Консерви, якими годували всіх на Другій світовій війні, інтернет-спам та шоу Монті Пайтон - PostEat

пошук

Консерви, якими годували всіх на Другій світовій війні, інтернет-спам та шоу Монті Пайтон
17-01-2024 0 617


Всі ми знаємо, що «spam» — це загальний термін, який означає все небажане або непотрібне з Інтернету – масова розсилка повідомлень, реклама через е-мейл, повідомлення у месенджерах, тощо, тощо, тощо.

Проте не всі знають, що SPAM – також назва американських консервів від Hormel Foods Corporation, акронім від «spiced ham» (пряна шинка). SPAM стали відомими в усьому світі під час Другої Світової Війни та, і першу чергу, завдяки їй, війні. Уряд штатів відправляв їх у великій кількості на фронт американським військовим, а також союзникам.

Про історію цих консервів ми зараз поговоримо в деталях. Проте, до чого тут спам з інтернету, і як це все пов’язано? Справа в тому, що термін «спам» (у значенні поштового сміття) стали використовувати саме завдяки консервам. А внаслідок чого це відбулось та як до цього приклало руку комедійне британське шоу Монті Пайтон, читайте прямо зараз в нашому матеріалі.

Отже почнемо з початку. Сучасний міжнародний харчовий гігант Hormel Foods Corporation, був заснований в США, Міннесота, Остін в 1891 році Джорджем А. Гормелом. Пропрацювавши роки на скотобійнях у Чикаго, пан Гормел переїхав до Остіна, де відкрив невелике м’ясопереробне підприємство. Згодом, у 1901 році, офіційно зареєстровали компанію «George A. Hormel & Co», що займалась забоєм та переробкою м’яса. Головний акцент діяльності був на переробці свинячого м’яса та виготовлення бекону та шинки. Такі інноваційні продукти, як канадський бекон і консервована шинка, допомогли виділитись компанії та стимулювати її зростання. Справи йшли гарно і вже у 1920 році річний обсяг продажів компаніі наближався до 30 мільйонів доларів, порівняно з 220 000 доларів у перший рік існування компанії. 

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Починаючи з 1920-х років Джей Гормел, син засновника компанії Джорджа А. Гормела, намагався розширити асортимент та вийти за межі вже тоді нестабільного ринку м’яса. Він розумів, щоб розвивати бізнес, недостатньо бути просто фірмою з переробки м’яса. Рішення прийшло швидко, з огляду на зростаючу популярність продуктів, які заощаджують час та довго зберігаються – консервованих, термічно оброблених, вакуумно упакованих.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

У 1929 році Джей Гормел зайняв посаду президента компанії, але їх «золотий продукт» — SPAM, який змінить історію компанії і приведе її до мільйонних заробітків буде винайдено лише через 8 років.

Американські дослідники їжі, зокрема, авторка Керолін Вайман каже, що попередником SPAM від Hormel Foods була консервована свинина. Американські домогосподарки з задоволенням придбавали консерви. Нарізані слайсами консервовані шматочки свинячої туші прийшлись до душі споживачу, їх часто додавали до сніданків.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Компанія розуміла, що їм доведеться продовжувати впроваджувати інновації, це був єдиний спосіб залишатись конкурентними та стояти на перших полицях магазину. Hormel першим розробив консервовану шинку, а пізніше представив лінію консервованої курки. Але конкуренція, а незабаром Велика депресія сповільнили продажі.

У 1933 році стався перший робітничий страйк в компанії Hormel Foods. Щоб утримувати робочі місця, зайняти кожного працівника, платити їм та отримувати прибуток, потрібен зірковий продукт, який став би загальновідомим та мега популярним. Це мали б бути м’ясні консерви, які стануть проривом.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Далі будуть роки експериментів з рецептурою, розміром банки, смаками. В решті решт рецептуру затвердили. Інгредієнтами, з яких складався рецепт, що залишався незмінним до 2009 року, були – свиняча лопатка (що вважалася небажаним побічним продуктом туши свині), вода, сіль, цукор та нітрат натрію (для фарбування). Історики харчової промисловості приписують авторство рецепту та експерименти із оригінальним розміром банки 340 грам (12 унцій) співробітнику Hormel Foods, пану Джуліусу Зільгітту.

Окрім рецептури продукту потрібне було яскраве, помітне ім’я. Воно знайшлось, коли Джей Гормел влаштував новорічну вечірку в 1936 році і запропонував 100 доларів тому, хто зможе придумати назву для нового інноваційного продукту. Кеннет Дайно, брат віце-президента компанії, запропонував SPAM – комбінацію слів «spiced ham» пряна шинка. Ще одним фірмовим елементом бренду стала упаковка. Культова банка консерви SPAM не змінилася з перших днів. Вона була створена на основі розрізаної навпіл банки для ріпакової олії.

В 1937 році компанія дебютувала з продуктом SPAM — Hormel «Spiced ham». На той час воно було інноваційним – його готували у власній банці, а також знайшли застосування непопулярній в ті часи свинячій лопатці. Але конкуренти знову швидко заполонили ринок.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Друга Світова Війна і контракт з міністерством оборони США

Йшов час, компанія розвивалась, проте на глобальний ринок вона так і не вийшла. Так було аж до Другої Світової Війни, коли американські військові закупили м’ясні консерви, щоб годувати війська за кордоном. За даними Hormel Foods Corporation кількість консервів SPAM, надісланого за кордон як американським, так і союзним солдатам, становило 100 мільйонів фунтів стерлінгів.

Коли США вступили у Другу світову війну у 1941 році, SPAM вже мав популярність серед американського населення, а головне зберігався роками і зручно транспортувався на великі відстані залишаючись в ідеальному стані. Таким SPAM став очевидним вибором для включення у раціон американських військових та гуманітарної допомоги солдатам союзників.

І з цього моменту настав зоряний час компанії Hormel Foods Corporation. З 1938 року компанія Hormel підписала контракт на постачання м’ясних консервів для армії, що стало, безумовно, важливим джерелом білка для військових під час війни, проте, в першу чергу, ключовим фактором виходу компанії на глобальний ринок, отримання надприбутків та, власне, світову популярність. 

Відповідно до Закону «Про ленд-ліз» США поставляли велику кількість товарів, які варіювалися від танків, літаків, кораблів, зброї, матеріалів для будівництва доріг до одягу, хімікатів та їжі. До кінця 1941 року політика ленд-лізу була розширена на інших союзників США, включаючи Францію, Китай та Радянський Союз. До кінця Другої світової війни Сполучені Штати використають Закон «Про ленд-ліз» для надання допомоги на загальну суму близько 50 мільярдів доларів (приблизно 690 мільярдів доларів у 2020 році) більш ніж 30 країнам у всьому світі від руху Вільна Франція, очолюваного Шарлем де Голлем до урядів у вигнанні Польщі, Нідерландів, Норвегії, Австралії, тощо.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Сполучені Штати узгодили надання якомога більшої кількості гуманітарної допомоги союзникам. Для Hormel Foods це означало поставку до 15 мільйонів банок м’яса на тиждень за кордон, більшість з яких була маркою SPAM. До 1944 року більше 90% консервів компанії було відправлено на державні потреби. До початку 1945 року 65% усієї продукції Hormel Foods споживали війська США на європейському та тихоокеанському театрах дій. Між 1940 та 1945 роками на війну було відправлено понад 133 мільйонів банок продуктів SPAM.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Консерви SPAM постачались у такій кількості, що солдати почали їх просто ненавидіти. У своєму інтерв’ю для New Yorker у 1945 році Джей Гормел розповів, що йому постійно приходили «листи ненависті» від американських солдат, через те, що їм доводилось їсти консерви 3 рази на день. Проте Гормел до цього ставився дуже філософськи, навіть завів собі «Скриньку листів ненависті» і зберігав там найцікавіші.

Президент Ейзенхауер на 75 річницю компанії написав листа пану Джею Гормелу де зазначив, що він з’їв свою «частку SPAM разом з мільйонами інших солдатів».

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

 

Hormel Foods настільки успішно годувала американські та союзницькі війська своєю продукцією, що навіть в післявоєнній Англії, в умовах економічної кризи, SPAM став основним продуктом харчування англійців. «Рожеві шматочки м’яса», описані Оруеллом у «1984», — це і був SPAM 1948 року. Таким чином, слово отримало значення чогось неприємного, але невідворотного.

Так до чого ж тут спам із інтернету та скетч-шоу Монті Пайтон?

SPAM здобув популярність як дешеве, легкодоступне м’ясо під час Другої Світової Війни та під час тяжких років після неї, і в решті став синонімом «дешевого корму». Саме репутація консервів SPAM, як звичайної дешевої їжі надихнула авторів шоу Монті Пайтон на геніальний ролик під назвою «Літаючий цирк».

У ролику розігрується сценка, де ресторан подає свою їжу з великою кількістю консервованого м’яса SPAM. Офіціантка неймовірну кількість разів повторює слово SPAM, описуючи, скільки страв з додаванням консерви SPAM пропонує заклад. Під час цього дійства, вікінги, що сидять в цьому ж закладі в кутку, починають співати пісню: «Спам, спам, спам, спам, спам, спам, спам, спам, чудовий спам! Чудовий спам!», повністю заглушаючи розмови відвідувачів. Це триває довго і нудно, аж поки їх не благають замовкнути. Так термін «спам» почав асоціюватися з небажаною, набридливою, надмірною інформацією, яка «глушить» навіть корисні повідомлення.

Оскільки щоу Монті Пайтон мало неабияку популярність, ролик дуже швидко став вірусним. Звісно ще більше популяризуючи консерви SPAM, правда з негативною конотацією. Проте виробник не образився, бо гарно розумів, що це також піар. Через цей ролик, термін «спам» отримав своє друге значення – щось, що неперестанно повторюється до такої міри, що викликає велике роздратування.

Завдяки Монті Пайтон люди, які ніколи навіть не бачили цієї консерви, дізнались про неї і точно вже не забудуть. Шоу Монті Пайтон подолало усі кордони, стало культурним явищем та призвело до створення цифрового терміну, з яким люди стикаються щодня у сучасному житті. А це означає, що майже через 90 років після того, як консерва була представлена вперше на ринку, SPAM все ще керує глобальною армією шанувальників.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Джерела:

https://www.hormelfoods125.com/legacy/hormel-foods-and-the-military/ 

https://www.fdrlibrary.org/lend-lease 

https://www.archives.gov/milestone-documents/lend-lease-act   

https://www.history.com/topics/world-war-ii/lend-lease-act-1

https://www.youtube.com/watch?v=anwy2MPT5RE&ab_channel=zumpzump

https://www.internetsociety.org/wp-content/uploads/2017/08/History20of20Spam.pdf

 https://www.cnet.com/tech/services-and-software/oxford-dictionary-adds-net-terms/

https://www.oed.com/search/dictionary/?scope=Entries&q=Spam

Фото: https://www.hormelfoods125.com/ 

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi