єднали їх в карту України. Оскільки чи не найвпізнаванішим символом України у світі зараз є тризуб, дизайнери створили візуальну композицію з сиру та супутніх йому елементів, створивши сирний герб.

Чи брали ви раніше участь у сирних конкурсах?

«Раніше ніколи не брали участь, в цьому році вперше. Ми дуже раді, що вирішили спробувати свої сили та взяли участь у конкурсі», — Людмила Куцан, «Organic Milk» з Житомирщини.

«Так, у сирних конкурсах ми участь брали, це були всеукраїнські конкурси. Власно кажучи, з такого конкурсу і почалася наша сироварна діяльність. Раніше я починала на кухні займатися сироварінням і, коли був організований перший всеукраїнський конкурс, нам запропонували там взяти участь. І коли мій сир виборов дві нагороди, це була поворотна точка, щоб почати розвивати сироваріння як бізнес», — Тетяна Сидяк, «Сироман» з Київщини.

«Це наш перший досвід. До цього ми не брали участі у конкурсах ні в Україні, ні у світі», — Володимир та Денис Опришко, «O’BEREG» з Сумщини.

Від «O’BEREG» на конкурс поїхали два сири, й обидва отримали бронзові нагороди. «Чорний чеддер» та «Ланкашир Аль Пачіно», здивувавши судей своїм зовнішнім виглядом.

Чому вирішили взяти участь в сирному конкурсі?

«Це дає нам можливість орієнтуватись та зрозуміти, що ми робимо. Сформувати орієнтири та зрозуміти, на якому рівні майстерності знаходиться наш продукт зараз. Та чи готові ми вже презентувати наш продукт людям і чи готові споживачі сприймати наш продукт таким, яким ми його робимо», — Сергій Григір, «Лісова Коза» з Кіровоградщини.

«Для нас це змога показати себе, отримати зворотний зв’язок про наші продукти, про їх смаки та продовжувати вдосконалюватись», — Вікторія Лісін, «Lactalis Sumy» з Сумщини.

«Я хочу отримати об’єктивну оцінку своєї роботи, своєї продукції та зрозуміти, в якому напрямку нашому виробництву потрібно рухатись далі», — Вікторія Книш, «Джерсей» з Львівщини.

На львівській сироварні «Джерсей» виготовляють фермерські сири з натурального коров’ячого та овечого молока за унікальною рецептурою. «Джерсей» знайомила гостей WCA 2022 з м’яким сиром із митою скоринкою «Массімо» з коров’ячого молока та витриманим сиром «Золоте Руно» з овечого молока. Сир «Массімо» вразив експертів своїм незвичайним смаком, судді високо оцінили його кремову текстуру та цитрусовий смак. Для сиру «Золоте Руно» характерний горіховий післясмак з карамельними нотками — міжнародні експерти відзначили його срібною нагородою.

Чи будете брати участь у наступному WCA?

«Так, будемо обов’язково. І плануємо плідно працювати, щоб отримати кращий результат», — Марина Обштир, «Старий Порицьк» з Волині.

«Звісно, ми впевнені, що світ повинен знати наші сири, наші смаки та відкрити для себе неповторну та яскраву Україну», — Вікторія Лісіна, «Lactalis Sumy» з Сумщини. 

«Так, обов’язково. Плануємо розширити асортимент наших сирів, вже сьогодні плідно над цим працюємо і надалі, впевнена, в нас все вдасться», — Людмила Куцан, «Organic Milk» з Житомирщини.

Українські сировари весь час вдосконалюють майстерність та працюють над розширенням асортименту й вже готують європейські зразки сиру рівня міжнародних відзнак. «Європейська сироварня» з Одещини презентувала на конкурсі твердий сир «Гауда» з коров’ячого молока — його смак чудово поєднав відтінки гостроти, маслянистості та горіхових мотивів, а його аромат нагадує топлене молоко. Досконалість виконання дозволила сиру отримати срібну відзнаку від експертів WCA.

Яка ваша мрія стосовно майбутнього вашого продукту?

«Кілька років тому в мене брали інтерв’ю, і запитали — яка ваша мрія. Тоді я відповіла, що хотіла б перемогти в World Cheese Awards. Я думаю, що перший крок я зробила і буду рухатись далі», — Вікторія Книш, «Джерсей» з Львівщини.

«Продовжувати готувати сир, який буде смачний і доступний кожному українцю. Щоб кожен український споживач, коли буде його купувати, знав —  це український продукт і ним можна пишатись», — Марина Обштир, «Старий Порицьк» з Волині.

«Певно, гран-прі в World Cheese Awards. А стосовно самого продукту — щоб про нього дізналась максимальна кількість людей та він був гідно оцінений. Щоб наші сири завжди були якісними, смачними, викликали шквал емоцій та завойовували серця людей», — Тетяна Сидяк, «Сироман» з Київщини.

Що ви можете побажати нашим сирним поціновувачам спільноти ProСheese?

«Спільноті ProСheese бажаю продовжувати плідно працювати, бо ви дійсно робите важливу та гарну справу. Щоб масштаби проєкту збільшувались та все заплановане вдавалося. А шанувальникам сиру — завжди смакувати гарними українськими сирами», — Людмила Куцан, «Organic Milk» з Житомирщини.

«Я бажаю, щоб скоріше настала перемога України. І щоб українці куштували українські сири та отримували задоволення, бо саме для цього ми й працюємо», — Вікторія Лісіна, «Lactalis Sumy» з Сумщини.

«Я впевнена, що українські сировари ще здивують світ, адже у нас все тільки починається. Українські сировари зараз як діти: вони не зашорені теорією, думкою інших людей та готові максимально широко експериментувати. Більшість сироварів прийшли в цю галузь через любов до сиру, через прагнення чогось нового та експериментального. І саме зараз українські сировари дійсно творять чудеса. Сироварам я побажаю не опускати руки та продовжувати свої сміливі експерименти. Шанувальникам сиру — якомога більше підтримувати наших сироварів, купувати українські сири та бути відкритими до нових смаків і вражень», — Тетяна Сидяк, «Сироман» з Київщини.

Слідкувати за новими сирними проєктами та ініціативами, дізнаватися про різноманіття української та світової сирних культур, а також подивитись відеоверсію інтервʼю з сироварами можна на сторінках у Facebook або Instagram спільноти поціновувачів сиру ProCheese.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi