GastroFamily, Дмитро Борисов і мовний скандал: нова глава з несподіваним фіналом - PostEat

пошук

GastroFamily, Дмитро Борисов і мовний скандал: нова глава з несподіваним фіналом
18-02-2025 0 1734


Що робити, коли минуле стукає в двері з новим порядком денним? Дмитро Борисов, колись амбасадор усього українського, почав записувати відео російською.

Чи це його персональний вибір, чи щось більше? І що робити з ресторанами, які досі асоціюються з його ім’ям, хоча він з ними вже не працює?

Новина про Дмитра Борисова викликала суспільний резонанс та відгукнулась репутаційним скандалом для мережі GastroFamily і для Олени Борисової.

Найбільший виклик зараз – як розділити бізнес і його засновника.

Чи є шанс на діалог з суспільством? Що кажуть ті, хто працював з Дмитром Борисовим багато років. Олена Борисова, яка офіційно керує GastroFamily, зайняла чітку позицію:

«Ми відкриті до питань, критики та пропозицій. Ми не боїмося цього, бо прагнемо весь час ставати трошечки кращими для вас. … Попереду довгий шлях. Ми розбудовуємо глобальну спільноту з українським серцем та українським корінням. Ми бачимо силу в співпраці та усвідомлюємо власну відповідальність. … ».

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Монетизація чи принципи?

Колишні колеги пана Борисова, зокрема, Марія Банько, яка працювала з Дмиром у золотий період «Сім’ї ресторанів», зробила допис в Фейсбук, де каже, що «мовчати – це певною мірою боягузство», тому розказала про свою позицію та відчуття:

«Тривалий час саме він був для мене амбасадором всього українського. Я прийшла в компанію дівчинкою з типовим постколоніальним майндсетом, а пішла з щирою любов’ю до української культури, не тільки гастрономічної.

Він спонсорував подорожі Україною, в яких ми шукали цікаві рецепти та локальні продукти. Відкрив Остання Барикада — перший на той момент простір з 100% українськими продуктами та алкоголем, хоча всі казали, що з бізнесової точки зору – це самогубство. Наполягав на тому, що вся комунікація з гостями має відбуватися українською, і я підтягувала свою українську …

Чи хочу я викреслити роки співпраці з Дмитром? Зробити вигляд, що нічого такого не було і це мене не стосується?
Ні. Хочу критично осмислити. За щось подякувати.
Бо тривалий час саме він був для мене амбасадором всього українського».
 

 

Звісно можна припустити, що пан Борисов в решті обрав шлях, який дає йому більше фінансових можливостей. Він вміє відчувати аудиторію, і можливо, йому здається, що він розуміє, де зараз є гроші. А тому вирішив працювати не для України, а для когось іншого.

Проте маємо зазначити, що це виключно припущення, бо коментарів від пана Дмитра ще не було. І врешті тільки він знає, чому так сталось та пояснити свою позицію. 

Як це сталось і що далі?

У ресторанному бізнесі не сильно часто бувають розриви, які викликають такий суспільний резонанс, але випадок GastroFamily – виняток. Колись заснована як сімейна справа, сьогодні GastroFamily живе новим життя і очевидно без одного з ключових засновників. Дмитро Борисов більше не має жодного стосунку до компанії, яку колись будував. Олена Борисова пояснила, що стоїть цим рішенням:

«.. В якийсь момент стало зрозуміло, що у нас різні цінності, різні цілі, різне бачення майбутнього. І саме цей розлом, світоглядний в першу чергу, призвів до мого рішення розлучитися. … Зараз я вже можу сказати про це публічно: Дмитро жодним чином не пов’язаний з компанією GastroFamily. Він не є ані співвласником, ані бенефіціаром. Він – людина, яка дала старт багатьом проєктам. І за це ми вдячні. І він – та людина, яка зараз  робить речі, які я вважаю неприйнятними.

Ми давно запланували ребрендинг GastroFamily. Тож відсьогодні будемо розповідати про зміни. З новим логотипом, новим візуальним стилем, новий сайтом, над яким зараз ми працюємо – великі зміни в самій компанії. В тому, як ми себе усвідомлюємо, в що віримо та куди рухаємося.
GastroFamily зараз — це спільнота людей, які цінують та створюють смак.
GastroFamily — це люди. Захоплені, завзяті, талановиті».

Її слова звучать впевнено, але чи достатньо цього, щоб переконати спільноту?

Люди дійсно мають право ставити питання. Але чи мають вони право руйнувати бізнес, у якому працюють сотні людей, через дії однієї людини, яка наразі там не працює та не має жодного стосунку до нього.

Ресторанний бізнес та ветерани: несподіваний вектор

Незважаючи бурхливі зміни в середині компанії, GastroFamily не забуває про соціальну місію. Один із найбільших нових проєктів – інтеграція ветеранів у ресторанний бізнес. «Наш бренд-шеф Dima Opanasenko пішов на фронт, повернувся з важким пораненням, але зараз знову працює. Ми хочемо створити можливості для інших ветеранів», – каже Олена Борисова. Ця ініціатива може стати новою точкою відліку для GastroFamily, а може навіть і новим стандартом для ресторанного ринку України.

Якщо аналізувати історію бізнес-розривів, можна помітити закономірність, що ті, хто не бояться кардинальних змін, мають шанс вирости ще більше. GastroFamily зробила ставку на незалежність, соціальну відповідальність та нові бізнес-моделі. 

Репутація vs. Реальність

Чи стане ця історія точкою неповернення для бренду GastroFamily? Чи можливо в Україні вести бізнес і водночас залишатися осторонь політичних та етичних дискусій?

Поки ви, наші читачі, робите власні висновки, одне зрозуміло точно: гастрономія в Україні – вже більше, ніж просто їжа. Це про принципи, вибір і відповідальність.

І кожен робить свій.

Фото: Олена Борисова та Марія Банько 

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi