«Доставка не врятує»: як українські ресторатори оцінюють продовження карантину - PostEat

пошук

«Доставка не врятує»: як українські ресторатори оцінюють продовження карантину
31-03-2020 0 4611


25 березня Кабінет Міністрів продовжив дію карантину до 24 квітня і залишив заклади працювати в режимі «закритих дверей» ще на місяць.

PostEat дізнався, як ресторатори оцінюють вплив карантину на їх роботу та які прогнози дають для галузі. 

Руслан Шибаєв, власник ресторану BEEF meat & wine

Про закриття закладів на карантин

У закриття закладів не хотілося вірити до останнього і ми про це дізнались за день до рішення. Це стало несподіванкою.

Про політику влади щодо закладів

У мене немає відносин з представниками держави, тому дати оцінити взаємодію з ними наразі не можу. Під час карантину кілька разів навідувалась поліція і цікавилась, чи не годуємо гостей. Все було коректно та ввічливо. Підтримки ні від кого я вже давно не чекаю, на державу не розраховую.

Про пріоритети в умовах карантину

Зараз маємо такі пріоритети — зменшити максимальну кількість «костів», уважно та чітко вести баланс, прискорити роботу з запуску застосунку для онлайн-магазину м’яса, зберегти здоров’я працівників.

Про доставку

Доставка бізнес, звісно, не врятує. Зараз це 10% від нормального товарообігу. Робити сьогодні якісь прогнози — це стріляти пальцем у небо. Все буде залежати від сигналів від Трампа, Меркель та Макрона. Коли вони скажуть працювати, тоді і почнемо. У найкращому випадку, просидимо вдома ще квітень.

Прогнози для галузі

Скільки закладів залишиться? Залежить від того, як домовляться орендодавці та заклади, а також, наскільки ресторану вдасться зрізати «кости» на цей період.


Вардкес Арзуманян, власник ресторанної компанії Restaron: ресторан Тарон, кафе Кентавр, ресторан Монс Піус, Шампанерія Х&Х, Libraria Speak Easy Bar, Пара Джанов & Портвейн

Про закриття закладів на карантин

Ми почали готуватись десь за два тижні —  відпрацьовували залишки, скорочували час роботи закладів. Річ в тому, що на моїй пам’яті — це вже третя криза і для мене не було нічого непередбаченого.

Про політику влади щодо закладів

Звичайно, що діями влади я незадоволений. Згадується як це було в 2009 році під час свинячого грипу. Ми виплатили заробітні плати, оренди і потім, під час важкого підйому залишились сам на сам з тою проблемою. Але частина персоналу була вдячна Віктору Ющенку за «піклування», бо були впевнені, що все що ми зробили — зробив президент.

В мене склалось враження, що влада чекає поки ми самі все вирішимо, і потім відрапортує — завдяки  звільненню нас від податків на землю вони «виплатили всім заробітні плати».  До кінця тижня ми закриваємо заробітні плати персоналу і, звичайно, чекати, державної допомоги не будемо.

Про пріоритети в умовах карантину

Зараз на першому місці люди, які у нас працюють. Я щодня отримую звіт про стан їх здоров’я і буду робити все для збереження команди, яка у мене є.

Про доставку

На моє переконання, зберегти якість їжі в доставці дуже важко. Тим більше, коли мова йде про стейки. Тому ми відмовились від доставки. А взагалі, це виглядає як пастка для бізнесу який працює в орендованих площах — якщо працює доставка, то відповідно і оренду вони мають заплатити. Сумніваюсь, що вони покриють свої витрати.

Прогнози для галузі

Звичайно, ринок зміниться. Не маю сумніву, що частина закладів закриється. По Львову ця цифра може бути в межах 10-15%. Зараз важко сказати скільки триватимуть ці заходи. Думаю, що до кінця року весь бізнесу буде в стані підвищеної турбулентності.


Дмитро Заходякін, співвласник «Хлібний», Holy Burger

Про закриття закладів на карантин

Карантин — очікувана міра і це було зрозуміло за азійським сценарієм подій.

Про політику влади щодо закладів

З представниками державних органів поки не мали справу.

Про пріоритети в умовах карантину

Сьогодні наш пріоритет — люди та команди, які працюють у ресторанах. Їм треба жити на якісь гроші і годувати сім’ї.

Про доставку

У доставці для мене немає бізнесу, як і для інших, думаю.

Прогнози для галузі

Після закінчення кризи нас чекає багато сюрпризів. Ринок сильно зміниться, ми в чомусь повторюємо сценарій 2009 року. Ймовірно, що закриється близько 15% закладів. Найгірший сценарій — карантин діятиме до травневих свят.


Кирило Кисляков, власник «БарменДиктат», «Склад», «Торф», SOLOD levantine grill

Про закриття закладів на карантин

Це було несподівано. Ми мали надію, що все обійдеться обмеженням часу роботи і, можливо, кількості відвідувачів закладів.

Про політику влади щодо закладів

А в них є якась політика щодо закладів? Ні, не чув. Крім заборони працювати — нічого. До того ж це презирство з їх боку найбільше вдарило по закладах, які працювали «в білу».

Про пріоритети в умовах карантину

Зберегти команду.

Про доставку

Фінансово доставка не врятує заклади. Це суто духопід’ємні акції, не більше.

Прогнози для галузі

Закриється багато хто. Всі, хто переживе кризу, і ті, хто відкриватиме нові заклади, працюватимуть «вчорну» — бо, як виявилось, нема різниці, чи працюєш ти «в білу», чи «в чорну» — дії урядовців демонструють повну байдужість до потреб бізнесу. Сподіваємось, що карантин скасують в червні.

Читайте також:

Медична безпека в умовах карантину: експерти розкажуть, як діяти у ризикових ситуаціях 

Як виходити з кризи ресторанній та харчовій індустрії та що відбувається зараз 

Стратегія, як вижити закладам під час карантину: досвід бара у Гуанчжоу

 

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi