Шлях українського вина на міжнародну арену: унікальний експертний погляд та досвід інсайдерів галузі - PostEat

пошук

Шлях українського вина на міжнародну арену: унікальний експертний погляд та досвід інсайдерів галузі
01-11-2024 0 837


30 жовтня в межах міжнародної виставки вин і міцного алкоголю Wine & Spirits Ukraine відбулась панельна дискусія на тему «Холістичний підхід: парадокси імпорту та експорту України», спікерам якої стали Поважний Майстер Вина (MW) Річард Бемпфілд (Richard Bampfield) та відомий винний критик Роберт Джозеф (Robert Joseph). Організаторами ексклюзивного заходу стали премія Wine Travel Awards та профільне видання Drinks+.

Поважний Майстер Вина (MW) Річард Бемпфілд був одним з членів дегустаційної комісії важливого проєкту “ТОP 24 BEST WINES OF UKRAINE”, який цього літа провела команда Асоціація крафтових виноробів України. Пан Річард поділився враженнями від знайомства зі зразками від українських виноробів: «Я був вражений білими винами, представленими на дегустації, особливо зразками з автохтонних сортів винограду Тельті-Курук та Сухолиманський. Вони не потребують витримки в дубових бочках та відмінно підходять для створення свіжих і “хрустких” вин, з якими Україні варто виступати на міжнародному ринку»

Річард Бемпфілд також зазначив, що серед представлених червоних вин від виділив зразки з сортів Сапераві, Каберне Совіньйон, Мерло та Одеський Чорний. «Українські вина мають дуже високі позиції, які здатні відкрити двері міжнародних ринків. Я б виділив саме три ключових сорти, на які варто спиратись: Тельті-Курук, Сухолиманський та Одеський Чорний. Останній вражає своєю якістю та назвою, яка є дуже влучною та легкою для запам’ятовування і впізнаваності серед споживачів».

Винний критик Роберт Джозеф має численні проєкти в Молдові та Грузії й імпортує вина у різні куточки світу, зокрема й в Україну. З огляду на його багаторічний досвід, він вважає, що не існує універсального шляху на винні ринки, оскільки кожен ринок має індивідуальні та унікальні споживчі уподобання. «Я рекомендую всім українським виноробам дуже уважно дослуховуватись до різноманітних місцевих експертів перед тим, як обирати з яким позиціонуванням та якими винами заходити на певний ринок, бо саме вони знають всі його тонкощі та особливості. Проте дуже обережно ставитись до рекомендацій експертів, які наполегливо рекомендуватимуть заходити на інші ринки з акценти на місцевих та автохтонних сортах — бо тих споживачів, які обиратимуть на полицях вина з невідомих їм сортів, насправді переважна меншість».

Також пан Роберт зазначає, що виноробам треба враховувати споживчі вподобання молодої аудиторії — вони віддають перевагу автентичним винам з низьким вмістом алкоголю та виконаним у свіжому фруктовому стилі. «Ми маємо враховувати, що класичний винний ринок не зростає, а лише повільно спадає. В той час як ринок безалкогольних напоїв щорічно зростає на 7%. Тому робота над зразками безалкогольних вин має бути в стратегії виноробів. Варто зазначити, що порівнювати класичне вино з безалкогольним не релевантно, адже це напої не однієї категорії. Безалкогольне вино треба порівнювати з іншими безалкогольним напоями».

Роберт Джозеф підкреслив, що також не існує й узагальненого поняття «споживач вина» — в кожній країні це різні люди з різними вподобанням та потребами. Отже одним з ключових завдань виробника критик називає правильну комунікацію саме з тими групами людей, які будуть зацікавлені в його продукті. Для цього виробник має мати достатній бюджет саме на комунікацію зі своїм кінцевим споживачем. «Раніше я вважав, що гарне та якісне вино по доступній ціні зможе продавати себе самостійно. Але це помилка — будь-яке вино має бути гарним апріорі та щоб бути успішним, мати потужного дистриб’ютора та грамотний маркетинг».

Фінально Роберт Джозеф зазначив, що вже знайомий з багатьма відмінними українськими винами і впевнений, що зараз саме час для українського вина зайняти своє місце на міжнародному ринку.

Валентина Парсаєва, керівниця експортного відділу виноробні SHABO та Світлана Цибак, голова Асоціації крафтових виноробів України та співзасновниця Wines of Ukraine, поділилися важливими інсайтами щодо експортних підходів та просування українського виноробства на міжнародній арені. До обговорення інновацій, шляхів до підтримання і розвитку української виноробної індустрії долучились директор та співзасновник Vitis Group Сергій Мазур, співзасновниця виноробні Bakota Bay Ганна Ковалевська, генеральна директорка Big Wines Наталія Бурлаченко, засновник Honey Badger Артем Скубенко та голова УКРСАДВИНПРОМ Володимир Печко.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Завершився захід ексклюзивною дегустацією вин — серед зразків бути представлені біле та червоне асамбляжні вина K’AVSHIRI, зразки від італійського виробника Tenuta Manoylo, а також традиційні українські наливки від Honey Badger Ltd.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Фото: Олександр Зубко

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi