«Уявіть, що ви прийшли в гості і зараз тільки знаходитесь на порозі» – Володимир Курташ про барну культуру Львова - PostEat

пошук

«Уявіть, що ви прийшли в гості і зараз тільки знаходитесь на порозі» – Володимир Курташ про барну культуру Львова
03-07-2019 0 2485

Iryna Khamandiak

Автор


Уявіть собі мисливський будинок у лісі, де вам завжди раді, де вас радо зустрінуть, смачно нагодують і напоять. Саме така атмосфера панує у львівському закладі Jager Wald – тематичному барі, присвяченому напою Jagermeister. Тут вас пригощатимуть авторською кухнею з дичини, а міцні коктейлі від барменів підкреслять особливий характер закладу.

Проте, якщо ви не любитель міцних коктейлів чи, можливо, більше полюбляєте пиво, вам теж сюди – адже тут раді кожному гостю. Про концепцію закладу та львівську гостинність ми поговорили з управляючим та бар-менеджером закладу-учасника Української Барної Премії Jager WaldВолодимиром Курташем.

Розкажіть про ідею створення бару.

Ідея виникла наприкінці 2016 – початку 2017 року. Ми вирішили зробити бар, де буде затишно кожному гостеві. Хочете випити коктейль – будь ласка, хочете випити пива – ми наллємо. Я як споживач зіткнувся з тим, що у деяких коктейльних барах не можна замовити якийсь простий напій, бо там подають лише «складні» напої. Так само у пивних барах бармени не змішують напої через політику закладу, навіть якщо алкоголь є у наявності. Тож ми знайшли приміщення, в якому вже колись був бар, і почали допрацьовувати свою ідею. Наш заклад мав стати затишним для кожного гостя, за аналогією з мисливським будиночком у лісі – вам там завжди раді, вас напоять і нагодують. Власне тоді у нас і почалася співпраця з Jagermeister. Так сталося, що наша ідея співпала з ідеєю та політикою бренду.

Як ви створювали коктейльну карту, щоб догодити кожному гостю?

Коктейльна карта у нас має три розділи. Авторські напої, класика та напої з єгермейстером. У нас є певні маркетингові домовленості з партнерами, проте нам самим цікаво донести гостям бару, що єгермейстер можна пити не тільки залпом у вигляді шоту чи з енергетиком. До речі, у нас немає енергетиків і для багатьох людей це дивно. Однак ми пояснюємо нашим гостям, що вживання алкоголю з енергетичними напоями є не зовсім правильним.

Ми залишили класику, тому що вважаємо, що спочатку треба навчити гостя пити щось зрозуміле для нього. Щодо авторських коктейлів, то вони базуються на класичних рецептах, однак допрацьовані у власному баченні барменів і відповідно до потреб наших гостей. За деякими коктейлями можна навіть відслідкувати їхню «еволюцію» у нашому барі, оскільки ми допрацьовуємо їх, змінюємо, але не забираємо з меню. Ще у нас досить багато міцних коктейлів. Хоча сьогодні існує тренд на low-abv коктейлі, і вони у нас також присутні, проте міцні коктейлі підкреслюють брутальний характер закладу. До того ж, є такі гості, які купуючи коктейль, хочуть відчувати його (алкоголь) у своїй склянці з напоєм.

На ваш погляд, львівська барна культура відрізняється від загальноукраїнської? Чи вона у загальних трендах?

Барна культура Львова – це вузьке коло людей. Якщо порівнювати з Києвом, то, безперечно, у столиці публіка більш підготовлена, оскільки стрибок там почався років на п’ять раніше від Львова. Тому ми тут, насправді, наздоганяємо столицю. Звісно, це не означає, що бармени тут інакші. Всі ми маємо можливість вчитися, читаючи та подорожуючи. Відрізняється сам гість. Років десять тому у Львові був шалений попит на наливки, викликаний масовими приїздами туристів з Польщі. Тоді багато власників барів зрозуміли, що золота жила для туристичного міста – це наливки. Так гостя привчили до наливок і тепер, якщо він їх не отримує в барі, для нього це, як мінімум, дивно. Але сьогодні мода на такі напої відходить і за цією зміною дуже приємно спостерігати.

Хто ваші гості? Місцеві жителі чи все ж туристи?

У Львові дуже помітну роль має сезонність. Різдво, Паска, травневі свята – це зазвичай сезони туристів. А в основному наш заклад має своїх постійних гостей. Я працюю у барі з моменту відкриття і знаю майже кожного гостя в барі. Він став фактично сімейною тусовкою.

Де частіше обирають місце гості — за столиком чи за стійкою?

За стійкою. Як на мене, у нас стійка доволі велика, вона притягує гостей. Столики, звісно, обирають компанії, щоб поспілкуватися. У нас ще є другий поверх, він більш тихий, його частіше замовляють великі компанії.

Можете описати портрет середньостатистичного львівського відвідувача бару?

Якщо говорити про чоловіків, то це гість віком 27-32 роки, котрий приходить за новим досвідом — як в плані алкоголю, так і в плані спілкування. Навіть якщо гість не п’є весь час коктейлі, він їх час від часу замовляє, щоб спробувати, або ж починає чи закінчує вечір коктейлем. І це мене дуже тішить, тому що люди хочуть пробувати щось нове, вони цікавляться коктейльною культурою – культурою пиття.

Якими словами можна описати розвиток коктейльної культури Львова?

Уявіть, що ви прийшли в гості і зараз тільки стоїте на порозі. Звичайно, є багато місць де готують коктейлі, але не кожен заклад може назвати себе коктейльним баром. Думаю, коктейльна культура прийде з часом: якщо ми вже почали привчати гостя, тепер і гість має навчити нас працювати ще краще.

Як думаєте, коли гість втомиться від коктейльного буму? Чи повернеться ера шотів або ера чистого алкоголю?

Якщо гостя весь час підігрівати, то він не має втомитися. Шоти популярні у клубах, вони зайняли свій сегмент. Навряд чи у клубі можна зустріти гостя, який замовляє драй мартіні. Там інший гість. Як на мене, щоб людину привчати до коктейлю, потрібно починати з бази — алкоголю, з якого робиться коктейль. Якщо ти починаєш розуміти цей алкоголь, основу коктейлю, значить, ти його смакуватимеш і в коктейлі.

Який для вас ідеальний гість?

Ідеальний гість для мене – це комунікабельна людина. Більше нічого не треба – далі моя робота.

Чи є у вас позиція на барі, якою ви пишаєтеся?

Я пишаюся усім, що представлено у нас у барі. Якби якісь позиції не подобались команді чи гостям, вони б тут не стояли. У мене є пляшка узбецького бальзаму 1974 року, я думаю такого ви ніде не знайдете. Хоча більшість позицій – це глобальні бренди, є частина алкоголю, котру ви навряд чи знайдете у середньостатистичному барі Львова.

Що варто обов’язково спробувати гостю у вашому барі? Чому? Розкажіть про цей напій.

Склянку води. Просто присядьте за барну стійку, ви і не помітите як вона з’явиться поруч із вами. Зробіть перший ковток, не поспішайте. Втамуйте спрагу, відчуйте атмосферу бару, поспілкуйтесь з тими хто поруч з вами, по обидві боки. Включіться. Простий, доступний кожному напій ще ніколи не був таким смачним. Перевірте. Суть проста – ми не обслуговуємо напої, ми обслуговуємо гостей.

Чого не вистачає барній культурі Львова?

На мою думку, барній культурі Львова певною мірою не вистачає розуміння, що гість приходить за емоціями і спілкуванням, а «смачні» напої – це та константа, котру ви і так маєте робити.

 Чи вирішили взяти участь в Українській барній Премії?

Кожному проекту, як і кожній людині, потрібен розвиток. Без найменших пауз та перерв. Тільки так можливо крокувати вперед. Зупинившись – одразу летиш назад, навіть не до відправної точки, – ще нижче. Якщо провести аналогію шляху цього самого розвитку із драбиною, то Барна Премія, а також велике різноманіття подібних проектів – є «сходинами», з яких вона складається.

 

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi