Як це працювати в барі, який дає абсолютно новий досвід? - PostEat

пошук

Як це працювати в барі, який дає абсолютно новий досвід?
11-12-2020 0 417

Партнери

Автор


Вітання! Мене звати Ана Резник. І я бартендер незвичайного концептуального бару Flacon в Одесі. Мій бар по праву перший коктейльно-парфумерний бар у світі. Подібного підходу ми з командою знайти не змогли.

Наша концепція в тому, що ми показуємо нашим гостям, як це довіритися одному своєму почуттю, а саме нюху, при виборі свого напою. Для цього у нас розроблена карта з маленькими флаконами, в яких ароматична складова коктейлів, яку ми отримуємо завдяки роторному випарювачу. І розпорошуючи аромат перед гостями, ми даємо спробувати коктейль ще до першого ковтка.

Сьогодні ж я хочу вам розповісти наскільки важливо для нас це почуття і як воно впливає на наше життя.

Давайте спочатку визначимо, що таке запах. Запах — це специфічне відчуття присутності в повітрі летючих пахучих речовин, які виявляються хімічними рецепторами нюху, розташованими в носовій порожнині тварин і людей. А здатність відчувати запах важлива для несвідомих процесів.

Кількість нюхових рецепторів людини оцінюється від 6 до 10 мільйонів, а генів, які кодують білки, що відповідають за сприйняття запахів, близько тисячі, тобто 5% нашої ДНК.

І за даними досліджень, опублікованих в журналі Science, люди здатні вловлювати близько трильйона запахів.

На сьогодні, ми знаємо, що люди, що втратили здатність розрізняти запахи через хворобу або внаслідок нещасного випадку відчувають почуття великої втрати, яка дуже сильно змінює їхнє життя.

Але як пов’язані запах і смак в нашому розумінні? Сприйняття смаку допомагає нам розпізнати хорошу їжу і відрізнити її від поганої (зіпсованої або отруйної). Вченими доведено, що ми відчуваємо всього п’ять смаків: смак солодкого, солоного, гіркого, кислого та умамі (високобілкової їжі).

Смакові відчуття більш «матеріальні» і вчені вже багато про це знають.

А ось нюх відповідає на питання «Що це таке?» і передбачає ширший спектр відповідей. Відчуття смаку і сприйнятливість до запахів пов’язані між собою безпосередньо. По-перше, наш нюх буває «ортоназальним», і запахи «зчитуються» носом з втягнутого зовні повітря. По-друге, ми сприймаємо їх і «ретроназально», коли напій або їжа потрапляють до нашого рота, і запахи піднімаються до носових пазух по задній стінці горла. Запахи в нашому житті відіграють величезну роль. Вони впливають на наш емоційний стан, поведінку і здоров’я.

Знаючи все це, бари в усьому світі вже не забувають про ароматичну складову коктейлю. Говорячи про коктейлі, важливо розуміти, що смак складається з безпосередньо смакових відчуттів та запаху, а запах в свою чергу містить в собі аромат.

Можна навіть сказати, що ми, і зовсім, п’ємо аромати, злегка приправлені смаками. Саме аромат йде попереду коктейлю, задаючи йому тон, а значить нам просто необхідно тримати це в голові, коли ми п’ємо чи готуємо наші напої.

У нашому барі можна відчути аромат печива, вафель або пломбіру, ​​це саме аромат, смак самого напою буде кисло-солодким.

Або аромат троянди, лемонграсу і ванілі, ви чуєте солодкість, через те, що інгредієнти звичні нам саме в їх солодкому смаку, але коктейль йде в кислу сторону. Адже смак будь-якого продукту, незалежно від його аромату, можливо зробити абсолютно різним. Солодке — кислим, гірке — солодким, кисле — солоним.

У нашому барі нам необхідно всім гостям пояснити це і спробувати відвернути їх від звичних їм розумінь смаку-аромату. Обслуговування гостей з нашою коктейльною картою подовжує звичне прийняття замовлення напою. Ми багато говоримо і багато пробуємо. Ця інтерактивність дає нам краще розуміння гостя і його бажань.

Для нас це відкриває море можливостей. Адже у світі стільки ароматів, які хочеться спробувати, та стільки варіацій смаку, щоб їх втілити.

Автор: Ана Резник

Текст та фото: надані автором

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст авторського матеріалу. Думка редакції може відрізнятися від думки автора.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi