Як українські заклади харчування виходять на ринок США - PostEat

пошук

Як українські заклади харчування виходять на ринок США
18-04-2024 0 1118


Колись українці чекали на відкриття McDonald’s, раділи виходу на український ринок таких відомих американських брендів як  KFC та Cinnabon, довго, і як виявилось марно, чекали на Starbucks. Пройшло не так багато часу, і сьогодні сотні тисяч українців що вимушено покинули Україну й живуть в США, чекають на відкриття українських закладів у своєму місті.

З початку повномасштабного вторгнення Сполучені Штати прийняли понад 300 тисяч українських біженців, що стало найбільшим потоком українських мігрантів до країни в історії. Однак ця нещодавня міграційна хвиля – лише остання сторінка в історії української еміграції до США.

Ресторани з українським корінням були в штатах ще до повномасштабного вторгнення у 2022 році. Так найвідоміший ресторан української кухні Veselkа входить до ТОП-10 рекомендованих ресторанів у Нью-Йорку за версію Tripadvisor та Eater, в Чикаго є цілий район під назвою Ukrainian village з десятками закладів що пропонують борщ та вареники, а в сучасний ресторан Klaw у Маямі від українського ресторатора Олександра Крилова треба заздалегідь бронювати столик. 

Але з початком повномасштабного вторгнення, в новинах та соціальних мережах все частіше можна побачити історії про відкриття українських бізнесів у США і причин для того може бути декілька.

Перша група нових українських закладів належить досвідченим американськім рестораторам, які швидко підхопили хвилю інтересу до України й згадали своє українське коріння. Так, наприклад зʼявився ресторан Anelya у Чикаго від зіркового шефа Johnny Clark.

 
 
 
Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений Anelya (@anelyachicago)

Заклад названо в честь бабусі Джоні, Анелі Очатчінскької, що дитиною емігрувала до США у далекому 1946 році. В меню ресторану представлені як популярні вареники, борщ та голубці, так і більш креативні страви — мітболи з осетра, гречана каша з мигдалем та хумус із соняшникового насіння.  

 
 
 
Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений Anelya (@anelyachicago)

Ще одна цікава історія повʼязана з відкриттям закладу POTCHKE у штаті Теннессі. У 2021 році пара молодих американських рестораторів Laurence Faber and Emily Williams відправилась у гастрономічну подорож у села на кордоні між Україною та Молдовою. Семе звідти була родом прабабуся Лоуренса, Філіс Фабер, що емігрували до сполучених штатів після єврейських погромів 1921 року. Цікаво, що гастрономічним гідом пари тоді був відомих український шеф-кухар Ігор Мезенцев, який вразив пару гастрономічною вечерею в Карпатах, приготувавши свіжу оленину, гриби та лісові ягоди. Ця двомісячна гастрономічна подорож Україною настільки вразила рестораторів і закохала в нашу кухню, що вони просто не змогли стояти осторонь з перших днів повномасштабного вторгнення.

 
 
 
Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений POTCHKE (@potchkedeli)

Спочатку вони влаштовували благодійні вечері, готуючи борщ, а вже за місяць відкрили свій корнер POTCHKE в меню якого крім сучасних страв Азії, є український борщ з пампушками та хумус з соняшника. 

 
 
 
Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений POTCHKE (@potchkedeli)

У березні 2023 року було відкрито ресторан Molotov Kitschen and Cocktail у Денвері, штат Колорадо. Досвідчений ресторатор Bo Porytko вирішив віддати шану своєму українському корінню, обидві групи його дідусів та бабусь емігрували з України до США після Другої Світової Війни.

 
 
 
Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений Molotov Kitschen + Cocktails (@molotovdenver)

В меню ресторану вареники з пастернаком, кролик запечений з грибами (вперше зустрічаю кролика в американському закладі) і звісно борщ у пісній версії з червоною капустою та з маринованим яйцем.

 
 
 
Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений Molotov Kitschen + Cocktails (@molotovdenver)

Друга група українських закладів з’явилась виключно з формальних причин. За словами українського ресторатора Дмитра Борисова, відкриття українського ресторану або купівля франшизи є зручною можливістю для легалізації в новій країні. Так, наприклад при інвестуванні в новий заклад можна подати петицію на отримання візи інвестора типу E, яка спрощує процес отримання грін-карти. Навіть якщо людина не була ніколи залучена до ресторанної індустрії, вона може придбати франшизу і франчайзингова компанія допоможе їй відкрити та керувати закладом. 

В третю категорію закладів увійшли ресторатори, які  просто продовжили займатись тим, чим займались до війни. Так, наприклад в Чикаго відкрилась кав’ярня Soloway від власників української мережі кавʼярень Карма Кава. Ще один чудовий приклад продовження гастрономічного бізнесу від родини Кочетових, які до війни були власниками мережі суші-барів у Маріуполі та Києві.

 
 
 
Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений influencer•entrepreneur•model (@inna_kochetkova_)

Вже за декілька днів після повномасштабного вторгнення їх родина переїхала до Лос-Анджелесу, де спочатку запустили домашнє виробництво вареників, а вже за декілька місяців відкрили популярне кафе Mom, Please, що спеціалізується на стравах української кухні, а також пропонує напівфабрикати власного виробництва. Нещодавно власники анонсували відкриття вже другої локації у Лос-Анджелесі.

 
 
 
Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений Mom, Please Ukrainian food | Playa Vista (@mompleasela)

Говорячи про вихід на амер ринок укр рестораторів, за останні кілька місяців про вихід на ринок США оголосили такі відомі ресторани, як Nai, співвласником та шефом якого є Володимир Ярославський, та бістро Beetroot від команди Євгена Клопотенка. Також відкриття перших локацій святкували Farmerʼs Milk в Маямі  (відома в Україні як «Молоко від Фермера») та Multicook (міжнародна назва мережі «Галя Балувана») ​​у Філадельфії. Всі ці проекти обʼєднує зовсім інша стратегія —  франшиза. 

 
 
 
Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений Тарас Мороз (@tm.ua)

Ці франчайзингові проєкти пропонують не тільки свій бренд та концепцію, але й намагаються максимально залучити українські підприємства. Так, наприклад франчайзі ресторанів Nai отримує меблі, декор, посуд та інші дрібниці для свого закладу виключно від українських виробників. Farmer`s Milk доставляє у США запіканки, сир та десерти, що вироблені на їх власних виробництвах в Україні. Більшість персоналу та кухарів Farmer`s Milk також українці.

Плани у цих франчайзингових проєктів грандіозні та, як на мене, звучать занадто оптимістично. Так, наприклад MultiCook оголосив про план відкрити понад 100 локацій у Штатах у 2024 році, Nai вже продали 12 франшиз, і мають понад 30 партнерів на різних стадіях перемовин, Beetroot поставили собі план з запуску 50 ресторанів в США за 2 роки. «Львівські Круасани» також оголошували про план запуск франшизи у США до кінця 2023 року, але поки що жодного закладу так і не було відкрито. 

Ще один цікавий приклад відкриття франшиз — це мережа кальянних та лаунж-кафе Хаббл Баббл, що відкрились в Дніпрі ще у 2010 році. Після цього засновник вирішив створити франшизу і розширив кальянний сервіс на 34 заклади. У 2017 році власник бізнесу Віталій Теперчук переїхав до Маямі й відкрив свій перших заклад у США. Сьогодні заклади Hubble Bubble однаково успішно працюють як в Україні, так і в США, крім кальянів в меню додались популярні сніданки з сирниками, вишукані салати, суші та бургери. Все як вдома.

 
 
 
Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений LOUNGE BAR | NORTH MIAMI BEACH (@hubble_bubble_miami)

Першопрохідцем у франчайзингу закладів української кухні безперечно можна вважати Дмитра Борисова, який у 2017 році відкрив ресторан сучасної української кухні у Варшаві. На жаль ресторан закрили через низьку рентабельність та локдауни під час пандемії. Це був не легкий досвід, але завдяки йому Дмитро зрозумів, що виходячи на ринки нових країн не варто розраховувати на українську публіку, вона в більшості не платоспроможна і рідко ходить в заклади з українською кухнею. Тому Дмитро радить виводити концепти, які зрозумілі іноземному споживачу.

Я також згодна з Дмитром, на ринок США варто виводити зрозумілі страви та заклади з підтвердженою концепцією. Так я особисто переконалась, що абсолютна більшість відвідувачів Farmers Milk це американці або мігранти з країн Східної Європи, адже йогурти, ароматна випічка, смачні тістечка та заморожені напівфабрикати смакують майже всім. 

Тож чекаємо на появу в США вже анонсованих франчайзингових проектів, й мріємо побачити такі перевірені та універсальні заклади як Черноморка, Мусафір, Хлібний, Honey, проєкти від Gastrofamily та інші популярні українські ресторанні мережі.

Головна фото: https://www.instagram.com/molotovdenver/

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi