5 трендів, що диктують інновації у їжі та напоях у 2021 році - PostEat

пошук

5 трендів, що диктують інновації у їжі та напоях у 2021 році
16-03-2021 0 1630

Партнери

Автор


Споживачі потребують продуктів, що підвищують імунітет, нових рослинних альтернатив, всесвітньовідомих смаків та технологічно вдосконалених продуктів після цього важкого року.

Після непередбачуваного та бурхливого 2020 року, багато хто сподівається, що 2021 рік принесе більше стабільності. Проте, очікується, що пандемія й надалі впливатиме на найсуттєвіші тренди в їжі та напоях протягом прийдешніх місяців. 

Одна з основних тем, що залишається актуальною у новому році, виражає те, чого більшості не вистачало у 2020 році: здоров’я. Компанії намагатимуться випускати продукти та напої з інгредієнтами, що підвищують імунітет. Стабільне зростання відбуватиметься також у рослинному та альтернативному просторі, який поповниться різноманітними формами та новими інгредієнтами від водоростей до грибів. 

З початком 2021 року технології стануть одним з основних трендів також. Оскільки минулого року безпека харчових продуктів та працівників була в центрі уваги, нові розробки обіцяють споживачам впевненість у своїй їжі. Технології, такі як CRISPR, також допоможуть створити інновації у харчових продуктах, які відповідають зростаючим вимогам споживачів, оскільки свіжі тенденції, такі як всесвітньовідомі смаки, що наразі домінують.

Розмови з галузевими експертами та аналітиками дали змогу виділити п’ять найбільших тенденцій, які, за прогнозами Food Dive, вплинуть на виробництво їжі та напоїв у 2021 році. 

 

Дедалі більше компаній прагнуть долучитись до тренду, пов’язаного із питаннями охорони здоров’я та імунітету

Більшу частину минулого року споживачі зосереджувались на тому, щоб берегти здоров’я і це бажання вплинуло на їхній вибір їжі. Згідно з дослідженнями ADM, пандемія змусила людей більше цікавитися корисними для імунітету продуктами. Експерти прогнозують, що такий тренд продовжуватиметься у 2021 році. 

«Багато компаній включаться в рух», — сказала Кара Нільсен, директор напрямку продуктів та напоїв у WGSN, компанії з прогнозування тенденцій під керівництвом Ascential.

У своєму звіті WGSN визначив імунопідтримуючі компоненти ключовою темою на 2021 рік. Розробники продуктів вивчають попит споживачів минулого року. Від бузини та пробіотиків до куркуми та моринги, WGSN зазначив, що популярність продуктів, які є корисними для імунітету, зростатиме  в майбутньому. 

Нільсен заявила, що компанії також хочуть надати переваги своїм продуктам, що мають в пріоритеті здоров’я. Наприклад, компанії, що займаються виробництвом йогуртів, додають пробіотики та підкреслюють інші якості, такі як зменшення кількості цукру у ньому.

Інгредієнти, що підвищують імунітет, уже мали стрибок зростання продажів, і все більше компаній розширюють свої портфоліо цими опціями. Компанія Chobani нещодавно анонсувала лінійку йогуртів, у складі яких виділяється вміст пробіотиків, a Uncle Matt’s випустив апельсиновий сік, що покращує імунітет.

«Тепер, коли всі мають вакцину, чи відмовляться люди від чогось із цього? Побачимо, але, на мою думку, люди турбуватимуться про здоров’я протягом усього наступного року», — вважає Нільсен.

Згідно з опитуванням споживачів Innova за 2020 рік, 6 із 10 споживачів з усього світу все частіше шукають продукти, що підтримують імунітет, при цьому, кожен третій стверджував, що зацікавленість у таких продуктах зросла за минулий рік. Саме тому Innova визначила турботу про імунітет головною тенденцією на наступний рік.

Лу Ен Вільямс, директорка підрозділу інсайтів та інновацій в Innova Market Insights, сказала, що турбота про імунітет може бути ширшим поняттям, ніж просто прийом вітаміну С або цинку. Вільямс вказала на рослинні інгредієнти, як на приклад складників раціону, що є корисними для здоров’я, а також вони додають колір та аромат, що дозволяють визначати страви, як «натуральні».

«Споживачі зацікавлені в продуктах, які мають природний вміст поживних речовин для підвищення імунітету, — заявила Вільямс. — Я думаю, що тут є велика можливість поєднувати інгредієнти-«герої», які мають поживну цінність, і переваги яких легко донести до споживача».

 

Прозорість технологій критично важлива

На початку пандемії, заголовки в ЗМІ були зосереджені на спалахах хвороби на заводах, що виробляють їжу, а зокрема м’ясні вироби. В результаті все більше споживачів почали ретельніше досліджувати звідки береться їхня їжа і хто її виготовляє. Експерти кажуть, що цей тренд триватиме й у 2021 році, з технологіями, що працюють, щоб зробити харчові продукти більш безпечними та захистити працівників.

Innova Market Insights заявила, що прозорість у всьому ланцюжку поставок буде домінувати як головна тенденція року, адже 6 із 10 споживачів зацікавлені дізнатись більше про походження своєї їжі. Організація заявила, що цього можна досягти за допомогою нових технологій та розміщувати на упаковці непомітні штрих-коди.

Вільямс зазначила, що тенденції розвиваються з роками, і, оскільки головним трендом Innova минулого року було розповідання історій продуктів, «хорошим додатком цього року буде прозорість». 

«Прозорість буде мати вирішальне значення у допомозі споживачам зрозуміти яку обрати продукцію», — зазначила вона. 

Інновації вже дебютують, щоб підкреслити цю тенденцію; наприклад, почали з’являтись цифрові ярлики з датами закінчення терміну придатності, завдяки яким можна моніторити якість продуктів в режимі реального часу.

Окрім розумної упаковки, виробники харчових продуктів також все частіше використовують блокчейн для відстеження шляху продуктів від ферми до столу, включаючи каву та м’ясо індичок. Блокчейн зможе бути дійсно корисним, якщо буде даватись зворотний зв’язок — це допоможе забезпечити кращу простежуваність. 

Нільсен із WGSN заявила, що споживачі хочуть, аби їх запевнили у безпеці, а постачальникам харчових продуктів потрібно більше повідомляти про результати своєї роботи у цьому напрямку. Але у світі вже наявне зрушення завдяки таким великим компаніям як Nestlé, що починають застосовувати більше блокчейнів. 

«Використання блокчейнів зараз на високому рівні — я не думаю, що прагнення безпеки сильно знизиться на рівні споживачів — але я думаю, що це зміниться протягом року, коли люди трохи краще розуміють технології за якими виготовляється їжа», — сказала Нільсен. 

Виробники продуктів з переробленого м’яса також вже почали прискорювати свої плани щодо включення більшої кількості засобів автоматизації та робототехніки для підвищення безпеки харчових продуктів. Причиною цього є пандемія, яка чинить руйнівний вплив на робочу силу. Наприклад, в Tyson Manufacturing Automation Center інженери працюють над розробкою інноваційних технологій, таких як роботизована камера, яка може виявляти недоліки на виробах.

Кейт Белк, керівниця відділу наук про тварин Колорадського університету, повідомила, що швидкість розвитку цих технологій дуже зросла як у США, так і у світі загалом.

Також інші технологічні нововведення щодо безпеки харчових продуктів виникли під час пандемії. Наприклад, компанії почали перевіряти стічні води, щоб затримати спалахи захворюваності на коронавірус. Белк повідомила, що вони дізналися про можливість використовувати ту саму технологію для вивчення збудників харчових отруєнь, таких як сальмонела або кишкова паличка. 

«Якщо ви шукаєте щось хороше у пандемії, чого не так багато, то це саме те «хороше», що з неї вийшло», — сказала Белк.

 

Варіанти рослинного харчування розширюються з кожним поколінням

Харчування на рослинній основі було основною тенденцією протягом останніх кількох років. І хоча показники продажів у 2020 році ще не підсумовані, вони, безумовно, будуть рекордними. У дослідженні, проведеному минулого місяця, Packaged Facts підрахували, що продажі аналогів молочних продуктів та яєць на рослинній основі становитимуть приблизно 4,3 мільярда доларів і продовжуватимуть зростати з річним рівнем 6%. І до 3 жовтня, за словами Нільсен, продажі альтернативних видів м’яса зросли на 129% у порівнянні з першими дев’ятьма місяцями 2019 року.

Оскільки сегмент продовжує демонструвати свій найкращий результат, як нові, так і старі гравці неодмінно випустять продукти та будуть успішними у 2021 році. Але експерти стверджують, що, швидше за все, компанії не стануть використовувати старі інгредієнти новими способами. Там, де в рослинному просторі зараз переважають горох, соя та пшеничний білок, очікуємо у 2021 році побачити більше продуктів, що містять інгредієнти, виготовлені з інших рослин.

Філ Кафаракіс, колишній президент Specialty Food Association та міжнародний радник харчової промисловості, стверджує, що цей рух розпочався у виробництві рослинних аналогів молочних продуктів. До соєвого та мигдального молока, які в минулі роки переважали у молочному виробництві на рослинній основі, тепер приєднуються аналоги молочних продуктів, отримані з багатьох інших рослин, включаючи овес, кіноа, коноплю та горіхи макадамі. В інших категоріях — цвітна капуста стала загальним замінником багатьох зернових, включаючи пшеницю та рис. А також бобові, починаючи від нуту і закінчуючи садовими бобами, з’являються як перекуси та складники масла та вершків з рослин.

«Цей ринок пожвавлюється», — сказав Кафаракіс. «…Протягом періоду пандемії COVID-19, коли виробники зіткнулись із накопиченням товарних запасів, вони розуміли, що можна експериментувати з брендами, яких раніше не пробували. Тож заради експерименту були створені продукти, що здіймають багато ажіотажу, тому, я думаю, ви побачите, що вони стануть мейнстримними».

Сабіна Вяс, старша директорка стратегічних ініціатив та комунікацій Plant Based Foods Association, бачить три основні категорії нових рослинних та альтернативних інгредієнтів, що виходять на перший план у 2021 році: водорості, гриби, а також бобові. Ці інгредієнти мають кілька переваг: екологічну стійкість, наявність життєво важливих поживних речовин, хороший смак і текстуру. Вони також відносно недорогі і їх легко отримати.

Споживачі «хочуть, щоб такі продукти смакували», сказала Вяс. «Вони хочуть бачити, що ці продукти також є екологічно стійкими та кращим вибором для них… Отже, виробники… працюють відповідним чином. На мою думку, вони розкривають можливості рослин та царства грибів».

Майкл Робінс, прессекретар Plant Based Foods Association, додав, що альтернативні рослинні інгредієнти стають все більш популярними, оскільки магазини мають обмежену кількість полиць. Нові продукти повинні пропонувати щось унікальне, щоб потрапити на полицю, а нові базові інгредієнти можуть допомогти урізноманітнити продукти.

 

Підвищується попит на всесвітньовідомі смаки та корисні для здоров’я продукти

У той час, як попит на всесвітньо відомі смаки був на підйомі в останні роки, у 2021 очікується зростання їх популярності,  оскільки внаслідок пандемії інтерес споживачів до нових смаків продовжує зростати.

«З 2021 року, схоже, почнеться підвищений інтерес до продуктів різних народів світу, у порівнянні з початком 2020 року, оскільки споживачі не подорожували й не відвідували кафе й ресторани, як це було раніше, — тому вони шукають що б такого купити чи приготувати вдома, щоб спробувати щось новеньке та цікаве», — сказав Ніл Сандерс, керуючий директор відділу роздрібної торгівлі GlobalData.

Аналітики, які слідкують за світом їжі, говорять, що зростаючий інтерес до зміцнення здоров’я — підживлений пандемією — виніс на передній план смаки, які споживачі вважають «здоровими». Це можуть забезпечити такі інгредієнти, як традиційні ягоди та фрукти, а також, наприклад синій чай та моринга, вважає Сандерс.   

Водночас громадянські заворушення в США зосередили увагу на культурах та етнічних групах, чиї традиції, можливо, не були досліджені раніше. Споживачі не тільки хочуть спробувати щось нове, але й прагнуть підтримувати автентичні продукти, що мають свою історію.

Традиційні продукти народів світу, які, найімовірніше, привернуть додаткову увагу споживачів у 2021 році — матча та моринга — з Азії та прості продукти, такі як бузина, кориця та ревінь. З часом ці інгредієнти можуть стати більш популярними в США. Також стануть популярними такі пікантні пропозиції, як гострі соуси та перець, а також африканські страви. 

Компанії, які пропонують готові до вживання страви, соуси, супи та набори для їжі з цими смаками — готові до успіху, на думку Еллі Трусдел, партнерки Almanac Insights, що раніше курувала місцеві бренди та інновації продуктів у Whole Foods Market.  

«Американці надзвичайно зацікавлені у традиційних стравах різних національностей, але вони ще не достатньо впевнені у тому, як правильно готувати такі страви власноруч», — сказала вона.

 

CRISPR та редагування геному переходять від сільськогосподарських культур до споживачів

Небагато технологій змінили розвиток виробництва харчових продуктів протягом останніх кількох десятиліть, так само як генна модифікація. Зараз спроби покращення смаку, текстури та виробництва фруктів та овочів стимулюються CRISPR та іншими методами редагування генів, які обіцяють зробити все це швидше і дешевше.

Споживачі побачать їжу з багатьма різними якостями, наприклад, їжа стане свіжішою та смачнішою, «хоча вони не обов’язково знатимуть, що вона генетично модифікована, — сказала Дженніфер Кузьма, професорка Університету штату Північна Кароліна та співдиректорка Genetic Engineering and Society Center. — Я думаю, що генетично модифіковані та базовані на CRISPR культури вийдуть на ринок у 2021 році».

Рання генна інженерія була зосереджена переважно на таких культурах, як соя та кукурудза, вирощувана фермерами; її метою було підвищити врожайність та зробити ці культури стійкими до шкідників або здатними протистояти хімічним обробкам. Але сьогодні проводиться більше роботи над продуктами, орієнтованими на споживачів, такими як гриби, яблука, картопля та салат-латук, які можна доопрацювати, щоб включити характеристики, важливі для споживачів.

Наприклад, зараз використовується технологія редагування генів CRISPR, щоб видалити гіркоту з поживної зелені, насіння з зовнішньої сторони ожини та кісточки з вишні. 

«Звичайно, існує ризик, але ми вважаємо цю технологію достатньо хорошою, і що вона може створювати речі, які є досить хорошими для людей, — сказав Раян Реп, керівник з підрозділу зі створення продуктів у Pairwise.  — Поки ми дотримуємось своїх цінностей і прозорості та є відкритими, я думаю, споживачі це любитимуть».

Однак, деякі люди стурбовані тим, що компанії, які використовують CRISPR та інші технології, недостатньо прозорі, і повторюють ті самі помилки, що й піонери генної інженерії. Вони також побоюються, що регуляторний процес Міністерства сільського господарства США недостатньо надійний.

Грегорі Джеффе, директор біотехнологічного проєкту Center for Science in the Public Interest, сказав, що спочатку люди хочуть знати, чи безпечна технологія, яка використовується при виробництві їхньої їжі, а вже потім, яку користь вона їм приносить. «Прозорість буде важливою, — сказав він.  — Споживачі хочуть знати все більше і більше про свою їжу та звідки вона походить, і тому це буде вирішальним для вибору таких продуктів».

Джерело

Переклад: Віка Степанюк, представниця кампанії UA Plant Based

Текст та фото надані авторкою.

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст авторського матеріалу. Думка редакції може відрізнятися від думки автора.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi