Український міцний крафт — легалізовано. Чому це важливо саме зараз? - PostEat

пошук

Український міцний крафт — легалізовано. Чому це важливо саме зараз?
27-11-2023 0 547

Партнери

Автор


Робота в правовому полі малих виробників міцних крафтових напоїв — це до 1 000 нових робочих місць і мінімум €5 000 000 інвестицій у обладнання, будівництво та сировину.

Також за підрахунками Асоціації крафтових дистилерів України за 1 рік узаконені виробники можуть вийти на такі показники:

Показники

Легальний ринок —
70 виробників

Кількість вироблених пляшок (0,5 л)

2 520 000 шт.

Вартість 1 пляшки 0,5 л

400 грн

Валова виручка

1 008 000 000 грн

ПДВ

168 000 000 грн

Акциз

67 190 000 грн

Податок на прибуток (20%)

36 290 000 грн

Сировина для виготовлення (суміжні галузі)

Зерно

5 000 т

Фрукти

10 000 т

Обладнання, упаковка (суміжні галузі)

Основне обладнання

€7 000 000

Бочки обсягом 50 л

€1 050 000

Пляшки

113 400 000 грн

Корок

12 600 000 грн

Етикетка

20 160 000 грн

Саме тому Асоціація останні три роки активно відстоювала право крафтовиків на легальну роботу. Про важливість узаконення діяльності малих виробників ішлося під час пресконференції, що відбулася в Києві 23 листопада — в день набуття чинності Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо спрощення умов виробництва дистилятів суб’єктами малого підприємництва» (реєстраційний номер 3193-IX, від 29.06.2023 р.).

Посилання на запис трансляції: https://www.youtube.com/watch?v=FicYc-WBtdk

Власне, це — історична подія, що здатна припинити в Україні нелегальне виготовлення алкоголю, адже тіньовий ринок виробництва крафтового спиртового дистиляту наразі сягає близько 500 суб’єктів. Їхні річні обсяги виробництва сягають 1,5 млн пляшок, відповідно повз держбюджет щорічно проходить повз 75 млн грн ПДВ, 39,99 млн грн акцизу та 16,2 млн грн податку на прибуток. Такі дані навела Катерина Камишева, голова Асоціації крафтових дистилерів України.

«Одна з головних цілей зміни законодавства для легалізації роботи крафтових виробників дистилятів — спрощення умов отримання ліцензій і фінансова складова отримання дозвільних документів», — зазначила Людмила Хомічак, начальник управління з питань продовольчої безпеки та підакцизної продукції департаменту державної політики у сфері санітарних та фітосанітарних заходів.

Також важливою подією експерти називають уведення в дію закону про географічні назви спиртних напоїв, оскільки він розмежував поняття «спиртний напій» і «спиртовий дистилят», а ще дав можливість:

  • визначити 44 категорії спиртних напоїв відповідно до європейського законодавства, 
  • створити єдині принципи отримання ліцензій, реєстрації місць зберігання, звітності, поводження з відходами тощо.

Законодавчі нововведення, за словами Людмили Хомічак, дозволяють крафтовому виробнику спиртового дистиляту не проходити складну атестацію, щоб отримати ліцензію. Малим виробникам потрібно тільки підготувати декларації відповідності матеріально-технічної бази та надати документи до Держпродспоживслужби.

Додамо, що закон № 3193-IX встановив вартість отримання дозвільних документів на виробництво спиртового дистиляту й алкогольних напоїв:

  • ліцензія на виробництво спиртового дистиляту — 780 грн;
  • ліцензія на виробництво алкогольних напоїв — 780 грн;
  • ліцензія на оптову торгівлю алкогольними напоями — 30 тис. грн на рік (замість 500 тис. грн) або ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями — 8 тис. грн на рік на кожен РРО.

Також у ньому прописані штрафні санкції:

  • за порушення законодавства, зокрема неподання чи несвоєчасного подання звіту, — 1020 грн;
  • за реалізацію понад 10 тис. дкл дистилятів протягом року — 200% вартості реалізованої продукції, але не менше ніж 17 тис. грн.

Зі свого боку, Ігор Марчук, голова підкомітету з питань взаємодії держави і бізнесу та інвестицій Комітету ВР з питань економічного розвитку відзначив, що нове законодавство допоможе відродити в Україні мистецтво виробництва дистилятів та перетворить на потужну галузь. За його словами, економічна політика держави спрямована на стимулювання сімейного та крафтового виробництва. 

«Ми працюємо над розширенням лінійки крафтових товарів, які з часом конвертуються у відповідні законодавчі ініціативи. Парламент готується додати до чинних профільних законів про малих виробників дистилятів і малих виробників виноробної продукції законопроєкт про виробників пива і перетворить їх на крафтову тріаду алкогольних напоїв, які розвиватимуть українську гастрономічну етнокультуру й культуру споживання алкогольних напоїв», — додав чиновник.

Також пан Марчук додав, що наразі Верховна Рада і Кабінет міністрів вишукують фінансові стимули для розвитку переробки в Україні та створення продуктів із доданою вартістю. Власне, такий потенціал є в крафтового виробництва дистилятів, і щоб правильно та швидко його реалізувати, Асоціація крафтових дистилерів України надає низку послуг:

  • допомога в організації ліцензійного виробництва;
  • юридична підтримка та супровід;
  • дегустаційні конкурси, рейтинги;
  • форум, виставки, конференції;
  • маркетинг, консалтинг, реклама;
  • дослідження та аналіз ринку;
  • лобіювання законодавчих ініціатив;
  • освітня платформа;
  • міжнародні діяльність.

У найближчих планах Асоціації, за словами Катерини Камишевої, класифікувати розміри винокурні за продажем готової продукції: нано (до 1 000 дал. продажів на рік), мікро (до 1 000—5 000 дал. продажів на рік) і макро (до 5 000—10 000 дал. продажів на рік). Також Катерина Юліївна вважає, що на часі буде розрізняти винокурні за принципом роботи: ветеранські, з жінкою-керівником або власником, сімейні та фермерське господарство.

Пані Катерина впевнена – саме маленькі дистилерії є справжніми творчими лабораторіями по відродженню автентичних рецептів та створенню нових українських брендів. І нам вже є що запропонувати споживачу: авторські напої, настоянки та наливки, ратафії, віскі, біттери, фруктові та зернові дистиляти, пивні та медові дистиляти, лікери, вермути, джин, бренді тощо. Зі свого боку Асоціація постійно працює над підвищенням професійного рівня крафтових виробників, адже одною з основних її місій є захист права споживача не тільки на унікальний, а і на якісний продукт. Що, в свою чергу, є невід’ємною частиною роботи Асоціації по становленню культури споживання алкоголю загалом. 

У чому задумка та як це буде реалізовано на практиці? За деталями звертайтеся до Катерини Камишевої:

Будемо раді всім, хто цікавиться темою українського міцного крафту.

Текст та фото надані партнером.

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст партнерського матеріалу.

Думка редакції може відрізнятися від думки партнера.

Читайте також: 

«Укрзалізниця» відправила перший Food Train на Харківщину

Новий заклад. Львів: міське кафе CODE у Futura Hub

Безоплатна програма розвитку інноваційних рішень у сфері Agri Food

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi