пошук
Rodion Yeroshek
Автор
пошук
Rodion Yeroshek
Автор
Кожен третій чек в закладах Києва оплачується банківською карткою. При цьому чек, оплачений карткою, в середньому на 20% вище, ніж чек, оплачений готівкою. Про це свідчать результати дослідження української компанії по автоматизації кафе, ресторанів і магазинів Poster.
Гості українських закладів все частіше вважають за краще оплатити замовлення банківською карткою замість готівки. Це пов’язано із збільшеною доступністю пластика, просуванням безготівкових платежів, а також приємними бонусами банків у вигляді кешбеку, авіаміль і знижок.
За даними Нацбанку загальна частка безготівкових розрахунків в Україні з використанням карт за 2017 зросла до 39,3%. За останні п’ять років цей показник зріс більш, ніж втричі.
Згідно з дослідженням Poster, в Україні кількість чеків, оплачених банківською карткою, за півтора року зросла з 9% до 17% в закладах з обслуговуванням у каси і з 16% до 22% в закладах з обслуговуванням у столиків.
Найзначніше зростання зафіксовано в столиці: на початок 2017 року біля 14% чеків в закладах з обслуговуванням у каси і 20% з обслуговуванням у столиків були оплачені картами, до середини 2018 року цей показник зріс до 22% і 33% відповідно. В інших містах України не більше 25% чеків оплачують картами.
«Зростання безготівкової оплати в закладах — загальносвітовий тренд, в Європі та Америці вже зараз близько 70-80% чеків оплачується за допомогою банківських карт», — зазначає Родіон Єрошек, співзасновник хмарної системи автоматизації закладів Poster. «Нам було цікаво дізнатися, наскільки активний цей процес в Україні, адже з одного боку запускаються Apple і Android Pay, з іншого — в країні як і раніше далеко не у всіх закладів є інтернет і еквайринг.
Проте, впровадження урядом електронних чеків, просування безготівкових платежів, використання хмарних систем обліку призводить до поступової діджиталізації сектора і дозволяє все більшій кількості людей оплачувати своє замовлення карткою або за допомогою мобільного додатку».
Для ресторанів така зміна споживчої поведінки – серйозний виклик. Крім того, що заклади платять банкам комісію за еквайринг, для обслуговуючого персоналу зростання безготівкових платежів фактично означає втрату більшої частини заробітку – залишити чайові карткою на сьогоднішній день в Україні все ще складно.
Деякі заклади намагаються компенсувати офіціантам суму чаю, інші офіційно відмовляються від безготівкового розрахунку. Проте більшість рестораторів стрімке зростання безготівкових платежів розглядають швидше як позитивний тренд.
«Зростання розрахунку картками — природний і нормальний процес. Це показник того, що економіка виходить з тіні. Так, комісія за еквайринг у нас 2%, але це і плата за комфорт, який надає обслуговуючий банк. Касири, які беруть кеш, стоять іноді дорожче», — говорить Руслан Шибаєв, засновник київських ресторанів BEEF meat & wine, Хінкальня, WHITE wine bar.
«У нас в Beef 70% розрахунків – це картки, в іншому нашому закладі, грузинському ресторані Хінкальня (мас маркет), навпаки, 30% розрахунок картами. Зростання безготівкової оплати змушує задуматися про діджиталізацію послуг в ресторані – розробці додатків з можливістю оплати картками різних продуктів ресторану».
Андрій Чуковський, засновник і співвласник кав’ярень Black Brew Bar і Whitebeard Blackbird каже, що зростання безготівкових платежів – це палиця з двома кінцями. «З одного боку отримувати безготівкову оплату мені просто зручніше, та й люди легше розлучаються з грошима, з іншого – це дійсно призводить до зниження чайових. Крім того, до цих пір є багато контрактів з постачальниками, які я повинен оплачувати готівкою.
Для великих закладів, які прагнуть не перевищувати певні ліміти по обороту грошових коштів з-за зростання податків, тренд на безготівкові платежі звичайно ж має більше негативних моментів».
«Основний бум безготівкової оплати доведеться на наступний рік», – прогнозує Вадим Бортник, власник мережі сендвіч-барів FreshLine. «Завдяки Apple Pay і Android Pay дуже сильно спростилася процедура оплати і кількість платежів за допомогою мобільних додатків вже зараз зросла в рази. Але все одно ще поки немає масового проникнення цих сервісів, має пройти трохи більше часу.
Якщо в регіонах в фаст-фуд сегменті кількість безготівкових платежів, за нашими даними, зросла з 10-12% до 21% за два роки, то в наступному році, на мій погляд, показник добереться до позначки в 30%».
Дослідження Poster базується на даних близько 2000 діючих закладів України. Дані являють собою знеособлену неперсоналізовану статистику і взяті за період з січня 2017 року по липень 2018 року.
Довідка:
Poster — це зрозуміла і зручна хмарна система автоматизації для кафе, ресторанів і магазинів. Одна POS-система вирішує всі питання: онлайн-каса, склад, фінанси, аналітика, CRM. Poster — перша хмарна система автоматизації для закладів в СНД. Компанія заснована на початку 2013 року. Офіси Poster відкриті в Україні, Росії та Польщі. Послугами компанії на сьогоднішній день користуються 7000 бізнесів в 68 країнах світу.
Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.
Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:
Коментарi