Стратегія, як вижити закладам під час карантину: досвід бара у Гуанчжоу - PostEat

пошук

Стратегія, як вижити закладам під час карантину: досвід бара у Гуанчжоу
18-03-2020 0 11110


Поради власникам малого бізнесу під час спалаху COVID-19

Ми розказуємо досвід закладу із Китаю, якому вдалося виробити стратегії і методи економії коштів, які дозволили їм не скорочувати штат, виплачувати зарплату співробітникам, а також орендну плату за останні 2 місяці.

Ця стратегія не принесе прибутку, але вона допоможе залишатися на плаву. І повірте, в даній ситуації, немає кращого відчуття, ніж усвідомлювати, що ваші співробітники вдячні вам за те, що ви зберегли їм роботу в умовах цієї тажкої кризи.

Вже в січні всі міста Китаю опинились в повній ізоляції, підприємства були змушені закритися, житлові будівлі були ізольовані, уряд видав офіційні розпорядження всім залишатися вдома і припинити пересування по містам та будь-яким населеним пунктам. В такому стані Китай прожив декілька місяців та наразі пандемія іде на спрад. В той час, як в країнах Европи та Америки все тільки починається. Наразі багато країн заблоковані, бари і ресторани більше не можуть приймати гостей, що призведе до зупинки грошового потоку. У зв’язку з невизначеними термінами завершення пандемії ресторанний бізнес неминуче зіткнеться з наступними проблемами:

  • заборгованість по орендній платі;
  • виплата заробітної плати;
  • скорочення штату; 
  • зіпсовані харчові продукти;
  • борги перед постачальниками;
  • неможливість виплати податків;
  • тощо

Поради, сформульовані нижче, виставлені у відкритий доступ коктейль-баром і кафе-рестораном, що базуються в Гуанчжоу, Китай. Власники бару та ресторану Hope & Sesame у Гуанчжоу розповіли, як їм вдалося пережити пік пандемії у Китаї та дали кілька порад тим закладам, хто тільки стикнувся з новими умовами роботи.

Пріоритет №1. Безпека персоналу:

  • Навіть, якщо ви працюєте тільки на доставку, забезпечте достатню кількість масок для всіх ваших співробітників, які працюватимуть. Рекомендовано по одній масці на людину в зміну. Запас потрібно розраховувати на найближчі 60 днів;
  • Підготуйте достатню кількість дезінфікуючих засобів для рук і поверхонь, щоб їх могли використовувати весь персонал, кур’єри, і будь-які інші працівники;
  • Придбайте принаймні один термометр (який вимірює температуру безконтактно) для контролю стану співробітників. Переконайтеся, що всі співробітники вимірюють температуру перед початком роботи. Якщо у них найменша температура або ознаки хвороби, проінструктуйте їх, що вони повинні залишатися вдома.
  • Заклад має бути ретельно продезінфікований з використанням максимально активного, але допустимо безпечного дезінфікуючого засобу. Всі столи і стільці необхідно обприскувати і витирати (використовуючи одноразові паперові рушники).
  • Весь персонал повинен мити руки з дезінфікуючим милом протягом 20 секунд, перш ніж торкатися їжі або напоїв. Підготуйте достатню кількість лосьйонів для рук, так як руки часто висихають після частого миття.
  • Перевірте історію поїздок ваших співробітників, якщо хтось подорожував по зараженим містам чи країнам, вони повинні залишатися вдома.

Пріоритет №2. Бути в курсі правил і нормативно-правових актів:

  • У цей час дуже важливо знати, що дозволено робити, а що не дозволено для закладів громадського харчування, відповідно до офіційних указів уряду.

Дізнайтеся про:

  • Чи підлягають ізоляції ваші співробітники, якщо вони їздили в міста, області, де були виявлені випадки коронавируса;
  • Яку їжу або напої не можна подавати, наприклад, сирі морепродукти;
  • Чи потрібно вимірювати температуру співробітників, кур’єрів, відвідувачів (якщо вони самі забирають замовлення);
  • Стежте за офіційними повідомленнями уряду, повідомлення можуть відрізнятися в різних містах, областях.

Чого слід уникати:

  • Особистих зустрічей з персоналом. Всі питання потрібно обговорювати в чатах, по телефону, в електронній пошті. Уникайте проведення зборів, нарад.
  • Не тисніть на персонал, який відчуває себе погано;
  • Не варто зразу звільняти співробітників або відправляти в неоплачувану відпустку. Найголовніше для компанії, щоб у неї була мотивована команда, така компанія зможе впоратися з цією хвилею паніки і кризи;
  • Не розраховуйте на те, що ваші постачальники виконають поставку вчасно, вони в такій же ситуації, що і ви. Проявіть розуміння до колег в інших бізнесах, з якими працюєте;
  • Не йдіть проти політики, що проводиться урядом, це помилка в довгостроковій перспективі.

Пріоритет № 3. Доставка має стратегічне значення для отримання доходу:

  • Прямо зараз перевірте всі можливі канали (застосунки, сервіси) доставки та домовтесь про співробітництво;
  • У сфері доставки продуктів вас чекає жорстка конкуренція. Доставляйте меню від шефа, або коктейлі від бармена на винос:
  1. Використовуйте спочатку все швидкопсувні продукти;
  2. Їду, напої готуйте в зручному форматі для доставки. Все повинно бути ідеально упаковано, зберігати свіжість, смакові якості, температуру і зовнішній вигляд;
  3. Ви зіткнетеся з жорсткою конкуренцією, більшість закладів будуть робити доставку. Але клієнти як і раніше будуть обирати продукт і послуги кращої якості;
  4. Доставляйте кошики з їжею, напоями, наприклад, кошики з напоями, алкоголем і продуктами на тиждень (два);
  • Перегляньте деякі ціни — люди очікують більших порцій та менших цін на їжу, яку доставляють. Якщо знизите ціни, у вас буде конкурентна перевага;
  • Пакування може стати дефіцитним матеріалом, використовуйте біорозкладаючі матеріали та питайте чи потрібні замовнику одноразові засоби та посуд;
  • Вдоскональте дизайн свого пакування для доставки — тепер це візитівка вашого закладу;
  • Шукайте нові рішення. Можна робити і доставляти консерви, м’ясні спеціалітети, сири у вакуумній упаковці і т.д. (Тільки пам’ятаємо, що закриті коктейлі за нашим законодавством не можна, це вже виробництво алкоголю і на нього окрема ліцензія потрібна);
  • Працюйте з інфлюенсерами, робіть фотографії коктейлів з собою, де була б підкреслена їх бактеріологічна безпечність та гігієнічні умови приготування та розміщуйте в соцмережах;
  • Залучіть друзів та симпатиків закладу до кампанії в соцмережах з закликом робити репости ваших пропозицій;
  • Просувайте ваші послуги на всіх каналах в соцмережах. Попросіть постійних гостей і друзів зробити репости. Зробіть так, щоб цей жест був для них особистим, щоб вони відчували себе частиною доброї справи і допомоги іншим;
  • Зареєструйтеся в нових соціальних мережах, які ви не використовували раніше. Робіть прямі трансляції і залучайте співробітників. Це допоможе створювати контент, підтримувати продуктивність співробітників і залучати нових клієнтів. (Можна проводити «уроки» по створенню коктейлів, навчальні курси про приготуванні їжі, унікальних страв від шефа, тощо). Люди сидять вдома, і коли вони переглянуть весь Netflix, вони прийдуть дивитися ваші уроки.

  • Створіть чати для своїх постійних гостей, розповідайте їм про нові продукти, пропонуйте замовити, обмінюйтесь корисними посиланнями, статтями чи історіями того, як ваш заклад проходить складний період карантину;

  • Шукайте точки співпраці з великими постачальниками. Дізнайтесь, чи можуть вони стати спонсорами публікації ваших товарів на сторінках топових блогерів, чи можуть розмістити інформацію про ваші товари на своїх сторінках в соцмережах;
  • Давайте чайові вашим кур’єрам. Ці хлопці є стовпами вашого бізнесу. Якщо вони перестануть працювати, ваш продукт перестане продаватися. Переконайтеся, що кур’єри з більшою радістю приймуть замовлення на доставку з вашого закладу, ніж від ті інших.

  • Виконання під ключ. Ви повинні перемогти конкурентів на ринку. Всі будуть робити доставку, потрібно бути швидше, ніж конкуренти, і запропонувати кращий продукт та якість.

Пріоритет №4. Шукайте нові і додаткові джерела доходу:

  • Займіться консультуванням в тій сфері, де можете поділитись досвідом та навчити новому. Знайдіть джерела доходів, які не потребують фізичної присутності в одному місці вас та споживачів;
  • Спробуйте свої сили в нових сферах. Якщо маєте навички в суміжних сферах, то запропонуйте свої послуги іншим;
  • Почніть створювати мерч свого закладу — футболки, шапки, інструменти бару та кухні для продажу в інтернет-магазині;
  • Дайте можливість гостям допомогти вам і почніть продавати сертифікати з можливістю зайти до вас пізніше;
  • Шукайте партнерів для колаборацій, об’єднуйте зусилля з іншими невеликими закладами, щоб допомогти одне одному. Наприклад, кав’ярня може співпрацювати з пекарнею;
  • Зробіть ревізію інструментів, посуду, напоїв та влаштуйте розпродаж.

Пріоритет №5. Подумайте, де можна економити:

  • Не замовляйте все одразу, і дізнайтесь про можливість поставок з відстрочкою;
  • Проведіть ревізію залишків напоїв на продуктів та використовуйте все повністю для роботи;
  • Зупиніть проєкти, які вимагають інвестицій. Спрямуйте гроші на оплату оренди та зарплатню;
  • Проведіть перемовини з орендодавцем. Можливо, що вам вдасться зменшити плату за оренду на 20% або домогтися відстрочки і поділу платежів на наступні 12 місяців;
  • Перегляньте споживання електроенергії та води;
  • Дізнайтесь про позики для бізнесу. Зазвичай уряд в умовах пандемії виступає з ініціативою надання кредитів бізнесу під низькі відсотки;
  • Зверніться до великих постачальників про можливість відтермінування виплат. Ми не просили про таке маленьких постачальників, бо розуміли, що вони потребують грошей так само, як і ми;
  • Віддайте пріоритет тим службам доставляння їжі і напоїв, які мають найнижчу комісію;
  • Дізнайтесь у місцевих органів влади про субсидії для закладів вашої галузі. Закладам в Китаї вдавалось заощадити понад $20 000 на страхуванні, податкових пільгах та соціальному забезпеченні;
  • Проконсультуйте персонал про те, що замість знижки краще запропонувати гостям додатковий напій або десерт.

Пріоритет №6. Розробіть план дій щодо працівників:

  • Дізнайтесь про свої права, як роботодавця — коли ви маєте законне право звільнити працівників та на яких підставах, якщо постане така необхідність;
  • Майте план для песимістичного сценарію, визначте пріоритетні посади, які треба буде зберегти;
  • Відмовтесть від найманих працівників (які, наприклад, мили посуд неповний робочий день) та зверніться до співробітників з проханням взяти на себе цю ділянку роботи;
  • Зупиніть пошук людей на вакантні посади. Але підтримуйте зв’язок з цікавими кандидатами та пропонуйте їм допомогу в межах наших можливостей;
  • Виплачуйте зарплатню частинами, наприклад 50% на початку місяця та 50% наприкінці;
  • Об’єднуйте співробітників на процесах та розумно використовуйте людський ресурс. Наприклад, об’єднайте команди бару та кафе, які відповідали за зони одного одного. Бармени також можуть допомагати на кухні;
  • Відкривайте таланти у своїй команді. Дізнайтесь, хто може робити фотографії продуктів та вести ваші облікові записи у соцмережах;
  • Ведіть облік понаднормових годин та днів, щоб підтримати мотивацію персоналу;
  • Поцікавтесь можливістю обміном персоналом з іншими закладами.

Пріоритет №7. Підтримуйте ваше ком’юніті:

  • Не все в стратегії виживання пов’язане з економією та зароблянням грошей. Оскільки працівники мають більше вільного часу, то зробіть щось для громади, яка оточує заклад або для галузі в цілому;
  • Використайте вільний час для підготовки закладу до звичайного режиму роботи, допоможіть сусіднім закладам, громаді, яка вас оточує та поділіться досвідом з колегами.

 

Бар Hope & Sesame (Гуанчжоу, КНР)

Фото: instagram.com/hopeandsesame 

 

 

Читайте також:

Залишаємося вдома: як сервіс Raketa допомагає боротися з пандемією

Кулінарна академія MAD збирає ідеї для порятунку ресторанів в умовах карантину

Ресторанна індустрія потребує допомоги, інакше пандемія може її знищити — ЗМІ

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi