пошук
Анна Прокоф'єва
Автор
пошук
Анна Прокоф'єва
Автор
Минулого місяця у Маямі відбулася велика конференція Lengua 2024 присвячена маркетингу в індустрії їжі. Організатором виступила компанія Gluttonomy, відома своїми проектами з найвідомішими ресторанами США та Латинської Америки.
Протягом двох днів відомі спікери ділилися історіями успіхів та провалів своїх гастрономічних бізнесів, а головною темою обговорення стали колаборація та взаємопідтримка між бізнесами. Від прикладів успішних фестивалів до проектів з відновлення міських районів — учасники отримали натхнення та корисні знання для подальшого розвитку своїх підприємств.
Безумовно, найкращим прикладом підтримки та взаємодії між підприємцями був виступ Gaston Becherano Cohen, CEO найбільшого фестивалю вуличної їжі в США Smorgasbord.
Фестиваль було засновано у Нью-Йорку ще в 2011 році на Бруклінському блошиному ринку. Він дуже стрімко зростав і сьогодні гастрономічний ярмарок щотижня проходить на трьох локаціях в Нью-Йорку, в Маямі та Лос-Анджелесі.
На кожному фестивалі представлено близько сотні локальних підприємців, які завдяки участі у фестивалі отримують можливість стати дуже популярними. Гастон порівнює ці фестивалі з гастрономічним інкубатором, що дає можливість швидко зростати маленьким локальним гравцям. Він навів багато прикладів, як бізнес із домашньої кухні блискавично переростав у популярні мережі з десятками локацій. Для таких стрімких злетів в організаторів фестивалю чітко прописані інструкції для підприємців-початківців.
За кілька тижнів до участі у фестивалі учасник проходить чек-лист, в якому організатори допомагають розрахувати кількість продукції для першого заходу, оформити стенд та створити якісні сторінки в соціальних мережах. Якщо у молодого бізнесу в середньому є лише кілька тисяч підписників, то вони отримують шанс продемонструвати себе аудиторії у понад 2 мільйони гастроентузіастів.
На запитання про те, чи сумно їм, коли маленькі бізнеси переростають у великих гравців і перестають брати участь у фестивалі, Гастон із щирою посмішкою відповів, що саме це найприємніша частина їхньої роботи, адже в такі моменти вони бачать цінність своєї компанії.
Наступний приклад співпраці та взаємопідтримки на адміністративному рівні навів Тоні Чо, великий забудовник у Південній Флориді та експерт в галузі міського розвитку, зокрема в областях сталого розвитку та підтримки локальних підприємств.
Його основне гасло полягає в тому, що саме локальні підприємці є провідниками й гідами для інвесторів та гостей міста.
Тоні брав участь у різних проєктах, спрямованих на перетворення занедбаних або малоексплуатованих міських просторів на живі, сучасні та яскраві спільноти. Один з найуспішніших проєктів Тоні в Маямі — це розвиток кварталу Вінвуд, який раніше був промисловою зоною зі складами та фабриками, але досить швидко перетворився на популярний район мистецтва та культури.
Тоні Чо відіграв важливу роль у оновленні Вінвуду, побачивши його потенціал як центру творчості та інновацій. Він особисто знав місцевих художників та власників кафе, що роками готували там кухню американського Півдня та Латинської Америки. Компанія Тоні активно співпрацювала з місцевою владою для підтримки підприємців, надаючи їм фінансову та юридичну допомогу для відкриття галерей, бутиків, кав’ярень та ресторанів. Поступово Вінвуд став відомим своїм яскравим стріт-артом, еклектичним міксом бізнесів та жвавою атмосферою. Тепер район привертає відвідувачів з усього світу, сприяючи репутації Маямі як культурного та творчого центру. І сьогодні Тоні закликає забудовників та місцеву владу підтримувати маленькі ресторани, крафтярів та локальні бізнеси, надаючи їм гранти, субсидії та іншу допомогу, адже саме вони можуть привабити гостей та інвесторів для подальшого розвитку міста.
Сподіваюсь, що саме з такими принципами відбуватиметься післявоєнна відбудова нашої країни, і понівечені міста та райони формуватимуться навколо місцевих підприємців, адже маленькі бізнеси мають бути серцем великих міст.
Тему співпраці державних установ та місцевої влади з ресторанами та виробниками харчової промисловості продовжила Pamela Fuertes, яка представляла Коледж Miami Dade, а саме факультет гостинності. Вона розповіла про важливість постійної освіти серед персоналу незалежно від позиції в компанії.
Памела навела шокуючу статистику: як виявилось, за даними опитування, проведеного Culinary Institute of America серед 2000 рестораторів та шеф-кухарів, 80% респондентів підтвердили, що їм бракує практичних знань та навичок для ведення бізнесу. Саме навички з залучення інвестицій, управління фінансами, створення бізнес-планів і управління стресом та виснаженням виділяються як ключові сфери, які потребують вдосконалення. При цьому подолання професійного вигорання є пріоритетом номер один для всіх респондентів.
Це опитування поставило виклик перед всією ресторанною спільнотою та підштовхнуло деякі з найвідоміших організацій галузі обʼєднатись разом, щоб зрозуміти, які ресурси допоможуть робітникам індустрії. Вже заплановано створення додаткових курсів та спеціалізованих відеоресурсів, які допоможуть заповнити прогалини в знаннях і краще підготувати працівників сфери гостинності до викликів майбутнього та створити умови для сталого розвитку індустрії.
Цікавою також була інформація про те, що в Miami Dade College є спеціальні гранти на навчання кухарів з України, що мають допомогти нашим фахівцям швидше адаптуватися до вимог ресторанного ринку США.
Крім теми колаборації та взаємопідтримки, хочеться виділити два кейси успішного дауншифтингу, або демократизації ресторану переходом від високої кухні до масового ринку.
Перший приклад — успішний проєкт з виробництва соусів, яким поділився Міцухару Цумура, ресторатор та шеф-кухар ресторану Maido з Ліми, Перу. Цей ресторан посідає шосту позицію у найпопулярнішому рейтингу The World’s 50 Best Restaurants у 2023 році і спеціалізується на високій кухні.
Заклад є місцевою пам’яткою, що приваблює гастроентузіастів з усього світу, але абсолютна більшість місцевих мешканців не може дозволити собі відвідати його. Шеф Цумура вирішив дати можливість перуанцям їсти домашні страви під соусом з «високої кухні». Залучивши інвесторів, було створено виробництво, що виготовляє такі самі соуси, як у ресторані Maido, але за доступною ціною та з довшим терміном зберігання. В результаті соуси стали настільки популярними, що вже зараз розширюється їх виробництво та ведуться перемовини про вихід компанії на ринок США.
Другий приклад переходу від fine dining «в люди» — це кейс популярної мережі закладів швидкого харчування Shake Shack.
Історія створення мережі бургерних стрімка та цікава. Все почалося з ресторану високої кухні Eleven Madison Park (три зірки Мішлен та номер один рейтингу The World’s 50 Best Restaurants у 2017 році) розташованого в самому центрі Манхеттена біля входу в невеличкий парк Медісон Сквер. Власників ресторану було запрошено до міської ініціативи популяризації та відновлення парку, тож найпростішим рішенням було поставити візок з хот-догами всього за декілька кроків від основного закладу. Стойка з хот-догами від ресторану високої кухні викликала інтерес у гостей парку, тож вже за три роки власники ресторану перейшли на наступний рівень і отримали ліцензію на будівництво повноцінного кіоску. Так у липні 2004 року відкрився перший Shake Shack, в якому продавали не тільки хот-доги, а й бургери та алкогольні напої. Продажі швидко зростали, і компанія зрозуміла, що є потенціал для розширення. З моменту відкриття Shake Shack став найбільшою частиною в портфоліо ресторанної групи, середній дохід точки становить 4 мільйони доларів на рік, що більш ніж вдвічі перевищує середній дохід магазину McDonald’s у Сполучених Штатах.
Сьогодні Shake Shack налічує 262 заклади у 141 країні світу, а акції компанії котуються на фондовій біржі з 2015 року.
Можливо, саме цей кейс «fine dining для народу» колись надихнув власників київського ресторану BEEF meat&wine відкрити віконце з баскськими чизкейками для перехожих.
Конференції такого формату зі світовими лідерами гастрономічної спільноти безумовно є не тільки цікавими, але й дуже надихаючими.
Тож якщо вам цікаво детальніше послухати всіх спікерів, раджу стежити за сайтом організаторів маркетингової агенції Gluttonomy, де вже незабаром будуть доступні відео всіх виступів.
Текст та фото надані авторкою.
Редакція сайту не несе відповідальності за зміст партнерського матеріалу.
Думка редакції може відрізнятися від думки авторки.
Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.
Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:
Коментарi