пошук
Наталія Парапан
Автор
пошук
Наталія Парапан
Автор
Що робити, коли минуле стукає в двері з новим порядком денним? Дмитро Борисов, колись амбасадор усього українського, почав записувати відео російською.
Чи це його персональний вибір, чи щось більше? І що робити з ресторанами, які досі асоціюються з його ім’ям, хоча він з ними вже не працює?
Новина про Дмитра Борисова викликала суспільний резонанс та відгукнулась репутаційним скандалом для мережі GastroFamily і для Олени Борисової.
Найбільший виклик зараз – як розділити бізнес і його засновника.
Чи є шанс на діалог з суспільством? Що кажуть ті, хто працював з Дмитром Борисовим багато років. Олена Борисова, яка офіційно керує GastroFamily, зайняла чітку позицію:
«Ми відкриті до питань, критики та пропозицій. Ми не боїмося цього, бо прагнемо весь час ставати трошечки кращими для вас. … Попереду довгий шлях. Ми розбудовуємо глобальну спільноту з українським серцем та українським корінням. Ми бачимо силу в співпраці та усвідомлюємо власну відповідальність. … ».
Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.
Монетизація чи принципи?
Колишні колеги пана Борисова, зокрема, Марія Банько, яка працювала з Дмиром у золотий період «Сім’ї ресторанів», зробила допис в Фейсбук, де каже, що «мовчати – це певною мірою боягузство», тому розказала про свою позицію та відчуття:
«Тривалий час саме він був для мене амбасадором всього українського. Я прийшла в компанію дівчинкою з типовим постколоніальним майндсетом, а пішла з щирою любов’ю до української культури, не тільки гастрономічної.
Він спонсорував подорожі Україною, в яких ми шукали цікаві рецепти та локальні продукти. Відкрив Остання Барикада — перший на той момент простір з 100% українськими продуктами та алкоголем, хоча всі казали, що з бізнесової точки зору – це самогубство. Наполягав на тому, що вся комунікація з гостями має відбуватися українською, і я підтягувала свою українську …
Звісно можна припустити, що пан Борисов в решті обрав шлях, який дає йому більше фінансових можливостей. Він вміє відчувати аудиторію, і можливо, йому здається, що він розуміє, де зараз є гроші. А тому вирішив працювати не для України, а для когось іншого.
Проте маємо зазначити, що це виключно припущення, бо коментарів від пана Дмитра ще не було. І врешті тільки він знає, чому так сталось та пояснити свою позицію.
Як це сталось і що далі?
У ресторанному бізнесі не сильно часто бувають розриви, які викликають такий суспільний резонанс, але випадок GastroFamily – виняток. Колись заснована як сімейна справа, сьогодні GastroFamily живе новим життя і очевидно без одного з ключових засновників. Дмитро Борисов більше не має жодного стосунку до компанії, яку колись будував. Олена Борисова пояснила, що стоїть цим рішенням:
«.. В якийсь момент стало зрозуміло, що у нас різні цінності, різні цілі, різне бачення майбутнього. І саме цей розлом, світоглядний в першу чергу, призвів до мого рішення розлучитися. … Зараз я вже можу сказати про це публічно: Дмитро жодним чином не пов’язаний з компанією GastroFamily. Він не є ані співвласником, ані бенефіціаром. Він – людина, яка дала старт багатьом проєктам. І за це ми вдячні. І він – та людина, яка зараз робить речі, які я вважаю неприйнятними.
Її слова звучать впевнено, але чи достатньо цього, щоб переконати спільноту?
Люди дійсно мають право ставити питання. Але чи мають вони право руйнувати бізнес, у якому працюють сотні людей, через дії однієї людини, яка наразі там не працює та не має жодного стосунку до нього.
Ресторанний бізнес та ветерани: несподіваний вектор
Незважаючи бурхливі зміни в середині компанії, GastroFamily не забуває про соціальну місію. Один із найбільших нових проєктів – інтеграція ветеранів у ресторанний бізнес. «Наш бренд-шеф Dima Opanasenko пішов на фронт, повернувся з важким пораненням, але зараз знову працює. Ми хочемо створити можливості для інших ветеранів», – каже Олена Борисова. Ця ініціатива може стати новою точкою відліку для GastroFamily, а може навіть і новим стандартом для ресторанного ринку України.
Якщо аналізувати історію бізнес-розривів, можна помітити закономірність, що ті, хто не бояться кардинальних змін, мають шанс вирости ще більше. GastroFamily зробила ставку на незалежність, соціальну відповідальність та нові бізнес-моделі.
Репутація vs. Реальність
Чи стане ця історія точкою неповернення для бренду GastroFamily? Чи можливо в Україні вести бізнес і водночас залишатися осторонь політичних та етичних дискусій?
Поки ви, наші читачі, робите власні висновки, одне зрозуміло точно: гастрономія в Україні – вже більше, ніж просто їжа. Це про принципи, вибір і відповідальність.
І кожен робить свій.
Фото: Олена Борисова та Марія Банько
Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.
Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Коментарi