пошук
Наталія Парапан
Автор
пошук
Наталія Парапан
Автор
Так, так, ми помітили, що новорічні свята давно закінчились. Але якраз в цьому контексті є питання, які ми вирішили є вартими для обговорення.
Чи замислювались ви, чому олів’є, мімоза чи оселедець під шубою стали символами святкових столів?
Для багатьох це традиційні страви, але можливо є дехто, хто не розуміє різниці. І що ці страви — частина глибшого процесу.
Олів’є, вінегрет і шуба — символи культури, яка підміняла автентичні українські страви, змушуючи забути справжні традиції. Це була свідома політика викорінення української ідентичності через спрощену, уніфіковану їжу, яка позбавляла народ його культурної спадщини.
Радянська влада прагнула створити єдину кулінарну культуру. Яка б не відображала багатства національних кухонь, а стирала всі відмінності. Завдяки уніфікації їжі, через олів’є і шубу, формувалася «радянська ідентичність», яка винищувала унікальність кожного народу. Українська кухня, як і багато інших, з її історією та багатими традиціями, системно та послідовно стиралась.
«Зафіналили» все у 1939 році, виходом першої великої кулінарної книги по радянській кухні «Про смачну і здорову їжу». Вона стала одним із численних та ефетивних інструментів для стирання пам’яті про автентичні українські страви та культуру харчування. В умовах голодоморів і репресій, українці були позбавлені не лише землі, а й своїх кулінарних традицій, які переписувалися і замінювалися радянськими стандартами.
Нам важливо відновлювати розуміння, що їжа — це не тільки про смак, але й про ідентичність, історію та культуру. Ми повинні пам’ятати, через які інструменти радянська система намагалася знищити Україну та її народ, і як це відобразилося на нашій кухні.
А ще важливо активно обговорювати ці питання, щоб не забути уроки минулого, розібратись в собі та пояснити собі причини, наслідки та результати.
Щоб зрозуміти чи повинні ці страви залишатися частиною вашого столу, спробуйте відповісти на ці 14 питань:
1.Чому радянська влада прагнула створити єдину «радянську кухню» замість того, щоб зберігати автентичні національні кулінарні традиції?
2.Чи багато «радянських» страв мають нейтральний або спрощений характер, який не відображає багатства національних кухонь?
3.Як уніфікована, спрощена радянська кухня вплинула на унікальність кулінарної спадщини країн, що входили в склад Радянського союзу, зокрема України?
4.Чи пов’язане якось створення радянської кухні з політикою знищення української ідентичності, разом з політикою голодоморів, русифікацією та репресіями проти національної культури?
5.Чому популяризували страви, як-от олів’є, вінегрет, оселедець під шубою, та чи могло це бути спробою створити «єдину радянську ідентичність», стираючи національні особливості?
6.Чи могла радянська кухня бути інструментом, який підкреслював «єдність» народів СРСР, одночасно зтираючі їх культурну унікальність?
7.Чи знали ви , що радянська кухня була створена після голодоморів? І була частиною політики «забуття», яка намагалася витіснити пам’ять про автентичні українські страви та культуру харчування?
8.Як знання про політику Голодомору впливає на Ваше сприйняття радянських страв?
9.Як Ви ставитеся до того, що радянська влада пропонувала уніфіковані «радянські» страви, такі як каші чи супи, як заміну традиційним українським стравам, що були витіснені або втрачені?
10.Чи може популярність радянських страв, типу олів’є ти шуби, бути наслідком довготривалих намаганнь прищепити нову, «радянську» ідентичність через їжу?
11.Чому радянська влада намагалася замінити традиційні українські страви (типу борщу, вареників, куліша) більш уніфікованими рецептами? Чи могло це бути формою культурної асиміляції?
12.Скільки років на ваш погляд піде на відродження традиційної української кухні, яка була знищена або замінена радянськими стравами? Як це може вплинути на українську національну ідентичність сьогодні?
13.Яке значення має повернення автентичних українських страв у сучасну кулінарну культуру України?
14.Як ви ставтесь по позиції деяких людей продовжувати готувати ці страви сьогодні, знаючи, що вони були створені в умовах знищення української національної культури? Чому?
Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.
Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Коментарi