Цінності сучасності: чому бізнес обирає етичне? - PostEat

пошук

Цінності сучасності: чому бізнес обирає етичне?
09-02-2021 0 295

Партнери

Автор


2020 рік — це особиста, економічна криза та криза здоров’я, кожної людини у світі. Експерти запевняють, що наслідки Ковід-19 та локдауну впливатимуть на життя людей ще багато років і навіть десятиліть. Світогляд, пріоритети та цінності суспільств змінилися, через що трансформувалися і купівельні спроможності та орієнтири споживачів. Бренди та компанії відтепер мають змінювати свою стратегію розвитку, захоплюючи свою цільову аудиторію пропозиціями, які стали привабливішими для потенційних клієнтів. Тепер споживача цікавлять — стабільність, соціальні орієнтири та прозорість бізнесу.

І хоча після глобальної пандемії такі цінності стали ще актуальнішими, ніж до Ковіду, у світі тренд на корпоративну відповідальність та бізнес інновації у сфері добробуту тварин або захисту природи актуальний понад десять років. В Україні бути етичним стало для бізнесу також важливо стратегічно, адже український ринок не відірваний від світового і має підхоплювати нові траєкторії розвитку.

Окремим напрямком в етичних корпоративних інноваціях є покращення добробуту тварин на виробництвах, в першу чергу — в птахівництві. Понад 2000 компаній для зменшення негативного впливу на екологію та задля зменшення рівня страждань тварин на виробництвах перейшли на яйця від курей, що утримуються у системах без кліток. В Україні також присутні такі бренди, наприклад, міжнародний ритейлер Metro Cash&Carry в Україні має перейти на безкліткові яйця до 2025 року. Danon, Hyatt, Radisson, InterContinental, Nestle, Ikea та інші всесвітньо відомі бренди також підтримують тварин своєю політикою і створюють альтернативне краще майбутнє для багатьох тварин на виробництвах в усьому світі та зокрема в Україні.

Cage-free Альянс поспілкувалися з трьома представниками бізнесу різних напрямків, які також мають в стратегії розвитку власного бренду та в корпоративних цінностях піклування про птахів у виробництві.

 

Ашан Україна

Ми живемо у час, коли слово «гуманність» набуває дедалі більшого значення. Це поняття не обмежується повагою до людей, а стосується і ставлення до тварин, природи,  усієї екосистеми та біорізноманіття. Забезпечення достойних умов праці співробітникам, благополуччя тваринам на фермах, відмова від тестувань на тваринах у косметичній сфері це основоположні принципи, що є не менш важливими, ніж боротьба з корупцією чи з бідністю і голодом.

Відповідальний бізнес має усі можливості, аби бути етичним, основне діяти разом та, звичайно, мати підтримку на рівні влади та законодавства, аби напрямки, як Cage Free, розвивалися швидше і виробники мали необхідне інвестування аби модернізувати виробництва. Для нас є важливими питання простежуваності, етичності наших партнерів стосовно своїх співробітників, до процесів на виробництвах та до тварин, якщо мова йде про продовольчу сферу.

Ашан розпочав продаж яєць від курей вільного вигулу у 2017 році, коли був запущений проєкт Фермерські Товари. На початку цього року ми запустили cage free під власним брендом Ашан Золота Пташка. Ми продовжуємо і надалі шукати українські господарства та промислових виробників, що займаються етичним фермерством або хотіли б його розвивати. 

Klukva&Brukva, Вікторія Пархоменко, рестораторка та лідерка київського осередка Slow Food Ukraine

Слоу Фуд захищає мир, в якому всі люди мають доступ до якісних харчових продуктів й отримують задоволення від їжі, яка корисна для них самих, вигідна для виробників і не приносить шкоди планеті.

Наш підхід заснований на концепції якості харчових продуктів, який визначений трьома взаємопов’язаними принципами: смачно, чисто і чесно.

Смачно: свіжі й ароматні сезонні продукти, які приємні для органів відчуттів і є частиною локальної культури.

Чисто: виробництво і споживання харчових продуктів, які не завдають шкоди навколишньому середовищу, добробуту тварин і здоров’ю людини.

Чесно: доступні ціни для споживачів, справедлива оплата та гідні умови праці для виробників/працівників.

Звичайно ці принципи відгукуються в серцях тих, хто щодня працює з продуктами, для кого їжа це мистецтво, професія, життя, любов: шефи, ресторатори, гастро експерти. «Ми те, що ми їмо» це дуже точно сказано.

На жаль, багато людей досі не знають, що сільськогосподарські тварини й птахи вже давно не пасуться на луках, не гуляють на свободі… Їх тримають в тісних клітках і загонах, більшість з них не знають, що таке свіже повітря і сонячне світло. Ресторанний бізнес етичний бізнес тому, на мою думку, ми зобов’язані відмовитися від продуктів, отриманих при жорсткій експлуатації тварин.

У наших ресторанах ми використовуємо тільки яйця курей вільного випасу. Також в Klukva & Brukva ми відмовилися від вживання фуа-гра і закликаємо й інші ресторани відмовитися від використання цієї продукції, як входить в протиріччя зі світовою практикою запровадження законів про неприпустимість надмірної жорстокості щодо тварин.

ТМ «Світ Біо» (ТОВ «Либідь-К»), Тетяна Яблонська

Цінності «Світ Біо» базуються на загальнолюдських: жити та діяти в гармонії з природою, пам’ятати своє коріння. По-перше, всі ми діти природи й маємо дбати за неї. Ми ставимося з повагою до довкілля, до тварин, за яких несемо відповідальність, до наших споживачів, які заслуговують на найкращий продукт.

По-друге це якість:

  • продукту, адже з нього усе починається;
  • життя наших споживачів, ми щиро хочемо, щоб українці харчувалися якісними продуктами;
  • життя  наших підопічних тварин, їхнє благополуччя це наша відповідальність;
  • бренду та комунікації, ми вважаємо, що чесність та прозорість бізнесу це запорука успішності.

Яйця вільного вигулу потроху завойовують серця наших споживачів, адже вони є хорошою альтернативою для тих, то хоче харчуватися правильними продуктами, але не може собі дозволити досить високі ціни на органічну продукцію. Також для своїх кулінарних шедеврів господині все частіше обирають саме нашу продукцію.

За останні роки до нас побільшало запитів від невеликих магазинів з регіонів. Це хороший знак, що вже не тільки столиця зацікавлена в органічній продукції, але й обласні та районні центри. Значить, наша ідея працює, а також радує те, що малий та мікробізнес також дивиться в сторону екологічності й не боїться розпочинати нове в цей непростий час.

Дослідники світового ринку компанії Mintel запевняють, що оскільки споживачі дедалі більше оцінюють складність проблем, з якими стикається світ, торгові марки мають можливість активно впроваджувати інновації у продукти та послуги, які допомагають їм боротися із сукупним впливом повсякденного життя на довкілля. Від орієнтації на локальність та підтримки громад до підштовхування споживачів до поступово кращих звичок, які мають великий і навіть потенційно глобальний ефект покращення. Надання клієнту можливості та заохочення його/її обрати продукт, що несе менше болю тваринам, як яйця не з кліток, не лише надає відчуття людині, що вона є зміно творцем. А так і є, бо своїм систематичним вибором, вона вкладається у глобальні позитивні зміни для мільярдів тварин. Але і публічно пропагують та поширюють цінності небайдужості та культури свідомого споживання, що потенційно матиме вплив і на подальший стабільний розвиток бренду.

Також Euromonitor International в січні 2021 року оприлюднила середньостроковий прогноз для сільськогосподарських ринків, доходів і навколишнього середовища ЄС до 2030 року. За прогнозом глобальної дослідницької компанії споживач при виборі компанії або сервісу буде орієнтуватися в залежності наявних у них інновацій підтримки «людей, планети та доходу». Тепер споживачу, як було вже згадано раніше у статті, «стабільність» компанії ще важливіша, ніж було до Ковіду-19.

Недарма тенденція на «сталість» помітна й у звіті Європейської комісії 2021 року, який складено Генеральним директоратом з питань сільського господарства та розвитку сільських територій (DG AGRI) та Спільного дослідницького центру (JRC). Найбільш впливові тенденції, які могли б бути очевидними до 2030 року, включають (i) зниження споживання на душу населення, (ii) зниження виробництва на основі більш ефективних систем, разом із меншою кількістю тварин, та (iii) зменшення експорту живих тварин.

Стійкість, з її екологічними, економічними та соціальними цілями, буде відігравати дедалі помітнішу роль на ринках м’яса ЄС як для виробників, так і для споживачів. Це може призвести до зменшення поголів’я худоби в ЄС, хоча модернізація, адаптація та інноваційні технології призведуть до більш ефективного виробництва.

Директиви ЄС, які мали бути адаптовані та впроваджені Україною задля поліпшення умов добробуту сільськогосподарських тварин поки ігноруються державою всупереч підписаної Угоди про інтеграцію України з ЄС. Але світові умови й політичні орієнтири ринку змушують покращувати нормативи тваринництва як мінімум до стандартів ЄС. У листопаді 2020 року Мінекономіки опублікувала новий проєкт «Про затвердження Вимог до добробуту сільськогосподарських тварин під час їх утримання», що фактично копіює стандарти раніше згаданих Директив ЄС і дотягує українські жахливі стандарти до стандартів Європейського союзу. Для багатьох українських виробників це передвіщає зміни на власних виробництвах та трансформацію продукту на краще. Сподіваємося, що для споживача це також означатиме більшу прозорість виробників та подання правдивої інформації про продукт, а не повна дезінформація клієнта як зараз.

Авторка статті: Ліза Северіна, керівниця департаменту зі сталого розвитку Cage-free Альянс Українського Бізнесу

Текст та фото надані Cage-free Альянс Українського Бізнесу

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст авторського матеріалу. Думка редакції може відрізнятися від думки автора.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi