Як українські підприємства завойовують своє місце на міжнародних ринках - PostEat

пошук

Як українські підприємства завойовують своє місце на міжнародних ринках
Кожен виробник та підприємство, досягаючи певного рівня розвитку, починає замислюватися про масштабування своєї діяльності та розширення ринків збуту, в тому числі і на світові ринки. Але з чого розпочати та як обрати ринок? Хто в цьому допоможе та які є інструменти для ефективної експортної діяльності можуть використовувати підприємства?

Розпочинаючи торгівлю за межами внутрішнього ринку та диверсифікуючи канали збуту продукції, потрібно звертати увагу на особливості співпраці в різних країнах світу – ризики, виклики та перешкоди, що можуть виникнути на шляху. Одним з найбільш дієвих інструментів по розвитку міжнародної торгівлі є торговельні місії, під час яких учасники мають можливість встановити контакти з діловими партнерами, оцінити ринковий та експортний потенціал, просувати свою продукцію в межах розроблених маркетингових матеріалів.

Ми хочемо познайомити вас з українськими підприємствами, які під час пандемії використали можливість представити себе та свою продукцію в межах онлайн Торговельної місії до Королівства Нідерландів, яку провели Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» (КЕУ), ГО «Український центр сприяння інвестиціям та торгівлі» (ITFC) та ДУ «Офіс з просування експорту в Україні».
Королівство Нідерландів є головними «воротами» до Європейського Союзу для свіжих фруктів та овочів – 20% імпорту свіжих фруктів та овочів надходить з Нідерландів. А щодо запитів та потреб нідерландських споживачів, то вони добре поінформовані про пропозиції на ринку, зважають на ціну/якість та завжди шукають вигідних пропозицій.

Для виходу на ринок харчових продуктів українські підприємства мають враховувати особливості співпраці з партнерами та вимоги до продукції, адже важливе значення має налагодження особистих стосунків – зокрема, оперативні відповіді, пунктуальність та якісне обслуговування. Ознайомившись зі специфічними умовами співпраці з нідерландськими партнерами 10 українських підприємств харчової промисловості взяли участь в Онлайн Торговельній місії до Королівства Нідерландів та представили свою продукцію на міжнародному ринку. Серед цих компаній:
ТОВ «Аркмен» – компанія, що спеціалізується на виробництві натуральних солодощів з горіхами в молочному, білому і чорному шоколаді, а також горіхових батончиків у шоколаді з карамеллю. Перевагами підприємства є: висока якість, натуральні інгредієнти, які поєднуються у смачному продукті, упакованому в сучасну привабливу упаковку, за розумною ціною. Експортують продукцію Польщу, Чехію, Угорщину, Словаччину, Литву, Білорусь, Південну Корею, Японію.
ТОВ «Укр-Волнат» – найбільший авторизований, сертифікований виробник та експортер ядер волоських горіхів, що бланшуються, в Україні. Підприємство має власний завод, склад, матеріали та обладнання. Експортують у такі країни: Франція, Литва, Австрія, США, Чехія, Словаччина, Молдова, Угорщина, Сан-Марино, Італія, Іспанія, Греція, Туреччина, Болгарія, Словенія, Македонія, Боснія, Азербайджан, Білорусь, Ліван та Об'єднані Арабські Емірати.
ТОВ «Сквирський комбінат хлібопродуктів» – один з найбільших виробників в Європі високоякісного дієтичного борошна та круп для дитячого харчування, звичайних, БІО та безглютенових круп, борошна та пластівців. Підприємство має понад 20 років успішного досвіду експорту продукції до багатьох країн світу.
ТОВ «Терра» – підприємство, яке виготовляє крем-супи швидкого приготування, гранолу, солодкі і солоні каші, а також каші з різними добавками. Основні принципи підприємства - висока якість продукції, користь для здоров'я та екологічність виробництва. Свої товари компанія експортує в 14 країн ЄС, США, Китай, Малайзію, Молдову, Кенію, Південну Африку та інші.
ТОВ «Добродія Фудз» постачає різні види пластівців (вівсяні, пшеничні, ячмінні, житні та суміші пластівців) у всі національні українські продуктові мережі, найбільшим переробним компаніям України, і на експорт. Підприємство пропонує конкурентоспроможні ціни, нові продукти, і високу якість для B2B сегменту, роздрібної торгівлі та Private Label. Експортують продукцію до країн ЄС, а також у Молдову, Грузію, Ізраїль, Туреччину, Алжир, Туніс, Марокко, Південно-Африканську Республіку, Оман, Бахрейн, Саудівську Аравію, Ірак, Маврикій, Домінікану.
ТОВ «Органік Оригінал» виробляє органічні кукурудзяні палички, різноманітні крупи, борошно та олію. Свою продукцію постачають до національних мереж супермаркетів (Auchan, Metro), а також експортують в США, Німеччину, Литву, Молдову та у В'єтнам.
ТОВ «Галфрост» – сучасний переробник фруктів і ягід, який пропонує абсолютно натуральні та органічні рослинні продукти. Компанія забезпечує повний асортимент заморожених та сублімованих фруктів та ягід. Свою продукцію постачає на такі крупні підприємства як Agrana /Danone, Mondelez, Nestle. Експорт здійснюють до країн ЄС (Австрія, Німеччина, Франція, Італія), Швейцарії, Скандинавських країн, Ізраїлю та Японії.
«BigBlue» - торгова марка СВК «ЯГІДКИ», під якою виробляється органічна лохина. Підприємство сертифіковане за системою Organic Standard та GlobalG.A.P. Експортують до Великобританії, Нідерландів, Естонії, ОАЕ, Німеччини.
Фермерське господарство «ГАДЗ» спеціалізується на вирощуванні фруктів. Основними сортами яблунь є: Гала, Ред Чіф, Голден Делішес, Ред Джонапринц, Айдаред, Фуджі, Чемпіон, а також інші інтенсивні сорти; груша - Конференція, слива - Стенлей. Підприємство здійснює прямий експорт до Швеція, а через дистриб'ютора у Нідерланди, Німеччину, Францію.
Компанія «Food Developer» розробила унікальні технології та обладнання, які допомагають зберегти корисні властивості продуктів, втілюючи їх у ідеально круглу форму – капсулу. Продукція підприємства – це структуровані, капсульовані, гранульовані товари (ікра, соки, оцет, олії, молоко, мед тощо). Свої товари експортують до Іспанії, Нідерландів, Польщі, Болгарії, Литви.
5-ти денна програма розширення торговельних можливостей для українських підприємств на нідерландському ринку дозволила налагодити контакти з баєрами та представниками торговельної мережі Jumbo. Всі підприємства, які брали участь в торговельній місії абсолютно різні за розміром, кількістю працівників та оборотом виручки за рік – проте їх об'єднує спільне бажання до розвитку та масштабування, виходу на нові канали та ринки збуту, а також підвищення іміджу української продукції в світі. В рамках онлайн місії було організовано В2В зустрічі з більш ніж 50 потенційними партнерами, а наші підприємства продемонстрували високу якість підготовки презентацій по своїх продуктах та компаніях.

Події 2020 року показали, що підприємствам та виробникам потрібно швидко адаптовуватися до нових викликів та перешкод, які можуть вплинути на їх діяльність. І онлайн торговельні місії допомагають розширити коло партнерів на міжнародних ринках та є менш фінансово затратними для українських підприємств, ніж офлайн місії. Активне поєднання офлайн та онлайн можливостей пошуку торгівельних партнерів дозволяє швидше адаптуватись до нових реалій ведення бізнесу та використовувати ці зміни на користь бізнесу.

***

Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» (Програма USAID КЕУ) підтримує стартапи й малі та середні підприємства (МСП) з метою підвищення їхньої конкурентоспроможності на внутрішньому ринку України та на міжнародних ринках, допомагає в розбудові спрощеного та прозорого бізнес-клімату, а також забезпечує українські компанії можливостями скористатись перевагами міжнародної торгівлі.
Матеріал підготовлено у партнерстві з Women IN та Громадською організацією «Український центр сприяння інвестиціям та торгівлі»
Фото: надані партнером

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.