Fast food Law: 5 юридичних порад перед відкриттям стритфуд закладу - PostEat

пошук

Fast food Law: 5 юридичних порад перед відкриттям стритфуд закладу
01-04-2024 0 4279


Під час професійної кулінарної події Ukraine HoReCa Masters на тему «Ера якісного стритфуду в Україні» експерти ресторанної галузі та шеф-кухарі зібрались в Кулінарному центрі МХП, щоб обговорити актуальні питання роботи стрифуд закладів в Україні. Редакція PostEat відвідала цікаву профільну подію і вже розповіла про деталі фіналу конкурсу для молодих шефів HoReCa Masters Cup, а згодом опублікує детальний репортаж з найцікавішими тезами всіх спікерів.

А поки до публікації готується репортаж, ділимось із вами корисними тезами одного зі спікерів події, юриста ЮK «GLOBAL LAW», голови юридичного комітету ГС «Українська ресторанна асоціація» Євгена Комарова. Він розкрив юридичну сторону діяльності стритфуд закладів та дав поради, на що звернути увагу шеф-кухарю і ресторатору, плануючи відкриття власного бізнесу.

  1. Медичні книжки та робота з персоналом

Збираючи команду, яка працюватиме у ваших стритфуд закладах, юрист радить звертати особливу увагу на наявність легальних та дійсних медичних книжок. Незалежно від розміру вашого майбутнього закладу, наявності чи відсутності посадкових місць або мінімальної кількості процесів приготування — стритфуд точка є закладом громадського харчування, отже всі правила та вимоги ведення її діяльності регламентуються відповідними законами.

«Я наполегливо рекомендую перевіряти наявність дійсної медичної книжки у персоналу, особливо звертайте увагу на актуальність її вигляду. Дуже часто робітники використовують можливість незаконного придбання медичних книжок через інтернет. В результаті за символічну суму людині надсилають незаповнені санітарні книжки старого зразка (глянцеві обкладинки блакитного кольору), які ще можуть зберігатись в регіональних медичних закладах. Витратіть час на перевірку книжок та, за необхідності, виділіть бюджет на медичний огляд для команди – це убезпечить вас від потенційних проблем».

  1. Проведення розрахунків

Суб’єкти господарювання (окрім ФОП платника 1-ї групи ЄП), що працюють в сфері роздрібної торгівлі, послуг населенню, громадського харчування та приймають оплату готівкою, особистими платіжними картками тощо – зобов’язані використовувати РРО/ПРРО.

Штрафи за невикористання РРО/ПРРО:

▪100% суми, яку провели без РРО/ПРРО — за першу операцію в обхід РРО;

▪150% від вартості всіх наступних продажів, проведених без РРО/ПРРО.

  1. Торгівельна марка та зовнішня реклама

Обираючи назву для майбутнього закладу та плануючи виготовлення вивісок чи іншої зовнішньої реклами, перевірте, чи не існує вже в реєстрі торгівельної марки (ТМ) з такою ж назвою у відповідних вашому видах діяльності. Також юрист рекомендує розглянути можливість реєстрації обраної вами ТМ, яка згідно законодавства зараз триває продовж двох років, адже це може стати основою для майбутнього масштабування бізнесу та захистити права інтелектуальної власності. «Будь-яка ТМ має дублюватись українською, навіть якщо зареєстрована іноземною мовою. Також врахуйте при реєстрації вибір кольору для ТМ – якщо ви реєструватимете її чорною, то зможете використовувати в усіх кольорових варіаціях, а якщо одразу оберете певний колір, то лише у ньому», — додає Євген.

Зокрема, варто перевірити, чи маєте ви право розміщувати вивіску, банер, сіті-лайт чи будь-яку іншу зовнішню рекламу на фасаді приміщення, адже будівля може мати охоронний статус. «Всю зовнішню рекламу треба погоджувати і виготовляти окремим літерами. Щоб уникнути питань від контролюючих органів, ви можете розміщувати інформаційні вивіски або сіті-лайти з середини приміщення на внутрішній стороні вікон. Такі розміщення не вважаються зовнішньою рекламою, а є внутрішніми рекламними засобами інформування», — ділиться ідеєю юрист.

  1. Реєстрація потужностей

Як зазначає Євген, на будь-яку точку громадського харчування ви маєте подати декларативну інформацію в Державний реєстр потужностей про те, що ви є оператором ринку харчових продуктів. Цей порядок діє:

  • для підприємств, які лише зберігають, транспортують продукти, без їх переробки;
  • для підприємств, які використовують лише продукти рослинного походження / вже перероблені продукти тваринного походження;
  • для підприємств громадського харчування, які підпадають під критерії Кабінету Міністрів України.

Ви маєте повідомити державного регулятора, що ваш ФОП здійснює за конкретною адресою певну діяльність як кафе, ресторан, фастфуд, бар тощо і вказати перелік продуктів, якими ви оперуєте. «Це необхідно для будь-якої харчової точки замість висновку СЕС (санітарно-епідеміологічна служба – прим.ред.). Це одне з перших, що ви маєте зробити безкоштовно і за відсутність чого передбачені величезні штрафи, орієнтовно 25-кратний розмір мінімальної зарплати», — зазначає юрист.

  1. Алергени та меню vs прейскурант цін

В будь-якому закладі громадського харчування, незалежно від його розміру та формату, у меню є багато продуктів, які можуть викликати алергію у споживача. Згідно закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» передбачено обов’язок інформувати споживачів про речовини та харчові продукти, які спричиняють алергічні реакції. Штраф за нездійснення цього інформування: для юридичних осіб у розмірі 30 мінімальних заробітних плат, а для фізичних осіб-підприємців 20 мінімальних зарплат.

«Можете зазначити алергени в переліку інгредієнтів страви і виділити за допомогою шрифту, кольору, фону, стилю. Також можна додавати примітку для гостя з проханням повідомляти при замовленні про наявність харчових алергій і прокомунікувати з персоналом, щоб він при замовленні уточнював наявність в обраній страві алергенів», — розповідає Євген.

Джерело фото: Держпродспоживслужба

Також Євген звернув увагу на той факт, що меню (друковане чи доступне онлайн по QR-коду), яке традиційно пропонують гостям для ознайомлення, часто не є офіційним прейскурантом цін закладу харчування. Прейскурант цін має містити: назву страви; всі інгредієнти; вихід страви в грамах; ціну в гривнях; інформацію щодо наявності алергенів. «Це має бути оформлено у вигляді таблиці та офіційно затверджено підписом та печаткою відповідальної особи, яка веде підприємницьку діяльність. За вимогою гостя, ви маєте надати для ознайомлення затверджений прейскурант цін, який в ідеалі зберігається у вашому куточку споживача», — підкреслив юрист.

Фото надані Ukraine HoReCa Masters

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi