Денис Мамонов, співзасновник і співвласник бренду «БагатоЛосося»: про взаємовигідне партнерство, розвиток virtual kitchen та переваги формату доставки - PostEat

пошук

Денис Мамонов, співзасновник і співвласник бренду «БагатоЛосося»: про взаємовигідне партнерство, розвиток virtual kitchen та переваги формату доставки
08-09-2023 0 4218

ПРОМО

Автор


Денис Мамонов – один з найуспішніших бізнесменів нового покоління, той, про яких кажуть «селфмейдмен», тобто людина, що досягла усього самотужки. Разом з бізнес-партнером він дав старт таким брендам, як «БагатоЛосося», «БагатоСалату» та «СушіХо», а ще розвинув прогресивний формат закладів — virtual kitchen. Розповідаємо про секрети його успіху та плани на майбутнє. 

Денисе, як Ви наважилися на те, щоб розпочати свій бізнес? Адже, здавалося б, усі основні ніші на той момент уже були зайняті.

П’ять років тому, коли ми все це тільки починали, ані я, ані мій партнер зовсім не були обізнані на ресторанній справі. Так, ми мали певний досвід у маркетингу та e-commerce і вміли будувати та просувати інтернет-проєкти. Однак була потрібна ідея. І вона знайшлася у вигляді сервісу доставки їжі, що на той момент уже набуло риси світового тренду. Virtual kitchen – це кухня, яка готує їжу лише для доставки. Тобто немає посадкових місць, немає самовивозу, продукти готують і страви «біжать» до клієнта. До ресторанів люди ходять, щоб розслабитися та цікаво провести час. А доставку обирають ті, хто хоче замовити смачну їжу з ресторану та насолодитися нею вдома,  і до того ж заощадити час на дорогу або збори. На такій концепції і будується наш бізнес. На той момент у США вже відкривались перші cloud kitchens, а в Україну почали заходити сервіси доставки їжі. Це була крута можливість вийти на ринок, що набирає обертів, і ми нею скористались. Ресторанний бізнес набагато більш тактильний, ніж інтернет-комерція, адже тут більше контакту клієнта з продуктом та об’єм зворотнього зв’язку, і ми одразу вирішили, що будемо робити якісний продукт. Нам просто хотілося з гордістю казати: «Так, це ми є засновниками «БагатоЛосося».

На початку найбільшими труднощами став пошук своїх клієнтів: де вони, які вони, хто ті люди, які хочуть отримувати якісні страви. Попри те, що ринок доставки готових страв був ще молодим, київський споживач уже став вибагливим. Тому ми швидко знайшли нашу цільову аудиторію. 

Чому Ви обрали формат виключно доставлення їжі додому, а не закладів у офлайні?

Тут усе просто. Як я вже говорив – ми з e-commerce, тож доставка нам була зрозуміліша. Ось маємо сайт – сюди слід спрямувати клієнтів, а далі – магія приготування, логістика, доставка їжі до споживача. Також вихід на ринок агрегаторів доставки, таких як Bolt Food, стимулював всю індустрію, і вже було зрозуміло, що в цьому сегменті назріває справжній бум. І, зрештою, модель dark kitchens була дуже близька мені. Як було раніше? Якщо ти хочеш смачно поїсти, то в тебе є лише один варіант – йти в ресторан. А якщо на вулиці дощ або тобі не хочеться, то все одно мандруй у ресторан або готуй собі сам. Це наче якийсь баг, адже у ХХІ сторіччі тобі привезуть додому будь що: одяг, засоби гігієни, техніку, а ось смачні страви – ні. Хотілось виправити цей баг самостійно. Ми розуміли: до офлайн-закладу ти приходиш, бронюєш столик, там атмосфера, музика, гарна подача, інтер’єр – це все наче про їжу, але насправді про враження. А от замовлення доставки їжі донедавна – марудний та малоцікавий процес: це отримання поліетиленового пакета, в якому страви складені в бокси, не пристосовані для цих страв. Усе це перекидається та бовтається і зрештою замість смачних ролів ви отримуєте холодну мішанину. Це просто набити шлунок байдуже чим. Та згодом у цій сфері спочатку сталася еволюція, а потім – революція, і ми були одними з трендсеттерів цього процесу: швидка доставка замовлень, термосумки, пакування саме для доставки і під конкретні страви й, передусім, смачна їжа ресторанного рівня. Тепер замовити доставку – це теж емоція, це естетично та смачно. Нам хотілося змінити український food-tech і, я переконаний, частина заслуги в цих змінах таки наша.

Назвіть, будь ласка, пікові години та дні доставки, а також найпопулярніші страви

Тренд наростає з понеділка, і в п’ятницю ми маємо максимум замовлень, субота – трохи тихіша, неділя – ще тихіша, понеділок – найгірший день, а далі йде на зростання, пік – це четвер, п‘ятниця та субота. По годинах – це обід і вечір, причому вечір у рази більше, ніж обід; з 18.00 до 20.00 – це суперпік. Звісно, наш хейдлайнер – це класична «філадельфія», ми дійсно вважаємо її кращою з кращих. Але також помічаємо, що клієнти починають частіше дивитись на ексклюзивні та унікальні сезонні пропозиції, тому намагаємося вигадувати нові  страви.

Ви розпочинали з власної доставки, але не обійшлися без інших сервісів. У чому перевага такої кооперації?

А ми навіть не вагалися щодо цього. Щойно поставили на конвеєр операційні процеси, одразу почали підключати сервіси доставки. Така співпраця дає додаткові можливості й значно множить потенційних замовників, тому для нас цей крок був очевидним. Тут треба розуміти, що платформи, на кшталт того ж Bolt Food, – це додаткові можливості для ресторану, а саме додаткові замовлення, які допомагають довантажити виробництво. Просто від агрегатора ти очікуєш адекватної комунікації з позиції win-win, коли обидві сторони зацікавлені в зростанні кількості замовлень, і агрегатор це розуміє, тож ви разом до цього прагнете. А оскільки ми й ще саме той бренд, що піклується про свого клієнта, то нам конче потрібна якість. Нам важливо, щоб кур‘єр не хамив, щоб завжди була термосумка, щоб доставка була обережною, а страва мала доїхати саме такою, як її задумав бренд-шеф.

Чому зупинили свій вибір на Bolt Food? З чого почалася Ваша співпраця?

Філософія нашої компанії – тестувати все нове. Якщо це дає результат, то таке ми залишаємо і поглиблюємо, якщо не дає – прощаємось. Гадаю, доречніше буде розказати, чому ми і досі залишаємося з Bolt Food. За три роки співпраці ми побачили партнера, який стежить за якістю своїх послуг, відповідально ставиться до зворотного зв’язку і до того ж завжди перебуває у взаємовигідній позиції. Bolt Food ділиться статистикою, пропонує варіанти, як покращити показники. Виходить ось такий діалог двох партнерів, і це, певно, найголовніше в нашій співпраці.

Які переваги наразі дає співпраця із сервісом доставки Bolt Food, поясніть на конкретних прикладах

Ключова перевага – це можливість зростати. Bolt Food надає замовлення, не створюючи додаткового навантаження на маркетинг та логістику. В одиницю часу ти отримуєш більше замовлень, а отже більше заробляєш і можеш реінвестувати свої доходи в розвиток. Одразу після початку співпраці з сервісом доставки наш прибуток збільшився десь на 10–20 %, але це в моменті. А взагалі від початку співпраці замовлення від Bolt Food виросли в 15 разів. Частково – в результаті зростання Bolt Food, а частково – через зростання нашого бренду. Це ще одне підтвердження тези про якісне партнерство, яке дозволяє зростати всім.

Які зміни довелося зробити у веденні бізнесу після 24 лютого 2022 року? Як змінилися вподобання клієнтів протягом останніх півтора року?

Це дуже широка тема, адже нам багато чого довелося змінити. Найпростіше – купити генератори та старлінки, але це лише мала частина того, що ми зробили. Змінилась економіка бізнесу, довелося її ребалансувати. Суттєво більше зусиль докладаємо, щоб втримати нашу високу якість. Ну і, звісно, тепер як маст-хев для будь-якого бізнесу з’явився окремий волонтерський/благодійний стрім. І для цього ми користуємось функціоналом Bolt Food на одному з наших брендів.

Чи змінювалися умови співпраці з Bolt Food під час війни?

З цього приводу в мене є маленька історія, яка лягла в особисту бібліотеку повчальних історій. З початком війни умови не змінились, але ж змінилась економіка. Ми прийшли до Bolt Food з проханням змінити деякі фінансові умови співробітництва, і вже за два дні в мене на пошті лежала гідна пропозиція. Жодних складних переговорів і нудних пояснень – це була здорова оцінка того, що відбувається, і адекватна реакція. Це стало хрестоматійним прикладом того, як має виглядати партнерство, коли до загальної цілі йдуть обидві сторони.

 Яке відсоткове співвідношення замовлень через власну доставку і Bolt Food?

Тут усе змінюється щотижня, особливо коли ми проводимо акцію знижок на платформі Bolt – часто вдається отримати потужне зростання замовлень саме від Bolt, особливо коли є наш улюблений win-win, про що йшлося раніше.

Які Ваші плани на майбутнє? В яких містах України хотіли б почати вести бізнес? 

Ми хочемо зростати одразу за кількома напрямами. Звісно, є плани щодо розгортання в інших містах, крім Києва. Є проєкт про вихід в інший сегмент, і навіть думки про вихід в офлайн. Зараз ми визначаємо пріоритети, куди саме рухатись, оскільки здійснити все й одразу буде операційно складно. Тому ми оцінюємо ринок і хочемо обрати, який з проєктів має найбільший потенціал. Саме його ми й реалізуємо першим. Але ми будемо рухатися ще далі. Звичайно, для ресторанів нове місто – це як новий ринок. Якщо ж нам треба домагатися лояльності споживача практично з нуля, то у Bolt Food вона вже є. І завдяки такій репутації ми зможемо отримувати нові замовлення практично одразу після відкриття в новому регіоні.


Текст та фото надані партнером.

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст партнерського матеріалу.

Думка редакції може відрізнятися від думки партнера.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi