У чому секрет винних барів: власники українських закладів діляться своїм досвідом. Частина 1 - PostEat

пошук

У чому секрет винних барів: власники українських закладів діляться своїм досвідом. Частина 1
21-07-2023 0 1768


Чому винні бари це унікальне явище в контексті розвитку культури споживання вина? Винні традиції в Україні переосмислюються та міцнішають. Цьому сприяє низка факторів: майстерність та професіоналізм виноробів, участь в українських та міжнародних виставках, численні дегустації, ярмарки, поява нішевих  книг. Атмосфера, непересічність, великий вибір вин, закоханий у свою роботу персонал, обмін досвідом, пошук однодумців.

Чим особливі українські винні бари, що знайде там відвідувач і чому цікаво обирати такий формат дозвілля? Редакторка винного розділу Posteat Валентина Дуткевич поспілкувалась про це з власниками винних барів у Києві, Львові та Одесі.

Що вас спонукало відкрити винний бар?

Київ

Гліб Кошелєв, шеф-сомельє «Вітіс груп» та управляючий «Артанія бар»

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Бажання відкрити бар і магазин було ще до війни. Тренд на українське зростає, а спеціалізованого простору з гарним українським вином немає. Тому і вирішили, попри обставини, відкрити бар, присвячений винам «Бейкуш» та малим крафтовим виробникам.

Одеса

Ксенія Удалих, власниця та співзасновниця Sparkling Wine Gallery

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Ми з подругою Вікторією Ромашкіною довго плекали концепцію закладу і відкрилися у 2018 році. Нам хотілося, щоб в Одесі стало більше гарних закладів з якісним сервісом і алкоголем, з класним дизайном. Ми прагнули привести шматочок Європи до нас, бо вважаємо Sparkling справжнім європейським місцем. Часто чуємо від наших гостей: «ой, а ми в Римі чи Барселоні були в схожому закладі». Наша мета – розвивати винну культуру в рідному місті, розповідати гостям про вино і його особливості.

Едуард Городецький, винороб, співзасновник My Wine Bar, власник бренду My Wine by Eduard Gorodetsky

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

По-перше, давнє бажання відкрити винний piano бар. По-друге, була потреба направити енергію на щось інше, поки моя виноробня на паузі через війну. Найголовніше – зустрів однодумця, і ми вирішили не затягувати і робити просто зараз.

Слава Марʼяновський, автор концепції і співзасновник WineInside у «Пасажі» та Happy Wine

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Відкриття винного бару було наслідком моєї великої захопленості вином та італійскою культурою його споживання. Працюючи декоратором в Мілані та інших містах Італії, мені дуже подобалися традиції жителів. Вони неспішно спілкуються за келихом вина в різноманитних закладах, яких на кожному кварталі по 2-3, і всі місця вечорами зайняті. У 2017 в Одесі барної винної культури майже не було, кілька закладів вже працювало в Києві. Виникло бажання створити місце, де люди зможуть бути на відстані витягнутої руки до будь-якого винного регіону з вишуканими винами у приємній атмосфері та без формальностей, як у звичних кафе та ресторанах. Тільки вино і закуски. Я хотів, щоб люди потроху перейшли з «полусладкого» на дійсно цікаві зразки, ну хоч принаймні спробували.

Львів

Катерина Чернякова, співвласник gastro-chop «Фудмілс»

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Ми не зовсім бар. Взагалі, ми відкривали гастро-шоп українських смаколиків, вин та сидрів. Ми вважаємо, що український споживач має знати не тільки, що таке хамон та вина Нового чи Старого Світу. Ми хотіли дати можливість кожному спробувати і продукти нашого, українського, виробництва. Для себе заклали місію – популяризувати українських виробників. Бо ми чітко розуміємо, що багато хто з них потребує допомоги у просуванні свого продукту, особливо зараз.

Але згодом зрозуміли, що продавати українські продукти недостатньо. Споживачеві обов’язково треба дати спробувати, тому ми почали проводити дегустації українських вин та смаколиків, і запрошувати різних сомельє.

Чим особливі українські винні бари?

Гліб Кошелєв

Винний бар – це простір, у якому сконцентрована атмосфера винних трендів, нових смаків, емоцій, знань та відкриттів. Тематичний винний бар із локальними винами відкриває нове розуміння малих виробників, яких не зустрінеш у супермаркетах. В Україні малі виробники вийшли на високий рівень і їх якість визнають не лише в Україні, а й на міжнародних виставках та дегустаціях.

Ксенія Удалих

Атмосфера сучасних винних барів зовсім інша, як у ресторанах і звичайних барах. Щось особливе відчувається в повітрі. І це зрозуміло, бо вино – це магія.

Едуард Городецький

Як на мене, особливість винних барів саме у гостях. Вино – чудовий соціалізатор і дуже сприяє розкриттю людських стосунків. Тут не має інших магнітів, на кшталт крутих коктейлів, супер дизайну чи діджейської музики – просто ти, твої друзі чи кохана людина, келих вина та розмови, розмови, розмови… Люди та їх спілкування і є найголовнішою рисою та цінністю цього бару.

Слава Марʼяновський

Як на мене, у справжному винному барі не має бути закритої від гостей кухні, а також офіціантів, найцікавіше, коли сам власник закладу працює за стійкою, саме такими є найатмосферніші заклади у Європі.

Катерина Чернякова

У винних барах особлива атмосфера. Як сказав лорд Байрон, вино веселить сумного, оживляє старого, надихає молодого, змушує втому забути про тяжку працю, а страх – про небезпеку.

«Винні бари — свіже явище для України», говорить Сергій Клімов

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

А що про винні бари як свіже явище для України думає Сергій Клімов, амбасадор українських вин, організатор Kyiv Food and Wine Festival, Brave Wine, ідеолог та співвласник Like a Local’s wine bar, першого в Україні бару виключно з вітчизняним вином.  До речі, Сергій написав книгу «Нерозказана історія українського виноробства», яка має стати настінною для всіх, хто цікавиться культурою нашої нації.

З його слів, стимулом відкрити винний бар було велике бажання показати, що в Україні є класні вина, які складно знайти, проте які достойні уваги. Точно так само, як мені це вдавалось на фестивалі. Я подумав, що якщо я можу зібрати кілька тисяч людей за вікенд на фестивалі, отже, скоріше за все, я зможу зібрати 50-100 людей щодня у винному барі. Це здавалося цікавим викликом і це мене сильно драйвило навчатись, шукати можливості відкрити бар ще з лютого 2015. А 1 грудня 2016 світ побачив перший Like a Local’s wine bar – перший бар з українськими винами та продуктами.

На думку Сергія, винні бари – це місця, де люди можуть познайомитися з різноманіттям вин з усього світу. Залежно від концепту, ви можете побачити у винній карті виключно українські, грузинські, французькі вина, вина з мінімальним втручанням або ж змішані формати з винами з усього світу, але за певною логікою та філософією, яку сповідує власник чи шеф-сомельє.

Ще однією особливістю винних барів в Україні є те, що люди ходять туди переважно після роботи (з 18-19:00) на відміну від туристичних міст. Це була одна із особливостей, які я помітив, тому що концептуально Like a Local’s був збірною моделлю з винних барів, які мені подобалися у Барселоні, Стамбулі, Берліні. Але на відміну від цих міст, де люди п’ють навіть з обіду (тому що вони переважно туристи), в Україні публіка поводилась зовсім інакше.

Зі спостережень Сергія, 70% цільової аудиторії – це жінки. Загалом це люди, які або вже відкрили світ вин і постійно шукають щось нове і цікаве, або лише відкривають і поступово переходять з напівсолодких на сухі та вина інших стилів.

Щодо асортименту вин у Like a Local’s був єдиний принцип – це мають бути найкращі українські вина, які складно або неможливо знайти у супермаркетах. Ці вина надалі ділились на різні категорії за стилями. Асортимент змінювався періодично, оскільки тримати більш як 50 вин було комерційно невигідно, тому ми завжди ось змінювали. До Like a Local’s нові виноробні, які отримували ліцензію, приходили в першу чергу, давали вина на дегустацію, і мріяли потрапити у нашу винну карту. Це вважалось престижно продаватися у нас, тому що у нас усі вина були «по любові», а отже найкращі.

До нас часто ходили ресторатори, сомельє, просто, щоб зрозуміти потенціал та підібрати щось у свої карти.

Щодо зацікавлень, відвідувачі шукали нові виноробні та вина, місцеві сорти, незвичні стилі. Зростає тренд на бурштинові вина.

Яким має бути винний бар в Україні? Сергій Клімов ввжає, що винний бар має бути концептуальний. Він має нести якусь цінність для своїх гостей, а не лише можливість випити вина. Ті, хто працюють в барі, повинні обов’язково знати відмінно вина, адже в їх персонах гості бачать експертів, які точно можуть підказати щось цікаве, розповісти багато історій про вина з карти, або про інші інсайти, які просто так не почуєш. А найголовне – бар має бути чесним і продавати добре вино. Іноді бари продають зіпсовані вина, виставляючи недоліки за норму. Це неправильно. Українці заслуговують пити якісні вина.

А Posteat бажає своїм читачам приємних та цікавих відкриттів на хвилі розвитку української культури вина.

Фото: Facebook закладів та публічні сторінки на Facebook наших героїв матеріалу 

Головна фото: Sparkling Wine Gallery

Частину другу та третю нашої серії розмов з  власниками українських винних закладів читайте прямо зараз: 

Чим унікальні українські винні бари: великий вибір локальних вин, атмосфера чи ще щось? Частина 2

Винні бари та актуальність винної культури в Україні: досвід діячів гастро і винної сфери. Частина 3

А також можливо вам буде цікаво: 

Як пройшов Brave Wine 2023 року. Українські винороби незламні

Почуватись як вдома. Кафе і ресторани Парижа, де працюють українці

Bohdan`s winery. «Зараз моя проблема не як продати, а де взяти», – винороб Богдан Павлій

Україна в тренді на ProWein: чим запам’ятався перший день масштабної виставки вин

Wine Paris & Vinexpo Paris 2023. Ексклюзивні коментарі виноробів про Україну і не тільки

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi