Вечірки «Рік і Мурті», колаборація з поштою та любов до собак. Чим вирізняється і як заробляє кав'ярня Have Coffee - PostEat

пошук

Вечірки «Рік і Мурті», колаборація з поштою та любов до собак. Чим вирізняється і як заробляє кав'ярня Have Coffee
23-09-2021 0 850

Партнери

Автор


Макс Яворський починав свою кар’єру у великій мережі кав’ярень з бариста і доріс до операційного директора. Потім вирішив відпочити від кавової справи, але раптово відкрив свою кав’ярню Have Coffee в Дніпрі.

В відеоінтерв’ю Telegram-каналу для власників закладів «Реве та стогне ресторатор», Макс і його дружина Меггі розповіли, про цифри бізнесу і про те, чим їм вдається виділятися серед кав’ярень третьої хвилі. У статті резюмуємо основне.

Від ідеї до запуску

До відкриття своєї кав’ярні Макс Яворський сім років працював в компанії Coffee Life. З бариста виріс до операційного директора, але потім вирішив змінити сферу діяльності.

«Кілька місяців я шукав себе в нових напрямках, а потім випадково підвернулась можливість відкрити власну кав’ярню. Раніше в нашому приміщенні був сервіс оренди суконь Oh My Look! З якихось причин засновники вирішили бізнес закрити. Тоді власники приміщення відкрили на локації салон одягу, а для решти простору шукали партнерів для кав’ярні. Як бренд-консультанта вони запросили мою дружину Меггі», — згадує Макс. 

Коли подружжя дізналося про пошук партнерів для кав’ярні, Макс і Меггі вирішили запропонувати свою кандидатуру. «Це був був шанс зробити те, що я не міг реалізувати в мережевий кав’ярні», — додає засновник.

Запустити кав’ярню подружжя планувало за місяць, але в результаті на ремонт і підготовку до відкриття пішло два з половиною. «Ми просто багато чого не розуміли на старті. Потім вже партнери зорієнтували по обладнанню, меблям, комплектуючим, що так швидко все не зробимо. І термін запуску відклали», – згадує засновник. А перший тиждень навіть працювали без посуду — підвели постачальники.

З дизайном допомогла Анастасія Сатановська: всі меблі в кав’ярні проектували самі, тому важливо було правильно розрахувати розміри і проходи. «У моді тоді була Скандинавія. Нам хотілося світлого, простого інтер’єру з натуральними дерев’яними меблями. Плюс, квіти і мінімалізм. Те, чого так не вистачало в мережевих закладах, де була повна протилежність: тренди десятих років і темні кольори», — пояснює Макс.

За його словами, зараз, відкриваючи кав’ярню, дуже важливо зацікавити людей дизайном. «Як кажуть в Instagram, «потрібно бути місцевим». Другий раз, до тебе прийдуть, якщо буде все добре. Але, щоб прийшли в перший, — потрібно відоме ім’я або гарний інтер’єр»- вважає засновник.

У плані підходу до кави, Макс і Меггі надихалися дніпровськими кав’ярнями «Три бобра», White Coffeebar, одеськими Atelier і «Ліс».

Цифри бізнесу

Окупність. В операційний нуль кав’ярня вийшла з першого місяця. «До карантину, не було жодного місяця, де б ми не росли. У нас два з половиною роки кожен місяць був кращим за попередній», — каже Макс. В термін окупності закладали три роки, в результаті змогли відбити швидше.

«Я чув, що хлопці виходили на окупність за пару місяців і навіть півроку. Але, знову ж таки, це залежить від багатьох факторів, наприклад, від розміру орендної плати. У деяких закладах це може становити дуже велику процентну частину, тому що орендні ставки в самому центрі і недалеко від центру можуть відрізнятися в рази», — пояснює Макс.

Інвестиції. Відкривати свій заклад Макс радить з сумою не менше 40 000 $. Каже, що менша сума може істотно відбитися на якості.

Витрати. Основні статті витрат в Have Coffee — закупівля продуктів (40%) і зарплатний фонд — 15-20%. Середній фудкост — в районі 40%.

Середній чек. У січні 2018 року середній чек кав’ярні був в районі 50 грн, в січні 2020 року – 95 грн. «Безумовно, за цей час зросли ціни, але не настільки, щоб середній чек збільшився в два рази, – каже Макс. – Зростання середнього чека відбулося завдяки тому, що ми стали пропонувати більш широкий асортимент продукції до кави. Коли ми стартували у нас була кава і десерти, потім ми стали пропонувати і «солону» їжу. Зараз у нас п’ять постачальників різної продукції».

За словами засновника, на середній чек впливає і трафік, який проходить через кав’ярню. «У нас локація не зовсім в центрі, вона трохи осторонь. Тому до нас приходять провести більше часу і відповідно частіше беруть до кави їжу», – додає Макс.

Трафік. Трафік Have Coffee зазвичай коливається в районі 150 чеків за добу. Максимальний рекорд – близько 200 чеків. «Менше 100 чеків в день – це мій поріг, після якого я починаю хвилюватися», – каже Макс.

Трафік в кав’ярні неоднорідний – влітку в будні потік більше, ніж на вихідних. У весняні та осінні місяці, навпаки, – в будні потік залишається таким же, а у вихідні росте. «Спочатку я весь час думав, що вихідні у нас провальні, бачу, що нікого немає. Потім дивлюся в системі обліку, а вихідні навпаки краще, тому що у вихідні більше відвідують люди з дітьми, приходять сім’ями. Купують і десерти, і їжу», – розповідає Макс.

Ситуативний маркетинг і колаборації з партнерами

Кав’ярня Have Coffee відома в Дніпрі своїм ситуативним маркетингом. «Ми з Меггі вважаємо, що аккаунт кав’ярні не повинен бути схожий на аккаунт кав’ярні. Тобто він повинен бути без інтер’єрів, столів з чашками і десертами — адже це зустрічається практично у всіх. Тому в Меггі повна свобода дій — роби все, що приходить в голову, реалізуй, фотографуй. Ось вона й розгулялася», — сміється Макс. А його дружина додає, що папка з фотографіями, які можна потім запостити в Instagram, у них, звичайно ж, є, але частіше вона робить спонтанні пости й історії, транслюючи свій настрій.

Основна реклама в кав’ярні – це колаборації з партнерами. Серед прикладів Меггі називає ініціативу «Have post». Кав’ярня замовляє постери та ілюстрації для листівок у різних дизайнерів, які можна відправити по всій Україні.

У кав’ярні навіть розмістили власний поштовий ящик, правда поки тільки як арт-об’єкт. «Один з наших постійних гостей помітив у нас листівку із зображенням поштової скриньки “Укрпошти”. Ілюстрація йому дуже сподобалася і він подарував нам справжню поштову скриньку, щоб ми її розмалювали і встановили у себе», — розповідає Макс.

А на 14 лютого ілюстратор з Харкова розробив стікери для поста в Instagram. «Пост отримав широке охоплення, і стікери запостив Дурнев в своєму Instagram. Це теж спрацювало як реклама», — згадує Макс ще одну успішну колаборацію.

Проведення вечірок – ще один маркетинговий хід, який використовують в Have Coffee. У кав’ярні часто проводять презентації книг, а ще тут придумали проект вечірок «Рік і Мурті», які тепер постійно проходять в Дніпрі і Києві. «Це все дуже спонтанно сталося, ми планували це більше для душі і друзів. Організували вечірку всередині і біля кав’ярні. Ми переживали, щоб там хоч 50 чоловік прийшло, а прийшло 150. На наступні такі дві вечірки зібралось вже по 200 чоловік».

Кав’ярня Have Coffee однією з перших в Дніпрі почала позиціонувати себе як формат pet-friendly. Про те, що в кав’ярню можна прийти зі своїми вихованцями, Макс і Меггі активно розповідали в Instagram і це теж стало хорошою рекламою в перший рік роботи закладу.

«Зараз це практично норма, зі своєю собакою можна зайти у багато закладів. Але раніше це було рідкістю. А у нас з дружиною у самих собака і я кажу: «Ну як це? У мене собака, а я в заклад не буду пускати з собакою?»», — пояснює Макс.

 

Облік в кав’ярні

Товарний і фінансовий облік кав’ярні засновники почали вести з першого дня. У цьому допомагає програма для ведення обліку в кафе Poster. «Її просто налаштувати і обслуговувати, — пояснює Макс. — Раніше я був знайомий ще з однією програмою, яку самостійно розробила компанія для своєї мережі. Але вона була дуже складна з безліччю таблиць. Там був штат програмістів, який за всім цим спостерігав».

Раз в тиждень в кав’ярні порівнюють поточні витрати з попереднім тижнем. «Але найкраще робити це місяць до місяця, тому що іноді бувають різні статті витрат, — додає Макс. — Якщо оборот не змінився, а різко зросли витрати, то мені потрібно розуміти, чому так сталося».

Сам Макс дивиться всі показники через смартфон. «Я користуюся додатком Poster Boss на смартфоні. В першу чергу, моніторю валовий виторг. Друге, на що дивлюся, – це на графу «прибуток» і чи правильно команда зробила прихід. Іноді бариста можуть помилитися в графі «кількість» і «ціна», і це все різко відбивається на собівартості продукції і тоді виходить, що виторг дуже великий, а прибуток маленький. Тоді ми шукаємо, що зробили не так».

Текст та фото: надані Poster.

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст партнерського матеріалу. Думка редакції може відрізнятися від думки партнера.

Цей матеріал вперше опубліковано на сайті posteat.ua та є його інтелектуальною власністю.

Підписуйтеся на наші сторінки у соціальних мережах:

 



Tweet

Коментарi